امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چرا شما نه؟

کتاب چرا شما نه؟ چگونه ثروتمند شویم راهکارهای خردمندانه ای که بزرگ ترین ثروت سازان جهان از جمله ناپلئون هیل، ژوزف مورفی و... برای رسیدن به ثروت در اختیار شما قرار داده اند را مورد بررسی قرار می دهد.

معلمین معنوی همه قبول دارند که همه شما مسلط بر سرنوشت های فردی خود هستید. شما از طریق اندیشه، امیال و اقدامات شرایط زندگی تان را شکل می دهید. انتخاب های امروز شما، تجربه های فردایتان را رقم می زنند. کتاب چرا شما نه؟ چگونه ثروتمند شویم (How to be rich) نگاهی امیدبخش به برخی از نوشته های بزرگ ترین نویسندگان الهام بخش در زمینه موفقیت، به ویژه موفقیت پولی است.

مسئول کم وکیف زندگیتان خودتان هستید. باید از خود بپرسید آیا این زندگی همانی است که می خواستید و انتظارش را داشتید؟ آیا هر چیز خوبی که تصور می کنید را می توانید تجربه کنید؟ آیا دارای توانمندی های ذهنی، جسمی و معنوی هستید؟ اگر پاسختان حتی به یکی از این سوال ها منفی استمی توانیدشرایط را تغییر دهید و باید زندگی ای را برای خود بسازید که شایسته آن هستید.

بنیانگذار جنبش «فکر نو» پیام های قدرتمند خود را با شما در میان می گذارند. با نقطه نظرهای نویسندگان الهام بخش در زمینه موفقیت رو به رو می شوید که هر کدام به شکلی سخنان یکدیگر را تکمیل می کنند. نویسندگانی که از اشخاصی مانند اندرو کارنگی افسانه ای و توماس ادیسون الهام گرفته اند. این نویسندگان به سهم خود الهام بخش کسانی همچون هنری فورد بوده اند.

ممکن است به راحتی با اسامی رهبران بزرگ موفقیت که نوشته هایشان در این کتاب درج شده ارتباط برقرار نکنید (اشخاصی مانند ناپلئون هیل (Napoleon Hill)، ژوزف مورفی (Joseph Murphy)، جیمز آلن، رالف والدئو تراین و جولیا ستون). با این حال مسلماً با اسامی اشخاص دیگر مانند وین دایر، لوئیز هی، تونی رابینز، دیل کارنگی، نورمن وینسنت پیل و دیپاک چوپرا آشنایی بیشتری دارید. بنیانگذاران و پیشکسوتان جنبش خودیاری، فکر نو و توانمندی بالقوه انسانی، این نوابغ بزرگ موفقیت که در این کتاب آثارشان به چاپ رسیده، میراث ارزشمندی بر جای گذاشته اند.

مراحل اثبات شده جذب ثروت و راهکارهای همه این مرشدان بر یک پایه و محور می چرخد: کلید همه چیز اندیشه است. فقط با تغییر ایده های کهنه و محدود و جایگزین کردن ایده های نو می توانیم تجربیات زندگی خود را تغییر دهید و به موفقیت برسید.

گزیده کتاب چرا شما نه؟

شما می گویید میل به ثروت دارید، اما پول را برای خودتان نمی خواهید بلکه می خواهید آن را صرف کارهای خوب کنید و به دیگران خدمت کنید. اگر این خواسته واقعی شما برای رسیدن به ثروت است، بدانید که ثروت به سمت شما خواهد آمد، زیرا در صورتی قدرتمند و دگرخواه هستید که در اوج ثروت، خود را میزبان ثروت بدانید و نه صاحب آن. اما انگیزه های خود را وارسی کنید. خیلی ها می خواهند با خدمت به دیگران انسان دوستی و خیرخواهی خود را به نمایش بگذارند و به شهرت برسند. اگر با آن اندک مایه ای که در اختیار دارید کار خوب نکنید، از روی خودخواهی کار کرده اید و در راستای خودبزرگ بینی و درشت نمایی حرکت کرده اید.

اگر میل حقیقی شما این است که می خواهید خوب ظاهر شوید و کار خوب کنید، نیاز نیست ابتدا پول به دست آورید و بعد اقدام کنید؛ همین حالا و در همین لحظه هم می توانید کار درست کنید. اگر به راستی خودخواه نیستید و می خواهید به کسی کمک کنید، همین حالا هم می توانید این کار را بکنید. هر اندازه هم که فقیر باشید جایی برای ازخودگذشتگی وجود دارد. دلی که می خواهد کار خیر کند هرگز منتظر نمی ماند پول به دستش برسد و بعداً اقدام کند. از خانه بیرون می رود و به غریبه و همسایه کمک می کند. همان طور که معلول با علت رابطه دارد، موفقیت مالی و قدرت هم با خیر درون و فقر و ضعف هم با اهریمن درون رابطه دارند. پول نشانه ثروت، موقعیت یا قدرت واقعی نیست و اتکا به آن اتکا به چیزی نامطمئن است.

صفحات کتاب :
135
کنگره :
HF5386‏‫‭/چ4 1395
دیویی :
332/02401
کتابشناسی ملی :
4270855
شابک :
978-964-236-768-9‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه چرا شما نه؟