1 / 3

بررسی رابطه بین مؤلفه های مسؤلیت اجتماعی رسانه ملی و سطح سواد رسانه ای مخاطبان

موضوعات


دانلود کتاب بررسی رابطه بین مؤلفه های مسؤلیت اجتماعی رسانه ملی و سطح سواد رسانه ای مخاطبان

نوع محصول: کتاب‌الکترونیکی
حجم دانلود: 1.4 مگا بایت
صفحات کتاب : 59
2,600 تومان
افزودن به سبد خرید

خلاصه اثر

هدف از این پژوهش بررسی رابطۀ بین مسئولیت اجتماعی رسانه ملی با سواد رسانه ای مخاطبان است که بر اساس الگوی کارول که دارای چهار بعد اصلی مسئولیت انسان دوستانه، مسئولیت اخلاقی، مسئولیت حقوقی و مسئولیت اقتصادی می باشد که با متغیر سواد رسانه ای مخاطبان بر اساس الگوی محقق ساخته و برگرفته از نظریات مختلف با سه شاخص جامعه پذیری، دیدگاه انتقادی، نحوه مواجهه مخاطبان با رسانه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

اگر مخاطبان یک رسانه از مهارت تفکر انتقادی برخوردار باشند می توانند اطلاعات رسانه ها را به درستی تجزیه و تحلیل کنند. بر همین اساس، رسانه های جمعی امروز به سمتی پیش می روند که به مخاطبان خود اطلاعاتی را ارائه دهند که از لحاظ علمی و محتوایی اطلاعات درست و قابل استناد باشند.

بنابراین می توان گفت مخاطبان می توانند رسانه های جمعی را به یک سمت و سو حرکت دهند و رسانه های جمعی نیز می توانند تغییراتی را در باور، نگرش، افکار و در ذهن مخاطبان ایجاد کنند.

برچسب ها

مشخصات

نوع اثر : کتاب

مجموعه اثر : سواد رسانه ای، مسئولیت اجتماعی و فضای مجازی

صفحات کتاب : 59

کنگره : 1396 8ه9س/96P

دیویی : 230955/302

کتابشناسی ملی : 4733120

شابک : 978-600-8794-23-3

سال نشر : 1396

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات