امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عشق خامه ای

کتاب عشق خامه ای را باید یکی از کارهای بسیار موفق و خواندنی شهرام شفیعی در حوزه ادبیات طنز نوجوانانه بدانیم. یک خانواده نسبتاً پرجمعیت تهرانی با هواپیما و سپس اتوبوس به شهر دیگری مهاجرت می کنند.

تفاوت جدی در پز اجتماعی افرادی که از هواپیما برای سفر استفاده می کنند و کسانی که با اتوبوس به سفر می روند، اولین تکیه گاه طنزپردازی نویسنده است. شفیعی در یک تحلیل فرامتنی به مخاطبش می گوید که آدم ها از هر طبقه اجتماعی که باشند، حتی اگر در مواقعی معاشرتی بسیار محترمانه داشته باشند، دست آخر رفتار واقعی خودشان را بروز خواهند داد و این همان چیزی است که در پدر خانواده مشاهده می کنیم.

نویسنده در خلال داستان بلند عشق خامه ای، دانسته هایش در حوزه های گوناگون علمی را نیز به خواننده منتقل می کند و پیداست که بر خلاف بسیاری از نویسندگان ادبیات نوجوان، مخاطب را دست کم نگرفته؛ چون نیک می داند که این مخاطب از جدیدترین ابزارهای علم آموزی و دانش ورزی بهره می برد و با نوجوان سال ها قبل تفاوت اساسی دارد.

اعضای خانواده مهاجر در شهر جدید وارد حوادث جالبی می شوند، اما سرانجام با محیط جدید خو می گیرند. پسرعموی بچه ها که عاشق شیما دختر خانواده شده، دست آخر از او چشم می پوشد و با دختر دیگری به نام برفابه ازدواج می کند.

صفحات کتاب :
176
دیویی :
3‮فا‬8/62‭ش‌556ع‌ 1383
کتابشناسی ملی :
‭م‌83-40421
شابک :
964-471-977-8
سال نشر :
1383

کتاب های مشابه عشق خامه ای