نظر شما چیست؟
کتاب «تائوی پو» نوشتۀ بنجامین هاف، برای درک از خویش و برخورد با دنیایی که در آن زندگی می کنیم، روشی متفاوت را به ما معرفی می کند. یکی شدن با اطرافمان و درک آن، هماهنگی با طبیعت و پروسۀ طبیعی تعادل جهان، با قدرت طبیعی نهفته در یکایک ما، از ملزومات این راه است که اینجا با زبانی ساده از زندگی و رفتار خرسی به نام پو (از شخصیت های داستانی ا. ا. میلن)، بیان شده است.

این کتاب در نگاه اول کتابی کودکانه به نظر می آید؛ درصورتی که با زبانی پاک، ساده و آلوده نشده به دغدغه های انباشته در ذهن انسان های متفکر امروزی، سعی دارد راهی را در زندگی ترسیم کند؛ راهی که هرکدام از ما اگر بخواهیم می توانیم در آن گام برداریم.

نویسنده در این کتاب، فلسفه ای بسیار قدیمی به نام تائوئیسم را به ما معرفی کرده است . بنجامین هاف این فلسفه را به گونه ای استادانه از زبان پو، خرسی با خصوصیاتی بسیار ساده توضیح داده و نه تنها در حرف؛ بلکه در عمل نیز این فلسفه را برای ما بازسازی کرده است. او مثال هایی بسیار زیبا و گویا از اتفاقاتی که برای پو می افتد را از دید تائوئیسم بررسی کرده و دستاوردهای این گونه زندگی کردن را در تفکر و عمل نشان داده است.
صفحات کتاب :
134
کنگره :
PS۳۶۲۵‭‬ ‭/‮الف‬۷‏‫‬‮‭خ۴ ۱۳۹۷
دیویی :
813/6
کتابشناسی ملی :
4915129
شابک :
978-600-8942-06-1‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه تائوی پو