امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
کتاب درون سازمان اپل اثر آدام لشینسکی، سیستم های مخفی، تاکتیک ها و استراتژی های رهبری را برملا می کند که به استیو جابز امکان داد اپل را با ایجاد شبه فرهنگ مناسب برای مجموعه کوچک محصولات بی نظیر خود، به بزرگ ترین شرکت جهان در سال ۲۰۱۱ تبدیل کند.

کتاب درون سازمان اپل (Inside Apple)، برای تمام کسانی که امیدوار هستند بخشی از سحر و جادوی اپل را به شرکت، حرفه یا تلاش های خلاقانه خود تزریق کنند، مفید و کاربردی است.

آدام لشینسکی (Adam Lashinsky) در مورد رهبری و نوآوری به خوانندگان درکی عمیق می دهد و مفاهیم کسب وکار اپل از جمله دانشگاه اپل و ۱۰۰ فرد برتر (رویدادی سالانه که در آن ۱۰۰ تن از کارکنان برتر به انتخاب جابز، محرمانه برای انجام مشاغل دیگر تعیین می شوند) را ارائه می دهد.

براساس مصاحبه های متعدد، این کتاب در مورد چگونگی نوآوری اپل، روابط آن با حامیانش و به ویژه انتقال به دوران پس از استیو جابز، اطلاعات جدید و منحصر به فرد ارائه می دهد. به نظر می رسد درون سازمان اپل بررسی عمیق یک شرکت منحصر به فرد است؛ اما آموزه هایش در مورد جابز، رهبری، طراحی محصول و بازاریابی، درس هایی جهانی به شمار می آیند.

در بخشی از کتاب درون سازمان اپل می خوانیم:

تدارکات یکی از ابعاد کلیدی برنامه ریزی نظامی است. کوک هم مسئول برتری عملیاتی اپل است. مثلاً وقتی اپل می دانست که درایوهای دیسک در iPod ها و نوت بوک های MacBook Air حذف خواهند شد، روی پیش خرید فلش مموری میلیون ها دلار سرمایه گذاری کرد. سازمان عرضه زنجیره ای اپل در یک هنرنمایی توانست سه کار مهم انجام دهد: تضمین عرضه اپل، حفظ پایین ترین قیمت و ممانعت از دسترسی رقبا به قطعات آن. چنین عملکردی از شرکتی که برای خلاقیت در کارهایش مشهور است، مثالی نادر از چیزی است که چارلز اوریلی از دانشگاه استنفورد و مایکل تاشمن استاد رفتار سازمانی در دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد «عملکرد دوجانبه در توانایی پویا» 46 نامیدند.
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
232
کنگره :
HD۹۶۹۶/۲‭‬‭ /‮الف‬۹۲‏‫‭ل۵ ۱۳۹۶
دیویی :
۳۳۸/۷۶۱۰۰۴۱۶۰۹۷۳
کتابشناسی ملی :
4821738
شابک :
978-964-236-863-1‬‬‬

کتاب های مشابه درون سازمان اپل