امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق

کتاب از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق اثر گری چاپمن، به همه ی همسران نشان می دهد که چگونه می توانند در شش زمینه ی اصلی زندگی شان با موفقیت به مشکلات به وجود آمده رسیدگی کنند.

بهتر است با حقیقت روبه رو شوید. حتی میان همسران موفق و عاشق پیشه نیز گاه و بی گاه اختلافاتی به وجود می آید. راز دستیابی به سعادت و خوشبختی در زندگی زناشویی به این حقیقت مربوط می شود که شما و همسرتان چگونه به اختلافات به وجود آمده در زندگی تان رسیدگی می کنید.

گری چاپمن (Gary Chapman) در کتاب از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق (Happily ever after : six secrets to a successful marriage) آورده است: بیش از سی سال است که همسران به دفتر کار من می آیند و مشاوره می خواهند. کمابیش بی استثنا آنان به یکی از این شش دلیل نزد من می آیند:

1. نمی توانند اختلافاتشان را بی بحث وجدل حل کنند.

2. همواره در زمینه ی گفت وگو کردن برای به وجود آوردن گونه ای تغییر شخصی در کشمکش هستند.

3. درباره ی امور مالی زندگی شان اختلاف دارند.

4. پس از به دنیا آمدن فرزندان، نمی توانند هماهنگی اولیه ی خودشان را بازیابند.

5. در اتاق خواب با یکدیگر مشکل دارند.

6. نمی توانند با خانواده ی همسرشان به خوبی ارتباط برقرار کنند.

شما با خواندن کتاب از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق می آموزید چگونه به شیوه ای منصفانه با یکدیگر گفت و گو کنید، درباره ی به وجود آوردن تغییرات لازم در زندگیتان به توافق برسید، امور مالی زندگیتان را به خوبی مدیریت کنید فرزندانتان را با موفقیت و هماهنگی تربیت کنید، در امور زناشویی تان رابطه ای سالم و سازنده داشته باشید و به خوبی با خانواده ی همسرتان ارتباط برقرار کنید.

کتاب از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق با مطرح کردن پیشنهادهایی کاربردی و کارشناسانه می کوشد به شما و همسرتان کمک کند تا یکدیگر را بهتر بشناسید و با یکدیگر ارتباطی بهتر برقرار کنید. به این ترتیب، در طی سال های آینده از زندگی مشترکتان، همواره در حال رشد و پیشرفت خواهید بود و طعم عشق را بیشتر و بیشتر خواهید چشید. وقتی دو نفر نسبت به یکدیگر متعهد می شوند و با یکدیگر عهد می بندند که به شیوه ای بی آلایش، صادقانه و عاری از خودخواهی برای حل کردن مشکلاتشان بکوشند؛ تغییری مثبت اتفاق می افتد!

گزیده کتاب از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق 

ویژگی چهارم از گوش کردن همدلانه این است: تا زمانیکه همسرتان به شما اطمینان نبخشیده است که احساس می کند به خوبی درکش کرده اید؛ هرگز دیدگاه خودتان را مطرح نکنید. رایج ترین اشتباه همسران در برقراری ارتباط این است که آنان، قبل از پی بردن به تصویر کلی ماجرا، می کوشند نظرشان را بیان کنند.

این اشتباه اغلب به بحث کردن های بی نتیجه منجر می شود. تا زمانی که همسرتان حرفی برای گفتن دارد؛ فقط و فقط گوش کنید. از سؤال های شفاف کننده استفاده کنید تا اطمینان یابید که به خوبی می دانید همسرتان چه اندیشه هایی را در سر می پروراند و چه احساسی دارد. وقتی همسرتان به شما اطمینان بخشید که احساس می کند حرفش را به خوبی فهمیده اید؛ سپس، زمان مطرح کردن دیدگاه خودتان فرا رسیده است. تعیین کردن زمان مناسب اغلب با مطرح کردن این مجموعه از سؤال ها امکان پذیر خواهد بود:

”آیا احساس می کنی که من حرف هایت را به خوبی می فهمم؟“ اگر پاسخ همسرتان منفی بود؛ پس، به او فرصت دهید به حرف زدن و توضیح دادن ادامه دهد. ”آیا فکر می کنی من احساست را به خوبی می فهمم؟“ اگر باز هم پاسخ همسرتان منفی بود؛ پس، به او فرصت دهید تا بیشتر توضیح دهد.

اگر پاسخ همسرتان به هر دو سؤال مطرح شده مثبت بود؛ سپس، می توانید چنین سؤالی را برای او مطرح کنید: ”آیا می توانم به تو بگویم که من چه اندیشه هایی را در سر می پرورانم و چه احساسی دارم؟“ اگر پاسخ همسرتان مثبت بود؛ سپس، می توانید برای مطرح کردن دیدگاه تان اقدام کنید. در این مرحله، همسرتان در جایگاه شنونده قرار می گیرد.

صفحات کتاب :
519
کنگره :
‏‫‭‭BV835‏‫‭/چ2‮الف‬36 1392
دیویی :
‏‫‭248/844
کتابشناسی ملی :
3202024
شابک :
978-964-236-532-6‬‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق