امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پنج قطعه اصلی از پازل زندگی

کتاب پنج قطعه اصلی از پازل زندگی با عنوان اصلی (The five major pieces to the life puzzle) اثری از نویسنده ، کارآفرین و سخنران انگیزشی آمریکایی ، جیمز ران (James Rohn) می باشد که با ترجمه سعید گل محمدی و ناهید مؤمن خانی ، از سوی انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. کتاب پنج قطعه اصلی از پازل زندگی حاوی جذاب ترین و حیرت انگیزترین آموزه های جیم ران است که به نوعی ماحصل اندیشه های او را در بر دارد و شامل نکاتی است که می تواند روی زندگی شخصی و شغلی هر کدام از ما تأثیری شگفت آور بگذارد. 

نکات کاربردی کتاب پنج قطعه اصلی از پازل زندگی را در روابط شخصی، حرفه ای، خلق و اجرای اهداف مالی و رسیدن به آرزوهای دور و دراز به کار ببندید و نتایج بهبود بخش و بسیار مثبت آن را به تمامی نظاره گر باشید. مدرسان بی نظیری مانند آنتونی رابینز، دارن هاردی، برایان تریسی، جان سی مکسول، جک کنفیلد و... مهم ترین آموزگار خود را در مسیر موفقیت، جیم ران (Jim Rohn) دانسته اند و بسیاری از محتواهای آموزشی را که ارائه می دهند، تحت تأثیر آموزه های او قلمداد می کنند؛ تا جایی که یکی از آن ها به جیم ران لقب فیلسوف موفقیت داده است و در دنیای آموزه های تحول فردی و سازمانی هم معمولا به همین عنوان شناخته شده است.

از ویژگی های ذاتی موفقیت این است که هم زمان، گیج کننده و اغواگر است، و نتایج پُر بارش را از همه مضایقه می کند به جز از تعداد انگشت شماری از مردم که در پی آن هستند. به دلیل این طراحی پیچیده ی طبیعی، موفقیت موقعیتی است که نباید دنبالش دوید بلکه، باید آن را جذب کرد! پاداش ها و پیشرفت های ما، به علت کارهای سنگین و دشواری نیستند که انجام داده ایم، به دلیل اتفاقی است که در ما رخ داده و ما شده ایم؛ و در نهایت، آن چه اکنون هستیم، تعیین کننده ی نتایجی است که جذب می کنیم.

حکمت شخصی ما، به وجود آورنده ی نگرش فردی مان است، و نگرش ما، کیفیت و کمیت سطح فعالیت هایمان را تعیین می کند. فعالیت هایمان نیز به نوبه ی خود، به وجود آورنده ی نتیجه ی نهایی و متناسب است و این نتیجه، سبک و شیوه ی زندگی مان را رقم می زند. سبک زندگی، نتایج و دستاوردها را در پی دارد، یعنی شرایطی که خودمان به وجود می آوریم ولی، علل نهایی دستاوردهای حکمت شخصی، نگرش و فعالیت هستند. برای تغییر دستاورد، باید علت را تغییر دهیم، اما بیش تر مردم، ضمن این که علت را تغذیه می کنند، همچنان بر دستاوردها لعن و نفرین می فرستند!

در کتاب پنج قطعه اصلی از پازل زندگی (The five major pieces to the life puzzle)، که سومین کتاب جیم ران است، او ایده ها و بینش هایش را به سبک بی نظیر خود، به رشته ی تحریر در آورده است، سبکی که برای جستجوگران زندگی بهتر، صدای منحصر به فرد امید، الهام و پاسخ هاست. او در متن خود، تمام افرادی را تشویق و تمجید می کند که مشتاق این حکمت هستند: «شما می توانید بیش از آن چه کسب می کنید، به دست آورید زیرا، می توانید بیش از آن چه بودید، بشوید.»

