امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 49,900
نظر شما چیست؟
کتاب باورم کن بانو، شاید اولین کتابی باشد که در آن از نگاه زنانه به بررسی زندگی مشترک پرداخته شده و با دریافت نظرات و دیدگاه های بانوان عزیز در ابعاد مختلف زندگی، ویژگی ها و انتظارات مردان را عنوان نموده است. زنانی که با اتکا به شناختی که از همسران خود داشته اند، نظرات خود را آزادانه و بدون دخل و تصرف در این اثر بیان کرده اند.

داشتن یک پیوند عاطفی پایدار، از آرزوی های هر دختر و پسری است که در سنین جوانی به قدرت انتخاب و تصمیم گیری برای این پیوند می رسند. آن ها با امید فراوان و آرزوی تجربه عشق، محبت، اعتماد، صمیمیت، دوستی و حمایت به دنبال ایجاد رابطه زناشویی، که از عمیق ترین و لذت بخش ترین روابط انسانی است، وارد زندگی مشترک می شوند، اما گاهی با پدید آمدن مشکلاتی مانند عدم تأمین نیازها و خواسته های عاطفی مادی، قضاوت های ناعادلانه، خشم های نا به جا و بی جا و عدم درک متقابل، بزرگ ترین رنج زندگی را تجربه می کنند.

حال سؤالی که مطرح می شود این است: «چگونه می توانم با همسرم تفاهم و سازگاری داشته باشم؟» یا «چه عواملی موفقیت رابطه زناشویی ما را تضمین می کند؟» و...

هزار و یک پرسش بی جواب که جز سردرگمی پاسخی برایش نمی یابند. از آن جا که زندگی مجموعه ای از چالش هاست، نباید از آن ها فرار کرد، بلکه باید به دنبال یافتن راهکارهای مناسب برای رویارویی با آن ها بود. زنان به دلیل احساسی بودن در ابتدای زندگی مشترک برای حفظ زندگی خویش از همه عواطف و امکانات وجودی خود مایه می گذارند. زن با عشق بی شائبه خود می کوشد مشکلات زندگی را بپذیرد و خود را با آن ها سازگار کند و در مقابل از مرد خود انتظار حمایت و ایجاد امنیت خاطر و توجه کافی به خود و زندگی دارد و به تدریج با گرفتاری های همسر خود مواجه می شود و احساس تنهایی می کند؛ زیرا نیازهایش برآورده نمی شود و این جاست که اختلافات آغاز می شود. شاید اگر قبل از ازدواج زنان و مردان شناخت بیشتری از جنس متفاوت خود پیدا کنند و مهارت های زناشویی را بیاموزند، مشکلات کمتری را تجربه کنند. مهارت هایی مانند همدلی، درک متقابل، اعلام نیازها و توقعات به صورت کاملا شفاف و روشن، گفتگوی سازنده و پذیرش او با همه قوت ها و ضعف ها و...

به طور حتم هر بانویی با توجه به تجربه خود از زندگی مشترک و شنیدن موضوعاتی از اطرافیان خود، به یک چهارچوب فکری خاص رسیده است و در شرایط مطلوب یا نامطلوب، رضایتمندانه یا بدون رضایت، برداشت هایی را نسبت به رفتارها و خصوصیات مردان کسب کرده و بدون قصد و غرض آن را اعلام نموده است. باورهایی که زندگی خود را بر پایه آن بنا نهاده و طبق آن نیز ادامه می دهد.

خاطر نشان می کنم اگر اطلاعات و آگاهی هر بانو با توجه به واقعیت های علمی و منطقی و بر پایه شناخت صحیح مردان از ابعاد گوناگون فیزیولوژیکی، روانی و عاطفی ایجاد گردد، مسلما یک ارتباط زناشویی ماندگار و موفق را پی ریزی خواهد کرد.

در زندگی زناشویی متأسفانه گاهی شناخت و باورهای غلط، زنان را دچار مشکل می کند و باعث اختلاف بیشتر می شود. گاهی اصلاح و تغییر این باورها بسیار سخت و دشوار است. بنابراین ضروری است که بازنگری منطقی، اصولی و علمی نسبت به این باورها داشته باشیم تا یک زندگی رضایت بخش، لذت بخش و موفق را تجربه کنیم.

آدمی به باور زنده است و رنگ باورهای خودآگاه و ناخودآگاه انسان در تمام زندگی او سایه می افکند. چه بسیار کارهایی که انجام می دهیم و انگیزه آن، باوری است که حتی ریشه آن را نمی شناسیم! چه رسد به تشخیص درستی یا نادرستی اش از هم!

در کتاب حاضر با روش گام به گام به کالبدشکافی باورهای خود راجع به همسرمان می پردازیم، مردی که روزی با باور عشقش، با او پیوند زناشویی بسته ایم. در باورم کن بانو می کوشیم باورهایی را که مانع دیدن تلاش شوهرمان برای شادی ما می شود کم رنگ کنیم و از بین ببریم و با جان بخشیدن به باورهای درست و نیک خود، رنگی تازه به زندگی خود ببخشیم!

در بخشی از کتاب باورم کن بانو می خوانید:

همه باور دارند تعهد یکی از ارکان بسیار مهم زندگی مشترک است. هنگامی که زن و مرد وارد رابطه ازدواج می شوند، در اصل شریک لحظه های زندگی یکدیگر می گردند و با محبت بی شائبه خود به یکدیگر اطمینان و امنیت خاطر می دهند؛ امنیت خاطری که در همه ابعاد زندگی به چشم می خورد. دوست داشتن همسر، احترام به او و وفاداری باعث می شود فقط مرگ، آن دو را از یکدیگر جدا سازد.

معنای لغوی تعهد بسیار گسترده است، اما در زندگی مشترک به معنای پذیرش مسئولیت ها و وظایفی است که هر یک بر عهده می گیرند؛ تعهد یعنی این که همسرتان را دوست بدارید و با تمام قدرت و توان، بر استحکام پایه های زندگی خود بیفزایید.

تعهد نباید مشروط شود به این که همسر شما چگونه عمل می کند؟ وقتی شما متعهد به همسر خود باشید، متعهدید که در طول زندگی خود وفادار باقی بمانید که این امر کاملا به چهارچوب نگرشی شما بستگی دارد. اگر روابط زناشویی زندگی مشترک با ترس و قید و شرط همراه باشد، جایی برای اعتماد و صمیمیت باقی نمی ماند. ازدواج رابطه دو طرفه است که هر دو نفر برای خوشبختی خود و طرف مقابل می کوشند.

سازگاری در خانواده یعنی این که هر یک از افراد خانواده و به ویژه زن و شوهر، این آمادگی را داشته باشند در برخی زمینه ها از خود انعطاف نشان دهند و گاهی برای تأمین نیازهای طرف مقابل، از برخی خواسته های خود صرف نظر کنند؛ زیرا وجود برخی تفاوت ها میان زن و شوهر، طبیعی است و این تفاوت ها، ویژگی های اخلاقی و رفتاری خاصی را در پی دارد که گاهی این ویژگی ها، درست نقطه مقابل خواسته ها یا حساسیت های طرف مقابل است. احترام به تفاوت ها و گاهی گذشت از خواسته ها در زندگی مشترک ضروری است.
شابک :
978-964-236-790-0‬‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
224
کنگره :
HQ743‬‭/ر323ب2 1395‬
دیویی :
306/81‬‬
کتابشناسی ملی :
4347591

کتاب های مشابه باورم کن بانو