امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
کتاب مدیریت زمان از مجموعه کتابخانه موفقیت برایان تریسی، با ارائه ی روش هایی به شما کمک می کند که در هر روز کاری دو ساعت وقت بیشتر داشته باشید و خروجی و بهره وری خود را دو برابر کنید.

آنچه در این کتاب می آموزید 21 روش مهم برای مدیریت زمان مؤثر است که تقریباً همه ی افراد بسیار موفق آن ها را کشف کرده و در زندگی خود به کار گرفته اند. دستیابی به موفقیت با تکنیک های کتاب مدیریت زمان (Time Management) برای هزاران مدیر اثبات شده است و تا زمانی که چهار عامل معروف بهره وری یعنی اشتیاق، قاطعیت، اراده و انضباط را با خود داشته باشید، برای شما نیز موفقیت آمیز خواهد بود.

برایان تریسی (Brian Tracy) در این کتاب به مطالب مفید و متنوعی پرداخته است از جمله: روش کنترل وقفه ها، ایمیل ها، جلسات و تماس های تلفنی، چهار عامل کلیدی بهره وری، اختصاص زمان برای کارهای با اولویت بالا، غلبه بر تعلل و به تعویق انداختن کارها، روش های واگذاری و حذف کارها و ده ها نکته کاربردی دیگر.

توانایی شما در مدیریت زمان به عنوان مدیر به اندازه هر کار دیگری، تعیین کننده موفقیت یا شکست تان است. زمان منبعی ضروری و غیرقابل جایگزین برای موفقیت است. این ارزشمندترین دارایی شماست. نمی توان آن را پس انداز کرد یا زمان از دست رفته را بازیافت. هر کاری که باید انجام دهید نیازمند زمان است و هر چه از زمان خود بهتر استفاده کنید، موفق تر خواهید بود و پاداش های بزرگتری دریافت خواهید کرد.

مدیریت زمان برای برخورداری از حداکثر سلامتی و بهره وری شخصی حیاتی است. میزان کنترلی که بر زمان و زندگی خود دارید، شاخصی مهم از میزان آرامش درونی، هماهنگی و سلامت ذهنی شما است. احساس عدم توانایی در کنترل زمان منبع اصلی استرس، نگرانی و افسردگی است. هر چه بهتر رویدادهای مهم زندگی خود را سازماندهی و کنترل کنید، هر لحظه احساس بهتری خواهید داشت، انرژی بیشتری دارید، بهتر می خوابید و کارهای بیشتری انجام می دهید.

مزایای تبدیل شدن به یک مدیر زمان عالی بسیار زیاد است. آن همان کیفیت ظاهری قابل تشخیص افراد موفق در مقابل افراد ناموفق است. همه افراد موفق از زمان خود به خوبی استفاده می کنند. همه افراد ناموفق استفاده ضعیفی از زمان خود دارند. یکی از مهم ترین قوانین موفقیت «ایجاد عادات خوب و تبدیل کردن آن ها به ارباب شما است». در این کتاب می آموزید چگونه عادات خوبی ایجاد کنید و سپس اجازه دهید تا شما را شکل دهند.

به یاد داشته باشید که مدیریت زمان در واقع همان مدیریت زندگی است. مدیریت زمان خوب و بهره وری شخصی با ارزش دادن به زندگی و به هر دقیقه آن آغاز می شود. باید به خودتان بگویید «زندگیم ارزشمند و مهم است و برای هر دقیقه و ساعت آن ارزش قائلم. می خواهم از این ساعت ها به خوبی استفاده کنم تا در زمانی که در اختیار دارم، بیشترین موفقیت را کسب کنم». خبر خوب اینکه مدیریت زمان یک مهارت مدیریتی است و مهارت های مدیریتی قابل یادگیری هستند. مدیریت زمان مثل راندن یک دوچرخه، تایپ با صفحه کلید یا ورزش کردن است و از مجموعه روش ها، استراتژی ها و تکنیک ها تشکیل شده است. مجموعه ای از مهارت ها است که می توانید بیاموزید، تمرین کنید و با اراده و تکرار در آن ها استاد شوید.

در بخشی از کتاب مدیریت زمان می خوانیم:

بعضی از بهره ورترین افرادی که می شناسم، پاسخ خودکاری برای ایمیل هایشان تنظیم کرده اند. متن آن چیزی شبیه این است «من به خاطر مشغله زیاد فقط روزی دو بار به ایمیل هایم پاسخ می دهم. اگر ایمیلی برای من فرستاده اید، سعی می کنم هر چه زودتر به شما پاسخ دهم. اگر کارتان فوری است، با فلان شماره تماس بگیرید و با فلان شخص صحبت کنید».

روزنامه نگار پرمشغله ای داستانی از سفر دو هفته ای خود به اروپا تعریف کرد. در همه آن مدت به ایمیلش دسترسی نداشت. وقتی به کشورش بازگشت، بیش از 700 ایمیل در انتظارش بود. می دانست که پاسخگویی به آن ها ساعات متمادی و چندین روز طول خواهد کشید. پس نفس عمیقی کشید و دکمه «پاک کردن همه» را فشار داد.

نگرشش ساده بود. او گفت «من از اینکه برده کسانی باشم که برایم ایمیل می فرستند و انتظار پاسخ فوری دارند، اجتناب می کنم. در عوض، اگر یکی از این ایمیل ها مهم باشد، هر کسی آن را فرستاده، دوباره خواهد فرستاد».

او حق داشت. 90 درصد ایمیل هایی که پاک کرده بود، هرگز دوباره ارسال نشدند و ایمیل های مهمی که پاک کرده بود، ظرف چند روز دوباره ارسال شدند.

تصمیم بگیرید که اجازه ندهید تا ایمیل کنترل زندگی تان را در دست بگیرد. در عوض خود را موظف کنید تا از ایمیل به عنوان ابزار کسب وکار استفاده کنید. پاسخ های سریع و مستقیم بدهید. ایمیل ها را روزی 2 بار یا کمتر چک کنید. حتی بهتر است در تعطیلات آخر هفته ایمیل را خاموش کرده و زمان بیشتری را با خانواده و دوستان بگذرانید یا به کارهای شخصی بپردازید.
کتابشناسی ملی :
4208859
شابک :
978-600-8164-18-0
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
120
کنگره :
HD۶۹‭‬ ‭/و۷‏‫‬‭ت۳۸ ۱۳۹۵
دیویی :
۶۵۰/۱۱

کتاب های مشابه مدیریت زمان