کتاب ژورنالیسم تلویزیونی، فلسفه، معرفت شناسی و روش های «ژورنالیسم تلویزیونی» را دربرمی گیرد و نه تنها به موضوع تکامل تکنولوژی های دیجیتال و تأثیر آن ها بر ژورنالیسم تلویزیونی می پردازد، بلکه به تعاملات فزاینده فعلی و آینده شبکه های اجتماعی نیز توجه ویژه ای دارد.
موضوعاتی چون مالکیت، قابلیت های خبری، شیوه های تولید، تکنیک های اقناع و سواد اطلاعاتی و رسانه ای در کتاب ژورنالیسم تلویزیونی بررسی شده اند. این اثر تلفیقی است از نظریه و عمل که صنعت رسانه را از دیدگاه انتقادی و عملی آزمایش می کند و از این نظر اهمیت زیادی دارد. نویسندگان در این اثر سعی کرده اند اهمیت ژورنالیسم تلویزیونی و همگرایی آن با سایر قالب ها را توضیح دهند و شیوه هایی که این صنعت از طریق آنها می تواند در عرصه رقابتی و دگرگونی مداوم تکنولوژیک، همچنان زنده و پابرجا باشد را بیان کنند.
کتاب ژورنالیسم تلویزیونی با استفاده از منابع موضوعی و تحقیقاتی اصیل و دامنه دار، مرجعی ضروری برای دست اندرکاران خبر تلویزیون، دانشجویان و دانشگاهیان در مطالعات رسانه است.