کتاب چگونه از جایگاه فعلی خود به جایگاه دلخواهتان برسید pdf

25 اصل موفقیت

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟
کتاب چگونه از جایگاه فعلی خود به جایگاه دلخواهتان برسید: 25 اصل موفقیت نوشته ی جک کنفیلد، کتاب آرزوهای خوب نیست؛ کتاب اصول جاودانه ای است که مورد استفاده ی مردان و زنان موفق در سراسر تاریخ قرار گرفته است.

موفقیت به زمان، تلاش، پشتکار و صبر نیاز دارد. اگر شما تمامی اصول و فنون دربرگیرنده ی کتاب چگونه از جایگاه فعلی خود به جایگاه دلخواهتان برسید (How to Get from Where You Are to Where You Want to Be) را به کار گیرید به اهداف خویش خواهید رسید. رؤیاهای خود را محقق خواهید کرد. لیکن این امر در یک شب حادث نمی شود.

بدیهی است که در دستیابی به هر هدفی با موانعی روبه رو می شویم؛ به طور موقت احساس می کنیم در وضع ثابتی گیر کرده ایم. این طبیعی است. هرکسی که تا به حال آهنگی نواخته باشد، در ورزشی شرکت کرده باشد، یا ورزش های رزمی را تمرین کرده باشد، می داند که آدم به وضع ثابتی می رسد؛ یعنی جایی که به نظر می رسد انگار هیچ پیشرفتی نمی کند. این زمانی است که اغلب آدم های بی تجربه تسلیم می شوند، منصرف می شوند و کنار می کشند. وسیله ی موسیقی یا ورزش دیگری انتخاب می کنند. ولی فرزانگان دریافته اند اگر همچنان به تمرین ساز، ورزش یا ورزش رزمی خود یا در مورد شما، اصول موفقیت این کتاب را ادمه دهند؛ عاقبت آ نچه را که مثل جهشی ناگهانی به سطح بالاتر مهارت می دانند تجربه می کنند. صبور و محکم باشید. تسلیم نشوید. شما موفق خواهید شد. این اصول همیشه مؤثرند.

هر تغییری مستلزم تلاشی مداوم برای غلبه بر سال ها مقاومت درونی و بیرونی است. ممکن است در ابتدا از این همه اطلاعات جدید بسیار ذوق زده شوید. ممکن است حس نو یافته ای از امید و اشتیاق برای تصور جدیدی از زندگی تان، آن طور که می تواند باشد، کسب کنید. این خوب است. لیکن از پیش بدانید که ممکن است به تدریج احساسات دیگری را هم تجربه کنید. ممکن است از این که همه ی این چیزها را پیش تر نمی دانستید احساس ناامیدی کنید؛ از دست پدر و مادر و معلم های خود عصبانی شوید که چرا این عقاید مهم را در خانه یا مدرسه به شما یاد نداده بودند، یا از دست خودتان عصبانی شوید که چرا قبلا بسیاری از این چیزها را یاد نگرفته و مطابق آن ها عمل نکرده اید.

همین الان یک نفس عمیق بکشید و بدانید که این بخشی از روند سفر شماست. در گذشته همه چیز به واقع کامل بوده است. همه ی چیز ها در گذشته ی شما، شما را به موقع به این لحظه ی دگرگون کننده رسانده است. هر کس از جمله خود شما همواره بهترین کاری را که می توانست در آن زمان با دانسته های خود انجام دهد، انجام داده است. اینک شما می خواهید بیشتر بدانید. هشیاری تازه ی خود را جشن بگیرید که می خواهد شما را رها کند.

همچنین ممکن است دریابید که اوقاتی فرا خواهد رسید که شما فکر کنید، چرا همه ی این چیزها سریع تر اثر نمی کنند؟ چرا من همین الان ثروتمند نیستم؟ چرا قبلا به هدفم نرسیدم؟ چرا تاکنون زن یا مرد رؤیاهایم را پیدا نکرده ام؟ چه موقع می خواهم به وزن دلخواهم برسم؟

جک کنفیلد (Jack Canfield)، نویسنده ای موفق، سخنرانی حرفه ای، مربی شرکت، رهبر سمینار و کارفرما بوده است. پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه هاروارد، حرفه اش را به عنوان معلم دبیرستانی در شهر داخلی شیکاگو آغاز کرد. جک فورا هوش و حواس خود را به این موضوع داد که یاد بگیرد چگونه دانش آموزان بی انگیزه را انگیزه دار کند. در این تلاش بود که معلم موفقیت و میلیونر خودساخته شیکاگو، دبلیو. کلمنت استون را پیدا کرد. استون ناشر مجله ی موفقیت، رییس شرکت بیمه ی ترکیبی، نویسنده ی نظام موفقیتی که هرگز شکست نمی خورد، هم مؤلف، با ناپلئون هیل، موفقیت از طریق نگرش ذهنی مثبت بود.

