امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
با خواندن کتاب چگونه صاحب حافظه ای برتر بشویم؟ اثر مایکل کورلند و ریچارد لوپاف، حافظه ای عالی پیدا کنید، بخوانید و فراموش نکنید، در امتحانات و کنکور موفق شوید و هیچ وقت نگران فراموشی نباشید.

اگر کتاب چگونه صاحب حافظه ای برتر بشویم؟ (Improving Your Memory) را کامل بخوانید قطعا می توانید عمده اطلاعات دریافتی را به حافظه درازمدت ببرید و بعدا مورد استفاده قرار دهید.

حافظه چیست؟ یک دقیقه فکر کنید. پاسخ واضح به نظر می آید اما حافظه هم مثل «حقیقت»، «تمدن»، «هوش» و «زیبایی»، سهل و ممتنع است. همه می دانند که این ها چه هستند (فکرمی کنند که می دانند) اما وقتی می خواهند تعریف کنند گیر می افتند. سهل و ممتنع همین است. و اما حافظه؟ به یک پرتقال نگاه می کنید و رو می گردانید، هنوز یادتان هست که یک پرتقال دیده اید، آیا این تکرار تصویر پرتقال در مغز شما است؟ یک تصویر ظریف؟ اگر پرتقال را پوست بکنید و چند پر بخورید و قورت بدهید بعد یادتان بیاید چه کرده اید، آنچه در تجدید خاطره می خورید تصویر ظریفی از آن پرتقال نیست؟ احتمالا خیر.

اما نوعی ضبط آنچه دیده، لمس کرده، استشمام کرده اید و... است. اینجا چه اتفاقی افتاده است؟ حیوانات هم حافظه دارند؟ بلی؟ زنبور حافظه دارد؟ شاید؟ درخت حافظه دارد؟ نه؟ مطمئن هستید؟ بیشتر فکر کنید.

در بخشی از کتاب چگونه صاحب حافظه ای برتر شویم؟ می خوانیم:

جای حافظه کجاست؟ حتما می گویید داخل مغز، احتمالا هم درست می فرمایید. اکثرش آنجاست. در گذشته بعضی ها فکر می کردند مکان هشیاری انسان (هوش، احساسات و حافظه) قلب است. هنوز هم گاهی می گوییم «قلبم اینطور گواهی می دهد». پیانیست ها می گویند بخشی از استعداد (حافظه) ایشان داخل دست شان است. گرچه تمام شواهد نشان می دهند که اکثریت حافظه داخل مغز است. پس بد نیست با ساختار و عملکرد مغز آشنا باشید.

بد نیست هوای مغزتان را داشته باشید. اگر هوایش را داشته باشید به شما خدمت خواهد کرد. باید رابطه تغذیه و ورزش با مغز را بدانید. باید بدانید مغز چگونه اطلاعات را پردازش می کند. از قدیم گفته اند عقل سالم در بدن سالم است.
صفحات کتاب :
480
کنگره :
BF۳۷۱‏‫‬‭/ک۹چ۸ ۱۳۸۷
دیویی :
153/12
کتابشناسی ملی :
1200913
شابک :
‮‬‏‫‬‭‭978-964-412-854-7
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه چگونه صاحب حافظه ای برتر بشویم؟