امتیاز
5 / 0.0
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صوتی ناپلئون امپراطور فرانسه

کتاب صوتی ناپلئون امپراطور فرانسه اثر فیلیکس مارکم، به روایت زندگی ناپلئون بناپارت، از نوجوانی تا مرگ براساس اطلاعات و منابع تاریخی به شیوه ای روان و زیبا، می پردازد.

زندگی ناپلئون (Napoleon Bonaparte) به دلیل جذابیت شخصی او و زندگی پرفراز و نشیب اش همواره مورد توجه بوده است. مردی که تاریخ فرانسه و حتی اروپا نزدیک به دو دهه با نام و اعمال او گره خورد. وی به عنوان نخستین امپراتور فرانسه در فاصله سال های ۱۸۰۴ تا ۱۸۱۵ میلادی بر این کشور حکومت کرد و نقش بسزایی در تاریخ اروپا ایفا نمود.

فیلیکس مارکم (Felix Markham) در کتاب صوتی ناپلئون امپراطور فرانسه با رویکردی نو، ما را با ابعاد تازه ای از زندگی این نابغه نظامی و سیاسی آشنا می سازد. ناپلئون یکی از بزرگ ترین فرماندهان نظامی تاریخ و امپراتور فرانسه بود، او در جزیره ای به نام کرس متولد شد و به عنوان افسر توپ خانه آموزش دید. در وقایع بعد از انقلاب کبیر فرانسه به تدریج رشد کرد و در جنگ های مختلف فرماندهی نیروهای فرانسوی را بر عهده داشت. در سال ۱۷۹۹، ناپلئون طی کودتایی، ۱۸ برومر خود را به عنوان کنسول اول (در ابتدا نام امپراتور بر خودش نگذاشت) منصوب کرد و عملاً قدرتمندترین فرد فرانسه شد.

در ۱۸۱۲ کنسول مادام العمر شد و دو سال بعد به مقام امپراتوری فرانسه رسید. تحت سرپرستی او، دولت مرکزیت پیدا کرد، او بانک فرانسه را ایجاد کرد و کلیسای کاتولیک رم به عنوان مذهب رسمی دوباره برقرار شد و قانون را با چیزی به نام «دستورالعمل ناپلئون» اصلاح کرد.

وی در اولین دههٔ قرن ۱۹ ارتش فرانسه را علیه اکثر قدرت های اروپایی هدایت کرد و پس از رشته ای از پیروزی ها موقعیت فرانسه را به عنوان یکی از قدرت های غالب قاره اروپا تثبیت کرد. در این دوره حوزه نفوذ فرانسه از طریق اتحادهای متعدد با سایر کشورها، انتصاب دوستان و اعضای خانواده ناپلئون به رهبری دیگر کشورهای تصرف شده توسط فرانسه، گسترش یافت.

تاکتیک های او باعث پیروزی های بسیاری برای ارتش فرانسه در برابر ارتش هایی شد که حتی در بعضی موارد از لحاظ تعداد بر ارتش فرانسه برتری داشتند. به همین دلیل وی به عنوان یکی از فرماندهان نظامی تاریخ شناخته شده است.

جملات زیبا و تاثیرگذار ناپلئون بناپارت

- بزرگ ترین خطر در زمان پیروزی رخ می دهد.

- آنقدر شکست خوردم که راه شکست دادن را آموختم.

- دستی که گهواره را تکان می دهد دنیا را تکان می دهد.

- دین بهترین وسیله است، برای ساکت نگه داشتن مردم.

- انسان برای منافع خود سخت تر مبارزه می کند تا برای حقوق خود.

- تسخیر یک کشور بزرگ از تسخیر قلب کوچک یک زن آسان تر است.

- فرد با اراده در پیچ و خم های زندگی هیچ گاه با نومیدی روبرو نخواهد شد.

- هیچ کاری خوب انجام نمی گیرد مگر اینکه انسان خودش آن را به انجام رساند.

- برای آدمی بهتر است که هرگز به دنیا نیاید، تا اینکه به بیاید و اثری از خود بر جای نگذارد.

- غرور و خودبینی را ابزار باز شناختن و نشان ترقی قرار ندهید. زیرا در این راه پر پیچ وخم. پرتگاه های وحشتناک زیای وجود دارد.

صفحات کتاب :
353
کنگره :
‏‫‭DC203‭/م24ن2 1392‬
دیویی :
‏‫‭923/144‬
کتابشناسی ملی :
2861472
شابک :
978-964-380-829-7
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه ناپلئون