جک در مؤسسه ی دبیلو کلمنت و جِسی وی استون مشغول کار شد با این مسؤولیت که در مدارس و باشگاه های پسران منطقه بزرگ تر شیکاگو و بعد در کل باختر میانه اصول موفقیت را آموزش دهد. چون می خواست این اصول انگیزش پیشرفت را حتی واضح تر درک کند، به دانشکده تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ماساچوست برگشت، جایی که مدرک فوق لیسانس خود را در تربیت روانی گرفت. جک، پس از فارغ التحصیل شدن، حرفه ی برگزاری سمینارها را برای این افراد شروع کرد: معلم های مدرسه ها، مشاوران، روان درمانگران، و بعد، رهبران، مدیران، فروشندگان و کارفرمایان شرکت ها، تدریس اصول عزت نفس، حداکثر عملکرد، انگیزه پیشرفت و موفقیت.

او یک کسب و کار 80 میلیون دلاری را از هیچ چیز ساخته است. در حال حاضر او تکنیک های کلیدی و بینش منحصر به فرد خود را به اشتراک می گذارد تا بتوانید در هر کاری که انجام می دهید، موفقیت کسب کنید. اگر به انجام آن چه که همیشه انجام داده اید، ادامه می دهید، آنچه را که همیشه داشته اید، حفظ می کنید. آیا زمان آن نیست که برای بهتر شدن تغییر کنید؟

جملات برگزیدۀ کتاب چگونه از جایگاه فعلی خود به جایگاه دلخواه تان برسید:

- موفقیت از خود سرنخ به جا می گذارد.
- تخیل همه چیز است. پیش نمایش جاذبه های آتیه ی زندگی است.
- همه ی چیزهایی که دوست دارید در بیرون منطقه ی آسایش شما قرار دارند.
- اگر می خواهید موفق باشید، باید مسئولیت کامل هرچیزی را که در زندگی خود تجربه می کنید به عهده بگیرید.
- وقتی که هدف زندگی خود را مشخص و آن را یادداشت کردید؛ هر روز، بهتر است صبح ها، آن را بخوانید.
- هرچیزی که در زندگی تجربه می کنید، هم از درون و هم از بیرون، نتیجه ی نحوه ی واکنش نشان دادن شما به رویدادی در گذشته است.
- فرایند رسیدن از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید شبیه استفاده از سیستم جهت یابی با تکنولوژی جی پی اس در یک اتومبیل مدل جدید است.
- اگر شما انتخاب های خود را فقط به آ نچه که شدنی یا منطقی به نظر می رسد، محدود کنید، خودتان را از آ نچه که به راستی می خواهید جدا می کنید، و تنها چیزی که برایتان باقی می ماند سازش است.

در بخشی از کتاب چگونه از جایگاه فعلی خود به جایگاه دلخواهتان برسید می خوانیم:

یکی از واقعیت های زندگی این است که پیشرفت های عمده زمان می برند؛ در یک شب رخ نمی دهند. ولی چون این همه خدمات و محصولاتِ امروز، وعده کمال یک شب را می دهند، ما به جایی رسیده ایم که توقع خوشنودی آنی داریم و وقتی که پیش نیاید ناامید می شویم. هرچند، اگر متعهد شوید که هر روز چیزی جدید یاد بگیرید، هر روز فقط کمی بهتر شوید، آن گاه عاقبت به مرور ایام به اهدافتان خواهید رسید.

ماهر شدن زمان می برد. باید تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید. باید مهارت های خود را از طریق پالایش و استفاده ی دائمی پرورش دهید. دست یافتن به پهنا و عمق تجربه ای که باعث ایجاد خبرگی، بینش و خِرَد شود سال ها طول می کشد. هر کتابی که می خوانید، هر کلاسی که می گیرید، هر تجربه ای که کسب می کنید به منزله ی عنصر سازنده ی دیگری در زندگی و حرفه تان است.

خود را به واسطه ی آماده نبودن در وقتی که فرصت بزرگ ظاهر می شود، فریب ندهید. مطمئن شوید که تکلیفتان را انجام و مهارت تان را پرورش داده اید. بازیگران به طور معمول باید خود را مقدار زیادی آماده سازی کنند شرکت در کلاس های بازیگری، تئاتر عمومی، بازی های خارج از برادوی، نقش های جزئی در سینما و تلویزیون، کلاس های بازیگری بیشتر، درس های صداگذاری، آموزش لهجه، آموزش هنرهای رزمی، یادگرفتن اسب سواری، نقش های جزئی بیشتر تا یک روز برای نقش رؤیایی که برای آن ها آماده است، آماده شوند.

بازیکنان بسکتبال موفق یاد می گیرند با دست مخالف شان توپ را پرتاب کنند؛ پرتاب خطای خود را بهتر کنند و روی شوت های سه امتیازی خود کار کنند. هنرمندان با وسایل مختلف آزمایش می کنند. خلبانان خطوط هوایی برای هر نوع حالت اضطراری در یک شبیه ساز پرواز تعلیم می بینند. پزشکان به مدرسه برمی گردند تا شیوه های جدید را یاد بگیرند و گواهی نامه های پیشرفته بگیرند. آن ها همگی در فرایند دائمی و بی پایان پیشرفت درگیر هستند.
صفحات کتاب :
328
کنگره :
BF۶۳۷‭‬ ‭/م۸‏‫‭ک۸۶۴ ۱۳۹۲‬‮
دیویی :
158
کتابشناسی ملی :
3008156
شابک :
978-964-236-497-8
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه چگونه از جایگاه فعلی خود به جایگاه دلخواهتان برسید