نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صوتی ماجرای پیتر سیاه

کتاب صوتی ماجرای پیتر سیاه، از مجموعه ماجراهای شرلوک هلمز اثر سر آرتور کانن دویل نویسنده سرشناس اسکاتلندی است. دائرة المعارف داستان های پلیسی، شرلوک هولمز را بزرگ ترین کارآگاه در عرصه ادبیات و احتمالا مشهورترین مخلوق ادبی همه اعصار می خواند.

داستان کتاب ماجرای پیتر سیاه روایت کارآگاه جوان اسکاتلندیارد، استنلی هاپکینز است که خبر از جنایتی هولناک می دهد. جنازه ی دریانوردی به نام پیتر که بدلیل خلق و خوی بدش به پیتر سیاه مشهور بوده در خانه اش پیدا شده در حالیکه نیزه ی بلند شکار نهنگ در سینه اش فرورفته است. هولمز به همراه دستیارش دکتر واتسون به محل جنایت می رود تا با توجه به نشانه ها و علایمی که از چشم او پوشیده نخواهند ماند قاتل و انگیزه ی او را کشف کند.

سر آرتور کانن دویل (Sir Arthur Conan Doyle) شخصیت هلمز را از شخصیت یک جراح اهل ادینبورد بنام جوزف بل الهام گرفت. بل می توانست با دیدن ظاهر مردم از شخصیت درونی آن ها آگاه شود. شرلوک هلمز، با دید تیز و شم کارآگاهی قوی خود، زودتر از دیگران به قلب معماهای جنایی می رسد و دکتر واتسون پزشک بازنشسته ارتش، بهترین یار و یاور هلمز در این ماجراهاست. این دو همراه هم و با حل معماهای پیچیده و مبهم جنایی و تسلیم جنایتکاران به دست عدالت، به نسل های مختلف خوانندگان این داستان ها لذت می بخشند.

 کتاب صوتی ماجرای پیتر سیاه در فرم و شیوه اجرایی ساختار کلاسیک روایت را برگزیده و روابط شخصیت ها و مکان های وقوع داستان در همان چارچوب آشنا برای مخاطب فضاسازی و اجرا شده اند.

کتاب های مشابه ماجرای پیتر سیاه