کتاب عاشق باش اما دیوانه، نه! pdf

راهنمای عملی برای داشتن زندگی مشترکی مستحکم تر، عاشقانه تر و رضایت بخش تر در سی روز

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
کتاب عاشق باش اما دیوانه، نه! نوشتۀ فریبا جعفری نمینی، برنامۀ عملی سی روزه ای است برای اینکه بتوانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، خود را دوست بدارید و زندگی بهتری بسازید.

امروزه، در اغلب جاهایی که حرف از مشکلات زناشویی است، این سخن به میان می آید که باید انتظارات خود را از زندگی زناشویی کاهش داد. صحبت از این است که دوران عشق و عاشقی دوام چندانی ندارد و باید با چشم عقل ازدواج کرد و در دوران زندگی زناشویی نیز انتظار نداشت که زن و مرد عاشق یکدیگر بمانند. خلاصه هر آنچه هست، تنها فکر کردن به مصلحت و آینده نگری است.

چنین دیدگاهی بسیار دردناک است، دیدگاهی که باور اغلب جوانان را به عشق تغییر داده و آن ها را از عاشق شدن ترسانده است. عشق در این معنی، تلاطم موقتی هورمون هاست و دیگر هیچ! با چنین باوری، ازدواج و سپس زندگی زناشویی، فرآیندی بی معناست که اگر انجام می شود برای پاسخ به برخی نیازهاست که باید برطرف شود و در ادامه زندگی اگر این نیازها، از جانب همسر پاسخی نیابند، هیچ دلیلی برای ادامه زندگی نمی ماند.

بررسی ده ساله پروفسور دونالد ملکام، از دانشگاه کارولینای شمالی، نشان داده، این گفته که اگر انتظارات خود را برای یک زندگی زناشویی موفق و پر از احساس پایین بیاورید، هرگز ناامید نخواهید شد، کاملاً اشتباه است. برای بالا بردن سطح روابط، باید از یک زندگی زناشویی انتظارات بالایی داشت که لازم است هر دو زوجین در برآورده کردن آن تلاش کنند، زیرا در غیر این صورت، همان گونه که گفته شد، رابطه ای که باید صمیمی ترین و والاترین رابطه زندگی تان باشد، به یک معامله معمولی و ارزان قیمت بدل خواهد شد. در یک رابطه زناشویی، باید و لازم است که انتظار داشته باشید با شما با عشق، محبت، صمیمیت، مهربانی و سخاوت رفتار شود و شما نیز متعهد شوید که آنچه را برای خود می خواهید به همسرتان هم ببخشید.

بدیهی است کسانی که در دنیای امروز زندگی می کنند و مهم تر از آن جوان هستند و می خواهند ازدواج کنند یا به تازگی ازدواج کرده اند، این حقیقت را به طور کامل یک رؤیا می پندارند و باورهای رایجی را قبول دارند که به طور کامل اشتباه است. باورهایی که نشئت گرفته از تجربیات والدینشان، خودشان یا اطرافیان است. در چنین باوری، عشق در زندگی مشترک دوامی ندارد و زوجین، در بهترین حالت، پس از چند سال، با هم اما تنها خواهند بود.

فریبا جعفری نمینی برای نوشتن کتاب عاشق باش اما دیوانه، نه! و اثبات این حقیقت که می توان برای همیشه عاشقانه زیست و از زندگی زناشویی لذت برد، از تجربیات زندگی مشترک خود و ده ها زوج که برای سال ها با یکدیگر عاشقانه زندگی کرده اند و همچنین مطالعه آثار بزرگ ترین و موفق ترین افراد متخصص در این زمینه، بهره برده است.
صفحات کتاب :
191
کنگره :
‏‫‬‭HQ۷۴۳‏‫‭‏‫‭/ج۷۳ع۲ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‬‭۳۰۶/۸۱
کتابشناسی ملی :
4891389
شابک :
978-964-236-867-9
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه عاشق باش اما دیوانه، نه!