امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
کتاب آنچه می خواهم دخترم بداند، کتابی ست کوچک در مورد عقایدی بزرگ که در آن الکساندرا استو دارد به شما یاد می دهد که برای خوشبخت بودن چگونه روی پاهای خود بایستید.

اغلب ما تلاش می کنیم تا زندگی خوب و خوشی داشته باشیم. ما بیشتر از تجارب، خطاهای بزرگ و کوچک و آموزش های والدین خود درس می گیریم. اما گاهی اوقات بعضی چیزها قابل آموزش دادن نیستند. ما برای قضاوت کردن به دنیا نیامده ایم. ما آفریده شدیم تا زندگی کنیم، رشد کنیم و چیزهایی را که نمی توانیم تغییر دهیم بپذیریم و شجاع باشیم. زمانی که به میانسالی پا گذاشتیم فهمیدیم که بسیاری از درس های زندگی را از موقعیت های دردناک و بد آموخته ایم. بعضی از آ ن ها مربوط به دوران کودکی بوده اند.

با خواندن کتاب آنچه می خواهم دخترم بداند (Things I want my daughters to know) در می یابیم که هیچ پدر و مادری کامل نیستند. هیچ مادری نمی تواند روابطی بدون دل شکستگی و آزردگی با فرزندان خود داشته باشد. اغلب باید تفاوت ها و مشترکات را پذیرفت. برای خوب زندگی کردن باید انتخاب ها و تصمیماتی خلاف آنچه برای خودمان اتفاق افتاده است، داشته باشیم. باید تلاش کرد تا با مثال نه اجبار و فشار به آ ن ها چیزهایی را بیاموزیم.

کتاب آنچه می خواهم دخترم بداند برای دخترهایی است که می خواهند روزی مادری شایسته برای دخترانشان باشند و مطالب آن می تواند شما را در راه یافتن مسیر درست زندگی و لذت بردن از آن یاری دهد.

الکساندرا استودارد (Alexandra Stoddard) نویسنده موفق، طراح داخلی شناخته شده و فیلسوف شیوه زندگی، خود معقد است: خوشبختی، هدف والای زندگی و هستی انسان است.

در بخشی از کتاب آنچه می خواهم دخترم بداند می خوانیم:

همیشه در امور زندگی به دیگران جواب مثبت می دهیم. بله، بله و بله. اما به خودمان می گوییم: لعنتی، لعنتی؛ لعنتی! وقتی به کاری که انجام می دهیم نگاهی می کنیم به نظر، بهترین کار ممکن را انجام داده ایم. اما وقتی به عقب بر می گردیم متوجه می شویم به درستی نمی دانیم چه اتفاقی افتاد که به این توافق رسیده ایم. ممکن است یک پروژه از همان اول فریبنده به نظر بیاید و ما برای انجام آن به توافق می رسیم، اما بعد از اینکه متوجه شدیم سرمان کلاه رفته همین طور می ایستیم تا همه چیز را از دست بدهیم. اغلب، تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که دست خالی و با ناراحتی قدم بزنیم.

سعی کنید این قدرت را داشته باشید تا توافق هایی را که به زیان شما هستند پیش بینی کنید. روزی به شوهرم - پیتر - گفتم می خواهم در آپارتمانمان مهمانی شام به راه بیندازم و از مدیر یکی از شرکت هایی که در آن کار می کنی دعوت کنم. یک سال بعد در همان روز یک دعوت نامه برای مصاحبه در سان فرانسیسکو دریافت کردم.

هیچ فعالیتی را نمی توان از نو برنامه ریزی کرد. من یک لحظه مشخص داشتم و آن وقتی بود که تشخیص دادم شغل من باید بعد از میزبانی یک مهمانی در اولویت قرار گیرد. به پیتر اجازه دادم تا برای مصاحبه به کالیفرنیا برود. قبل از این که او و مهمان ها به نزدیکترین رستوران مورد علاقه شان برای شام بروند، یک میهمانی در آپارتمان ترتیب داد. ابتدا موافق بودم اما با تغییر شرایط، نظر من نیز تغییر کرد. به او گفتم برای شرکت در پروژه ها و بستن تعهدات عجله نکن تا زمانی که روند مورد نظر و مناسب تو خود را نشان دهد. بر اولویت ها و مسئولیت هایت تمرکز کن. هنگامی که به یک فعالیت اجتماعی دعوت می شوم شناخت زمان زندگی خصوصی و فعالیت حرفه ای ام از اولویت های مهم هستند. در اینجاست که خواهم گفت: "سعی خواهم کرد".
صفحات کتاب :
134
کنگره :
BJ۱۶۱۰‏‫‬‮‭‭/‮الف‬۴۶آ۸ ۱۳۹۱
دیویی :
170/82
کتابشناسی ملی :
2786462
شابک :
‏‫‬‭978-964-236-445-9
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه آنچه می خواهم دخترم بداند