کتاب 12 گام تا آرامش کامل pdf

کوتاه ترین راه ها برای رسیدن به آرامش درونی و امنیت خاطر

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 12 گام تا آرامش کامل

محمد سیدا در کتاب 12 گام تا آرامش کامل، به راهکارهایی اشاره کرده است که با عمل به آن ها، شما از جمله آرام ترین و شادمان ترین مردمان خواهید شد. آرامش یعنی نداشتن فشارهای عصبی و بدنی؛ زمانی که می توانید خود را با جهان، طبیعت و قلب خداوند یکی ببینید، زمانی که می توانید ضربان صخره ها و رودها، درختان و گل ها را حس کنید، زمانی که از صمیم قلب آرام هستید در آرامش به سر می برید. متأسفانه در دنیای مدرن امروزی چیزی که ما بسیار کم می بینیم، طبیعت و گل ها و درختان هستند.

سرعت و عجله، تا حد زیادی آرامش را از ما گرفته است. زندگی ماشینی، ترافیک و انبوه وظایف و مسئولیت ها باعث شده است که ما کمتر به درون خود، احساسات و در نهایت آرامش خود فکر و توجه کنیم. اما باز هم در میان این غوغای شبانه روزی، گاه گاهی با افرادی روبه رو می شویم که موفق شده اند صلح درونی خود را حفظ کنند؛ لبخند بزنند و خشنود و راضی باشند. افرادی که یادشان هست گاهی از میان دود ماشین ها به آسمان نگاه کنند و با آواز یک گنجشک که از دور به گوش می رسد خوشحال شوند، آرام نفس بکشند و آهسته راه بروند.

راهکارهای ارائه شده در این کتاب شاید ساده به نظر برسد؛ اما هر کدام از آن ها به نکته ای باریک و ظریف در وجود شما اشاره می کند. این نکات به شما کمک خواهند کرد تا خود را کبوتری آزاد در آسمان ببینید و سعی کنید جز صدای قلبتان که با قلب طبیعت یکی شده است، چیز دیگری نشنوید. اگر یک بار در طول عمر خود موفق شوید که این احساس را به طور کامل تجربه کنید، هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

گزیده کتاب 12 گام تا آرامش کامل 

مطالعات متعدد نشان داده است که خنده می تواند یکی از سالم ترین و کم هزینه ترین راه های رهایی از فشار روانی باشد. هنگامی که می خندید یا حتی لبخند می زنید، جریان خون وارد شده به مغز افزایش می یابد و هورمون های ضد دردی که ایجاد خوشی و سلامت می کنند، در مغز آزاد می شوند و سطح هورمون های استرس زا در خون پایین می آید. تحقیقات نشان داده است که تماشای فیلم یا نمایش کمدی فشار خون را کاهش داده و ناراحتی های قلبی را کم می کند و به طور کلی قدرت بدن را در برابر عوامل بیماری زا افزایش می دهد.

نویسندۀ آمریکایی، نورمن کازینس، به نوعی آرتروز دچار شده بود که او را زمین گیر کرده بود. او دست به کار عجیبی زد. فیلم های خنده دار کرایه می کرد و تا آن جا که ممکن بود می خندید. در نتیجه بیماری اش فروکش کرد و سال ها بیشتر از آنچه خودش و پزشکان فکر می کردند، زندگی کرد. سعی کنید در طول روز یکی دو بار حسابی بخندید و در آن حال تصمیم بگیرید با خودتان خوب باشید. منظور این است که کاری را صرفاً برای لذت بردن انجام دهید. با این فکر که باید کاری را تمام کنید، وظیفه ای به عهده دارید یا نگران چیزی هستید، خندیدن را به تعویق نیندازید.

کتابشناسی ملی :
3327523
شابک :
978-964-236-548-7
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
111
کنگره :
BF637‏‫‭ /آ4‏‫‭س9 1393
دیویی :
158/2

کتاب های مشابه 12 گام تا آرامش کامل