نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عطر گل های داوودی

کتاب صوتی عطر گل های داوودی، اثر دیوید هربرت لارنس، دربردانده ی دو داستان کوتاه با نام های عطر گل های داوودی و مرد نابینا است. هر دو داستان فضای مشترکی دارند و روایتگر احساسات در روابط پیچیده انسانی هستند. یکی از داستان های کتاب صوتی عطر گل های داوودی، روایت گر زنی است که با وقوع یک فاجعه درمی یابد که هیچ گاه همسر خود را نمی شناخته است، در داستان دیگری مرد نابینایی است که در جنگ جهانی اول نابینا شده است و به آرامش غیرمنتظره ای می رسد.

عطر گل های داوودی (Odour Of Chrysanthemums) داستان خانواده ای فقیر است که در حاشیه خط آهن زندگی می کنند و مرد در معدن کار می کند و دائم الخمر است. یک شب که مرد دیر به خانه می آید زن تصور می کند او به میکده رفته است و شروع به سرزنش مرد در نزد خود می نماید اما سرانجام متوجه می شود که... دیوید هربرت لارنس معروف به دی. اچ. لارنس (David Herbert Lawrence) نویسنده، شاعر، نقاش، مقاله نویس بریتانیایی و یکی از معتبرترین چهره های ادبیات زبان انگلیسی بود. وی در نمایاندن غرایز حیوانی و همچنین عواطف بشری مهارت ویژه ای داشت. از آثار معروف او می توان به «رنگین کمان»، «طاووس سفید»، «پسرها و عاشق ها» و «زن های عاشق» اشاره کرد. اما معروف ترین اثر او «عاشق خانم چترلی» است، خلاصه شده این داستان با عنوان «فاسق لیدی چترلی» در ایران ترجمه شده است.

گزیده کتاب صوتی عطر گل های داوودی

ساعت هشت بود که او ناگهان از جا برخاست و لباس نیمه کاره را بر صندلی گذاشت. به سمت در پائین پلکان رفت و آن را باز کرد و چند لحظه ای گوش سپرد. ظاهرا بچه ها خواب بودند. او در حالی که در را پشت سر می بست به جای خود برگشت.

گهگاه صدایی از حیاط می آمد و زن هم اگرچه می دانست که تنها صدای موش هاست که تمام خانه را اشغال کرده اند، اما باز هم از جا برمی خاست. شب بسیار تاریکی بود. در خلیج ریل ها هیچ نشانه ای از روشنایی دیده نمی شد و تنها هنگامی که به پشت سر نگاه می کرد چندتایی چراغ زرد بر فراز معدن آن سوی برکه دیده می شد و لکه قرمز رنگ خود معدن که در شب می درخشید. زن در طول ریل دوید و بعد از روی خطوط موازی گذشت و بعد به کنار سنگ چین با دروازهای سفید رنگ رسید و از آن جا وارد جاده شد. ترس وجودش را به لرزه انداخته بود...

صفحات کتاب :
96
کنگره :
PZ3‏‫‬‮‭/ل2ع6 1393
دیویی :
823/912
کتابشناسی ملی :
3664841
شابک :
978-600-6768-69-4‬‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه عطر گل های داوودی