کتاب از خودت راضی باش، اما از خودراضی نه! pdf

برنامه عملی سی روزه برای ایتنکه بتوانید: خود را دوست بدارید، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و زندگی بهتری بسازید

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از خودت راضی باش، اما از خودراضی نه!

کتاب از خودت راضی باش، اما از خودراضی نه! نوشتۀ فریبا جعفری نمینی، اکتشاف شیوه هایی است که شما را راهنمایی می کند تا خود را بیشتر دوست بدارید.

هرگز در زندگی کسی به ما نگفته است که خود را دوست داشته باشیم، هرگز نیاموخته ایم که تنها کسانی می توانند به دیگران محبت کنند که به خودشان محبت داشته باشند. آیا می توان از یک کوزه خالی، انتظار آب گوارا داشت؟! کسی که به خودش اهمیت نمی دهد، به آن معنا نیست که خود را فراموش کرده بلکه در تمنای آن است تا همان گونه که او به دیگران محبت می کند، دیگران نیز او را از محبت سیراب کنند، خواسته ای که هرگز، دست کم به طور کامل، به حقیقت نخواهد پیوست.

فریبا جعفری نمینی در تمام این کتاب درباره عشقِ به خود و دوست داشتن خویشتن، پیاپی سخن خواهد گفت و تردیدی ندارد که این عبارات برای شما عجیب خواهند بود و حتی ممکن است حس ناخوشایندی به شما دست دهد اما توجه داشته باشید که منظور نویسنده از دوست داشتن خود، متکبر یا از خودراضی بودن نیست، تکبر و غرور را نمی توان عشق دانست، عشق از جایگاه برتر و کاملی برمی آید در حالی که تکبر و غرور، ناشی از کمبود و نقصان و زاده ترس است.

زمانی که به ارزش خود پی ببرید و به این ارزش احترام بگذارید، درست مانند این است که با این باور، به کائنات نقب می زنید و همه چیز به سوی شما سرازیر می شود. درست است، همه می دانیم که افراد خانواده، جامعه و تمام دنیا، برای ما ارزشمند هستند و باید به آن ها کمک کنیم و دوست شان بداریم اما عشق، از خود ما آغاز می شود و جالب است که ما در برابر این عشق به شدت مقاومت و آن را از ذهن خود دور می کنیم.

گزیده کتاب از خودت راضی باش، اما از خودراضی نه! 

ممکن است زنی قوی و استوار به نظر برسید، اما اگر روز تولدتان دل توی دل تان نیست که افراد خانواده و دوستان برای شما کاری می کنند یا خیر، اگر در مناسبت های خاص ولنتاین آرزو دارید همسرتان توجه ویژه ای به شما کند تا از ته دل شادی را حس کنید، اگر از اینکه دیگران به اندازه کافی محبت شما را درک نمی کنند و فداکاری های شما را آن گونه که باید و شاید پاسخ نمی دهند، اگر به هر نحوی نیازمند دریافت محبت از دیگران هستید، باید بدانید که شما خود را به اندازه کافی دوست ندارید!

اگر خود را دوست داشته باشید، نیازی نخواهید داشت که دیگران به شما بگویند چه فرد مفید، دوست داشتنی و مهربانی هستید زیرا خودتان بهتر از هر کسی می دانید که چه شخصیتی دارید و برای خصوصیات خود ارزش قائل هستید. در این صورت منتظر نخواهید ماند که دیگران به شما محبت و توجه کنند زیرا خودتان پیش از آن ها خود را مملو از عشق خواهید کرد و به دیگران نیاز نخواهید داشت.

البته که در هر رابطه ای، محبت کردن و دریافت محبت بسیار زیباست، در اینجا از این سخن می گوییم که نباید محتاج محبت باشید. همچنین اگر خود را دوست نداشته باشید، محبت شما به دیگران، تنها به دلیل شاد کردن آن ها نخواهد بود بلکه شما در تمنای دریافت پاسخ محبت، محبت می بخشید، انتظاری که شاید پاسخی به دنبال نداشته باشد.

کنگره :
‏‫BF697/5‭‬ ‭/خ85‏‫‬‭‏‫‬‭ج7 1397
دیویی :
‏‫‬‭306/4613082
کتابشناسی ملی :
4892508
شابک :
‫‬‭978-964-236-868-6
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
144

کتاب های مشابه از خودت راضی باش، اما از خودراضی نه!