1 / 3

عادت های کوچک

عادت های کوچک تر، نتایج بزرگ تر

موضوعات


دانلود کتاب عادت های کوچک

نوع محصول: کتاب الکترونیکی
حجم دانلود: 823.5 کیلو بایت
صفحات کتاب : 151
10,900 تومان
افزودن به سبد خرید

خلاصه اثر

کتاب عادت های کوچک به شما در افزودن عادت های رفتاری سالم زندگی تان کمک می کند. گاهی اقدام هایی کوچک می توانند تاثیراتی شگرف بر زندگی شما داشته باشند. استفن گایز در این اثر به خوبی این تاثیرات عمیق را به تصویر کشیده است.

مغز انسان نسبت به تغییرات کُند عمل می کند. راهبرد عادت های کوچک، شما را قادر می کند که هر روز یک الی چهار عمل راهبردی کوچک را در پیش بگیرید. احتمال اینکه این کارها شکست بخورند و کنار گذاشته شوند، بسیار کم است. این کارها دو هدف را دنبال می کنند؛ اول اینکه شما را برای انجام آن ها تحریک می کنند و دوم اینکه به عادت های کوچک تبدیل می شوند.

کتاب عادت های کوچک (Mini Habits) هفت بخش اصلی دارد. سه بخش اول این کتاب در مورد ساخت عادت، مغز، نیروی اراده، انگیزه و ارتباطی است که این موارد با هم دارند. دو بخش بعدی به بحث در مورد نتایج علمی و منطقی طرز استفاده بهینه از این اطلاعات می پردازد. سه بخش آخر روش به کارگیری آن ها را نشان می دهد.

استفن گایز (Stephen Guise) در این کتاب تعهد می دهد که تمرین و تکرار موفقیت می تواند هر عادت کوچکی را تبدیل به یک الگوی درازمدت در زندگی کند. زیبایی مفهوم او در سادگی آن نهفته است.

جملات برگزیده کتاب عادت های کوچک:

- اگر ایده هایتان را عملی نکنید، خواهند مرد.
- طولانی ترین سفرها با اولین قدم شروع شده است.
- اگر قوانین را به خوبی بشناسید، می توانید آن ها را به گونه ای مؤثر نقض کنید.
- احساسات می توانند هم پیشخدمت باشند و هم ارباب، بستگی دارد که چه کسی مسئول آن ها ست.
- سپاه فاتح خود را پیروز می داند و به جنگ می رود درصورتی که سپاه مغلوب به جنگ می رود و سپس به دنبال پیروزی می گردد.
- آنچه زندگی ما را شکل می دهد کارهایی نیست که یک بار آن را انجام دهیم، بلکه کارهایی است که آن ها را به طور مداوم انجام می دهیم.

در بخشی از کتاب عادت های کوچک می خوانیم:

پیش از این تصور بر این بود که نیروی اراده منبعی بی انتها از خواسته است. تصور بر این بود که اگر شما چیزی را به اندازه کافی بخواهید، همیشه نیروی اراده کافی خواهید داشت تا خود را ملزم کنید آن را به دست بیاورید. این باور پس از تحقیق پروفسور باومیستر در سال 1996 تغییر کرد. این تحقیق بر روی شصت و هفت نفر در اتاقی پر از کلوچه های شکلاتی تازه پخته شده انجام شد. وقتی کلوچه ها و دیگر شکلات های لذیذ را به داخل اتاق آوردند، ماجرایی ناعادلانه رخ داد؛ فقط به برخی از شرکت کننده ها شکلات و کلوچه داده شد. به بقیه که خدا کمکشان کند، به جای کلوچه و شکلات، برگ تربچه داده شد. حتی من به عنوان کسی که عاشق برگ تربچه هستم، با آن ها احساس همدردی می کنم.

دانشمندان از این مطالعه دریافتند تنها برخی از افرادی که برگ تربچه می خوردند آشکارا به خوردن شکلات علاقه نشان دادند و حتی در برخی از موارد افراد کلوچه ها را برمی داشتند و بو می کردند.

پس از آن، به هر دو گروه یک معما داده شد که آن را حل کنند. افراد گروهی که برگ تربچه خورده بودند، زمانی معادل نصف زمان گروه دوم (آنان که کلوچه و شکلات خورده بودند) برای حل معما سپری کردند. این نشان داد که اجبار در خوردن برگ تربچه به جای کلوچه، اراده آن ها را برانگیخت تا به مبارزه برای حل معما ادامه دهند. پرفسور باومیستر این پدیده را «تخلیه نفس» نامگذاری کرد. تاکنون ده ها تحقیق در تأیید نتیجه این مطالعه پیشگامانه صورت گرفته است.

برچسب ها

مشخصات

نوع اثر : کتاب

صفحات کتاب : 151

کنگره : BF۳۳۵‏‫‬‮‭/گ۲ع۲ ۱۳۹۷

دیویی : 158/1

کتابشناسی ملی : 5035411

شابک : 978-964-236-885-3

سال نشر : 11397

فهرست

ساختار این کتاب چگونه است
بخش 1: معرفی عادت های کوچک
بخش 2: مغز شما چگونه کار می کند
بخش 3: انگیزه در برابر نیروی اراده
بخش 4: راهبرد عادت های کوچک
بخش 5: ئتفاوت عادت های کوچک
بخش 6: عادت های کوچک ـ هشت گام کوچک برای تغییری بزرگ
بخش 7: هشت قانون عادت های کوچک
حرف آخر

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات

98930****7194

درواقع تعیین هدف بدون عمل برای رسیدن به آن، به اعتمادبه نفس آسیب می رساند.

1398/7/19

پاسخ