کتاب 12 گام تا ازدواج رویایی و تفاهم در خانواده pdf

یک زندگی موفق و شاداب را برنامه ریزی کنید

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,900
نظر شما چیست؟
کتاب 12 گام تا ازدواج رویایی و تفاهم در خانواده نوشته ی محمد سیدا، با بیان نکاتی کاربردی به شما برای داشتن روابطی خوب و حفظ شور و نشاط در زندگی زناشویی کمک می کند.

با ازدواج کردن ما تنها صاحب یک همسر نمی شویم، بلکه صاحب دنیایی جدید می شویم! از این زمان او یار، هم صحبت و بهترین دوست ما خواهد بود. او شریک لحظه ها، روزها و سال های ما است و در خوشی و ناخوشی، شکست و پیروزی در کنار ما می ماند. شریک زندگی ما با حمایت های بی دریغش، احتیاجات مان را برطرف می کند و احساس امنیت، راحتی و آسودگی را برای ما به ارمغان می آورد.

خانواده، کانون سعادت است. محل اجتماع زن و شوهر و در مرحلۀ بعد فرزندان. خانواده زمانی موفق خواهد بود که در آن هماهنگی وجود داشته باشد و همۀ اعضا در محیطی گرم و صمیمی در کمال شادی و آرامش زندگی کنند. به یقین در خانواده ای که شاهد سوء رفتارهایی مانند طعنه زدن، تحقیر کردن، مقایسه کردن و نیش و کنایه باشیم؛ خبری از خوشبختی و شادمانی نیست. هنگامی که اعضای یک خانواده با تیرهای تحقیر و کنایه یکدیگر را زخمی می کنند، ناگزیر بعد از مدتی سنگربندی خواهند کرد و هر کس برای دفاع از خود در برابر دیگران به گوشه ای پناه خواهد برد.

عشق و محبت بین زن و شوهر از ارکان اصلی نظام خانواده است؛ اما با گذشت زمان و سپری شدن شور و شوق دوران نخستین ازدواج، گاه این فکر به ذهن زن و شوهر می آید که بعد از چند سال زندگی میزان علاقۀ آن ها نسبت به یکدیگر چقدر تغییر کرده است. گاهی پیش می آید که یکی از همسران به یأس و ناامیدی دچار می شود و زندگی خود را تباه شده می بیند. برای جلوگیری از اینگونه ناامیدی ها کافی است نکاتی چند را در نظر داشته باشید و به آن ها عمل کنید.

در بخشی از کتاب 12 گام تا ازدواج رویایی و تفاهم در خانواده می خوانیم:

همۀ انسان ها اشتباه می کنند. اگر خطایی از همسر خود دیدید؛ آن چنان از کوره در نروید که سفرۀ دلتان را نزد هر کس باز کنید. به خصوص تا جایی که می توانید نزد پدر و مادر خود درد دل نکنید، زیرا این کار موجب می شود که آن ها بیش از حد نگران شوند و از همسرتان کینه به دل بگیرند. شاید خود شما فردا با همسرتان آشتی کنید، ولی آن ها نمی توانند به این زودی مسئله را فراموش کنند.

از بازگویی مشکلات به اقوام درجۀ دو، دوستان و همسایگان نیز بپرهیزید. اگر اشتباهات همسرتان را برای دیگران بازگو کنید، گویی او را به آن ها فروخته اید و اسرار او را برای دیگران فاش کرده اید. این کار نوعی خیانت به شمار می رود و نشان می دهد شما برای او ارزش و احترامی قائل نیستید، زیرا به دیگران اجازه می دهید دربارۀ او قضاوت کنند یا در مقابل شما از او انتقاد کنند. اشتباهات او را با خودش مطرح کنید و توضیح بخواهید. بعد از این که به تفاهم رسیدید، هرگز دوباره آن را به رخ او نکشید. سعی نکنید تلافی جو باشید. تلافی کردن اشتباه دیگران، اشتباهی دوباره است.

اگر می خواهید عشق و علاقه خود و همسرتان را مادام العمر کنید، اول باید زمان کافی برای با هم بودن و ابراز محبت داشته باشید. هر از گاهی رابطۀ صمیمانۀ اول ازدواج را تجدید کنید. به انگیزۀ عشق و ازدواج تان بیندیشید. خاطرات گذشته را مرور کنید. با یکدیگر صادق باشید. صداقت و اظهار پشیمانی از اشتباهات باعث می شود تا شما بیش از حد به یکدیگر نزدیک شوید. اگر روزی رابطۀ شما با همسرتان تیره شد، متانت و خونسردی خود را حفظ کنید وگرنه با رفتاری غیرمنطقی ممکن است کاری کنید که بعدها حاصلی جز پشیمانی نداشته باشد. سعی کنید خشم خود را کنترل کنید.
کنگره :
‏‫‬‭HQ۷۴۳‏‫‬‭‬‭‫‬‭‏‫‬‭/س۹۳د۹ ۱۳۹۳
دیویی :
‏‫‬‭۳۰۶/۸۵
کتابشناسی ملی :
3327528
شابک :
978-964-236-550-0‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
95

کتاب های مشابه 12 گام تا ازدواج رویایی و تفاهم در خانواده