کتاب 12 گام تا مدیریت زمان pdf

زمان تنها چیزی است که قابل جایگزین کردن و بازیابی نیست، عاقلانه ان را هزینه کنید

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 12 گام تا مدیریت زمان

کتاب 12 گام تا مدیریت زمان نوشته ی محمد سیدا، این امکان را برای شما به وجود می آورد که توانایی های خود را بهتر بشناسید و با توجه به زمان و شرایطی که در اختیار دارید بهترین راه را در پیش گرفته و به نتایجی قابل قبول تر دست یابید.

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که بخواهید چند کار را با هم انجام دهید، ولی برای انجام همۀ آن ها به مشکلاتی از قبیل کمبود وقت، عدم برنامه ریزی و اولویت بندی دچار شده باشید؟ به تعویق افتادن کارها، سردرگمی، اضطراب و بحران های کوچک و بزرگ از عواقب عدم توانایی در مدیریت زمان است.

حرکت، تکاپو و پیشرفت واژه هایی هستند که در مدیریت زمان شکل گرفته اند و چنانچه ملکۀ ذهن نشوند، همۀ ما در گردابی از سردرگمی و خطا دست و پا خواهیم زد. مدیریت زمان و فراگیری تکنیک های ویژۀ آن سبب ایجاد ارتباطی پررنگ تر شده و این امکان را ایجاد می کند که برنامه ریزی جامعی در رسیدن به اهداف خود داشته باشیم و این تحول بزرگ و چشمگیری در زندگی هر کدام از ما ایجاد خواهد کرد. البته این طبیعی است که هر آدمی در طول مدت زندگی و کار خود مرتکب خطاهایی هم شده باشد؛ اما توجه کنید که آزمون و خطا تا کی و تا کجا باید در زندگی ما باشد؟ پس با تلاشی دوباره، نمرۀ بسیار بالاتری از زندگی موفق را به خود اختصاص دهید.

یادتان باشد تا زمانی که ندانید برای فردا چه کاری می خواهید بکنید، برای امروز نیز نمی توانید تصمیم گیری کنید. در استفادۀ بهینه از زمان، برنامه ای موفق می شود که در آن اهداف آینده مشخص شده باشد. واقع بین باشید! پذیرفتن کاری بیش از توان شما، نه تنها لیاقت تان را ثابت نمی کند، بلکه باعث می شود به مرور، فردی مضطرب، دستپاچه و نگران شوید که تمام کارایی خود را از دست داده است. در مدیریت زمان، برنامه ریزی مهم ترین عامل است. فهرستی از مطالبی را که باید بخوانید تهیه کرده و مشخص کنید برای هر کدام به چند ساعت مطالعه نیاز دارید. این فهرست را همیشه مدنظر داشته باشید و سعی کنید کاملاً براساس آن عمل کنید.

گزیده کتاب 12 گام تا مدیریت زمان

گاهی اوقات، هنگام بروز بحران بهتر است هدف را عوض کنید. فرض کنید که قصد دارید به رستوران خاصی بروید. برنامه ریزی کرده اید که این بیرون رفتن و برگشتن بیش از دو ساعت نباشد و پس از آن کارهای زیادی دارید که باید در منزل انجام بدهید. وقتی سوار ماشین می شوید، می بینید که یکی از لاستیک ها پنچر است. حساب کنید تعویض لاستیک حدود نیم ساعت از وقت شما را می گیرد. 

در این صورت چه کار باید کرد؟ یکی از بهترین راه هایی که در این موقع می توان در نظر گرفت، عوض کردن هدف و رفتن به رستورانی نزدیک تر است که رفت و آمد به آن جا بیش از یک ساعت و نیم از وقت شما را نگیرد. البته درصورتی که کاری که در منزل انتظارتان را می کشد، آن قدر مهم باشد که دست به این تغییر بزنید و در عین حال رفتن به جایی که قبلاً در نظر گرفته بودید زیاد برای خانواده مهم نباشد.

صفحات کتاب :
103
کنگره :
HD69‭‬ ‭‭‬ /و7‏‫‭س95 1393
دیویی :
650/11
کتابشناسی ملی :
3330005
شابک :
978-964-236-554-8‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه 12 گام تا مدیریت زمان