نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شکار گوسفند وحشی

کتاب صوتی شکار گوسفند وحشی اثری ادبی و خارق العاده، نقطه ای برای آغاز شهرت بین المللی هاروکی موراکامی تلقی می شود. این رمان در سال ۱۹۸۲ جایزه ادبی نوما را دریافت کرد. شکار گوسفند وحشی (A wild sheep chase) به سبک معمایی و اسرارآمیز نوشته شده است. بخش های دیگر این رمان در فضایی سورئال می گذرند و چرخش های پست مدرن نویسنده بین این دو فضا یکی از جذابیت های رمان است. 

اما داستان کتاب شکار گوسفند وحشی با پایانی عجیب همراه است و تفاوت بارز آن نسبت به رمان ها و داستان های دیگر موراکامی (Haruki Murakami)، این است که وی در این کتاب نوشتن در ژانر پلیسی جنایی را تجربه کرده است.

شخصیت اصلی این رمان یک کارمند تبلیغات بیست و چند ساله است. وی کارت پستالی را از دوستش دریافت کرده و از تصویر آن، برای تبلیغ یک شرکت بیمه استفاده می کند. چیزی که او متوجه نمی شود این است که در منظره ی روستایی به نمایش درآمده در تصویر کارت پستال، گوسفندی با علامت ستاره بر پشتش دیده می شود. او با استفاده از این عکس، به صورت ناخواسته توجه مردی سیاه پوش را جلب می کند که او را در تنگنایی تهدید کننده قرار می دهد: گوسفند را پیدا کن یا با عواقب سختی مواجه شو.

بدین شکل، جست وجویی مفصل و فرا واقعی آغاز می شود که قهرمان داستان را از اماکن پر ازدحام توکیو تا کو ه های دور افتاده و برفی شمال ژاپن با خود همراه می سازد؛ او در این کوه ها، نه تنها اطلاعاتی از گوسفند اسطوره ای به دست می آورد، بلکه با جنبه های تاریک و شرورانه ی وجود خود نیز آشنا می شود. رمان شکار گوسفند وحشی، رمانی غیرمعمول و بسیار جذاب است که توانایی های موراکامی را در داستان سرایی به خوبی نشان می دهد. انتخاب موسیقی برای چنین رمانی که دائم ما را با حال و هوای متفاوت و متناقض و مرموز همراه می کند، ظرافت ها و پیچیدگی های خاص خود را می طلبد که در این اجرا به آن توجه خاصی شده است.

گزیده کتاب صوتی شکار گوسفند وحشی 

ساختمان هتل پنج طبقه بود اما می شد یک قوطی غول پیکر هم باشد که روی یک طرف ایستاده است. خیلی قدیمی نبود اما تا حد زیادی مستعمل بود. به احتمال زیاد از همان موقع که ساخته شده بود مستعمل بود. هتل دلفین ما چنین جایی بود اما از قرار معلوم نامزدم به محض این که چشمش به آن افتاد عاشق آن جا شد.

صفحات کتاب :
422
کنگره :
PL862‮‬ ‭/و4‏‫‬‭ش8 1392
دیویی :
895/635
کتابشناسی ملی :
3186971
شابک :
978-964-380-876-1‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه شکار گوسفند وحشی