«برای بیش تر داشتن، نخست باید بیش تر شویم (بیش تر رشد کنیم)» این جمله ی جیم ران، در کتاب: پنج تکه ی اصلی از پازل زندگی، اصل و پایه ی حکمت توسعه ی فردی، موفقیت و شادمانی است. اجازه دهید که این واژه ها، شما را دربر بگیرند، و اجازه دهید که پیام جیم ران، الهام بخش شما باشد و حکمتش بر زندگی تان تأثیر بگذارد. پس از مطالعه و درک پنج تکه ی اصلی از پازل زندگی، به خوبی می توانید قابلیت های تان را کشف کنید، به طوریکه پیش از این، اصلا متوجه آن ها نبودید!

بیش از 39 سال، جیم ران روی رفتارهای انسان تمرکز و تحقیق کرده است، رفتارهایی که بیش ترین تأثیر را روی عملکرد شخصی و شغلی دارند. افکار او برای افرادی که در پی آموزش و الهام بخشی به دیگران هستند، معیار است. جیم، توانایی منحصر به فردی دارد در ایجاد بینشی فوق العاده نسبت به رویدادها و اصول معمولی، و ترکیبی از جوهره و سبک تخیل برای افرادی که کلام او را گوش می دهند یا می خوانند.

به عنوان تأثیرگذارترین متفکر عصر ما، جیم ران، سال های زیادی مورد تمجید قرار گرفته، و به یک نسل کامل، آموزش داده و کمک کرده است، از مربیان توسعه ی فردی گرفته تا صدها نفر از مدیران شرکت های برتر ایالات متحده. اکنون او با بیش از 6000 نفر شنونده، و بالغ بر 4 میلیون انسان، پیامش را به اشتراک می گذارد. جیم ران، در سراسر اروپا، آسیا، استرالیا، آفریقا و همچنین شهرهای اصلی آمریکای شمالی، سمینارها و کارگاه های آموزشی را برگزار کرده است. او عضو انجمن سخنرانان ملی است و به دلیل عملکرد برجسته و حرفه ای بودن در سخنرانی، در 1985، موفق شد جایزه ی CPAE را دریافت نماید.

گزیده کتاب پنج قطعه اصلی از پازل زندگی 

هر کسب وکار یا فعالیت شخصی ای که در موعد مناسبی انجام شود، به مرور زمان، نتایجی قابل پیش بینی دربر خواهد داشت. دلیل وجود موعد ها، بهره وری است، و هدف از فعالیت، کسب نتیجه می باشد. نتایج، محصول تلاش های ما در زمان گذشته هستند؛ اگر در بهار، یک کشاورز فقط کمی دانه بکارد، نمی تواند در پاییز، برداشت محصول زیادی را انتظار داشته باشد! همچنین، اگر درگذشته، فردی فعالیت اندکی داشته است، در زمان حال نباید منتظر نتایج فوق العاده ای باشد!

نتایج، همیشه رابطه ی مستقیمی با تلاش ما دارند. افرادی که در بهار استراحت می کنند و توجهی به نیازها و آرزوهای شان ندارند، در پاییز برداشتی نخواهند داشت! برای افرادی که آینده نگر هستند و از فرصت ها بهره می  برند، نتایج، پاداش محفوظی اند. اگر فرصت از دست برود، پاداشی هم وجود نخواهد داشت! فرصت، بهاری است کوتاه، نزدیک می شود، می رسد و به  سرعت می  گذرد! منتظر نمی ماند، درنگی هم نمی کند تا به عقب بنگرد. فرصت، خود را نمایان می سازد و افرادی که با فعالیت هوشمندانه به او خوشامد می گویند، نتایج خوشایندی نیز دریافت می کنند.

صفحات کتاب :
157
کنگره :
‏‫‭‭‭‭‭BF637‭‬‭ /م8‏‫‭‭ر9 1397
دیویی :
‏‫‭‬‮‭158/1
کتابشناسی ملی :
5123857
شابک :
978-964-236-929-4
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه پنج قطعه اصلی از پازل زندگی