امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم

اسکات آدامز در کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم، به شما خواهد گفت در مسیری که در آن قدم برمی دارید، فاصله تان تا موفقیت چقدر است. به این ترتیب خواهید توانست تصمیمات پیچیده زندگی را قدری ساده تر کنید.

آرزوی او این بود که در کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم یک فرمول صد در صدی نتیجه بخش ارائه کند؛ اما متأسفانه قرار نیست زندگی این قدر ساده باشد، از این رو فقط مدلی را تعریف می کند که می توانید شیوه کنونی زندگی تان را با آن مقایسه کنید. حدس می زنیم انتخاب نهایی شما ترکیبی باشد از مدل کنونی تان به اضافه بخشی از گفته های این کتاب. باید به کمک سعی و خطا، تجربه کردن و تشخیص الگوها، شناختی وسیع تر پیدا کنید و بهترین راه را برای اداره زندگی تان انتخاب کنید.

خلاصه کلام اینکه، اگر در حرف ها و ایده های متنوع به دنبال سرنخی می گردید، این کتاب را حتما بخوانید. تمام تلاشمان را می کنیم تا حرف هایی در این کتاب زده شود که شما را به جست وجو کردن خوشبختی و موفقیت تشویق کند. سعی کنید راه های پیشنهادی کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم را با آنچه در سر دارید، آنچه روال کنونی زندگی تان است و توصیه های دیگران، مقایسه کنید. در نهایت هم هر کس باید فرمول مخصوص به خودش را پیدا کند.

اگر از یک میلیاردر راز موفقیتش را بپرسید، احتمالا علاقه و اشتیاقش را دخیل می داند، چون با این جواب می تواند ما را به فکر بیندازد و اظهار فروتنی کند؛ اما می دانم اگر کمی بیشتر پرس و جو کنید به شما خواهد گفت که عوامل زیادی همچون خواستن، شانس، سخت کوشی، عزم قوی، هوش بالا و پذیرفتن خطر به او کمک کرده است. در کله تان فرو کنید که هدف ها از آن بازنده ها و سیستم ها از آن برنده ها هستند. آن هایی که به نظر خوش شانس هستند، در واقع پایبند به روشی هستند که شانس آن را راحت پیدا می کند.

در کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم (How to fail at almost everything and still win big kind of the story of my life) به چندین شیوه اشاره کردیم که کارساز بودند. تجربه شما ممکن است متفاوت باشد اما با این حال تلاش کنید روش محور فکر کنید نه هدف محور. همیشه به یاد داشته باشید که شکست دوست شماست، شکست ماده خام موفقیت است و از او دعوت کنید. از شکست یاد بگیرید و تا زمانی که از شکست چیزی عایدتان نشده است، رهایش نکنید. این یک روش است. اگر در حال حاضر همان قدر که آرزو دارید موفق هستید، چه از لحاظ زندگی شخصی و چه حرفه ای، تمام چیزی که از این کتاب دستگیرتان خواهد شد داستانی تقریبا سرگرم کننده است درباره مردی که در راه رسیدن به موفقیت شکست می خورد، شاید هم متوجه نقاط مشترک آن با زندگی خودتان بشوید و به بعضی عوامل موفقیت تان به غیر از شانس پی ببرید.

پیش روی شما داستان موفقیت غیرمحتمل شخصی است که زندگی اش پر از شکست های مختلف بوده است. اگر مدتی کوتاه است که قدم در راه گذاشته اید یا راغب هستید به ایرادهایی پی ببرید که تاکنون داشته اید، روی کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم حساب کنید. اسکات آدامز (Scott Adams)، خالق دیلبرت، یکی از مشهورترین سازندگان کمدی استریپ های بین المللی در سال های قبل از 2000 است. او پس از شانزده سال کارمند بانک ملی کروکر و پاسیفیک بل بودن، از 1995 به یک کارتونیست بدل شده است. از پرفروش ترین آثار او می توان به اصل دیلبرت و راهنمای فوق محرمانه مدیریت داگبرت اشاره کرد.

گزیده کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم 

اگر شوخ طبعی را یک نوع سرگرمی می بینید، از برخی از بزرگ ترین فایده های آن غافل شده اید، یعنی آدم هایی که از شوخی لذت می برند جذاب تر از بقیه اند. ذات آدمی مایل است با آدم هایی وقت بگذراند که یا خندان هستند یا از آن بهتر، شوخ اند.

از من به یادگار داشته باشید که شوخ طبعی می تواند بسیاری از کاستی های ظاهری یا شخصیتی را جبران کند. شوخ طبعی آدم هایی را که از نظر ظاهری متوسط هستند، جذاب نشان می دهد. تحقیقات نشان داده است که شوخی حتی می تواند شما را باهوش تر نشان بدهد. تحقیقی دیگر ثابت کرد که زنان به دنبال مردهای شوخ طبع اند، زیرا افراد شوخ «سرگرم کننده، مهربان، با درک بالا و معتمد» هستند.

افزون بر این ها، شوخ طبعی انرژی تان را افزایش می دهد و بازتاب این انرژی در مدرسه، سر کار یا زندگی شخصی تان کاملا ملموس خواهد بود. بیشتر شدن انرژی حتی می تواند شما را به ورزش کردن ترغیب کند و به این ترتیب بازهم انرژی شما بیشتر خواهد شد. شوخی می تواند بین شما و نگرانی های روزمره تان فاصله بیندازد. شوخی می تواند کاری کند که حتی در بدترین شرایط زندگی هم بخندید.

از آنجا که شوخی مستقیم بر سطح انرژی تان اثر می گذارد، با تک تک فعالیت هایی ارتباط دارد که نیاز به تمرکز و قدرت اراده شما دارند. شوخی همیشه در دسترس است. اینترنت پر است از شوخی های متنوع. اگر دوستان شوخ طبع ندارید، سعی کنید پیدا کنید. اگر زیاد کتاب می خوانید، کتاب های بامزه را هم در برنامه تان بگنجانید. اگر سینما می روید، فیلم های شاد را انتخاب کنید و از دیدن فیلم هایی که می دانید پایانی تلخ دارند، خودداری کنید.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
320
کنگره :
‏‫PN6427‭‬ ‭/آ3‏‫‬‭چ8 1397
دیویی :
741/56973
کتابشناسی ملی :
5013401
شابک :
‫‭978-964-236-887-7‬‬

کتاب های مشابه چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم