امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟
کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم اثر ویلیام یوری، درباره ی هنر بسیار حیاتی «نه» گفتن مثبت در تمامی حوزه های زندگی است. نه به اندازه ی بله مهم است و در واقع پیش شرط گفتن بله ی مؤثر و کارآمد است. شما نمی توانید به خواهش کسی بله بگویید، مگر اینکه بتوانید به بقیه نه بگویید.

کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم (The Power Of A Positive No) تنها به درد مذاکره نمی خورد، بلکه کتابی است که در تمام جنبه های زندگی کاربرد دارد. خوب، چندان هم عجیب نیست، چون تمام زندگی به نوعی حرکت موزونِ بله و خیر است. هر یک از ما در لحظاتی از زندگی مان مجبوریم نه بگوییم، چه به دوستانمان، چه به اعضای خانواده مان، چه به رؤسایمان، چه به کارمندانمان، چه به همکارانمان و چه حتی به خودمان. این مسأله که «آیا نه بگوییم یا نگوییم و چطور این کار را بکنیم»، کیفیت زندگی ما را تعیین می کند. «نه » به احتمال قوی مهم ترین کلمه ای است که باید یاد بگیریم آن را درست و مؤثر به زبان بیاوریم.

این کتاب، در واقع منعکس کننده ی چیزی است که ویلیام یوری (William Ury) از زندگی شخصی خودش و نیز از تجربه های سی ساله اش در کار با رهبران و مدیرانِ کشورهای مختلف دنیا به دست آورده است.

جملات برگزیده کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم:

- آماده بودن نیمی از پیروزی است.
- از رفتن به روی شاخه نترس... . میوه آنجاست.
- وقتی شعله ی بله ی عمیق تری در درون تو شعله ور است، گفتن نه! راحت تر است.
- اول تو را نادیده می گیرند؛ بعد به تو می خندند، سپس با تو می جنگند. بعد تو پیروز می شوی!
- «شروع کردن»، تنها قسمت دشوار فرایند آفرینش است؛ رویاندن یک بوته ی خار آسان تر از پرورش درخت بلوط نیست.

در بخشی از کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم می خوانیم:

نهِ مثبت نشان دهنده ی پیوند دو کلمه ی بنیادی در زبان است؛ بله و نه.
مشکل اصلی دنیای ما این است که نه های ما از بله های ما طلاق گرفته اند. بله ی بدونِ نه، فقط تسکینی موقت است؛ و نه ی بدونِ بله، جنگ است. بله ی بدونِ نه، احساس رضایت شخصیِ فرد را از خودش نابود می کند، در حالی که نه ی بدونِ بله، رابطه شخص را با دیگران نابود می سازد. ما همزمان به بله و نه نیاز داریم. بله کلمه ای کلیدی برای جمع است و نه، کلمه ای کلیدی برای فردیت. بله کلمه ی کلیدی برقراری پیوند است و نه، کلمه ای کلیدی برای محافظت. بله کلمه ای کلیدی برای صلح است و نه، کلمه ای کلیدی برای عدالت.
صفحات کتاب :
351
کنگره :
BF۶۳۷‭‬ ‭/م۴۲‏‫‭ی۹ ۱۳۹۲
دیویی :
۱۵۸/۲
کتابشناسی ملی :
2546246
شابک :
978-964-236-360-5‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم