نظر شما چیست؟
«شناخت ماهیت حرکت خانواده ایرانی و آسیب ها و تغییرات پیش روی آن در شرایط جدید از مهم ترین وظایف جامعه شناسان است. در صورت تأخیر در شناخت ابعاد خانواده و ماهیت مشکلات و چالش های آن، تصمیم گیری در سطح زندگی خانوادگی برای اعضای خانواده و مدیران فرهنگی و اجتماعی در سطح کلان کشور در آینده سخت و غیرممکن خواهد شد. شناخت علمی از وضعیت خانواده ایرانی؛ تغییرات، چالش ها و آینده آن، شرایط بهبود زندگی خانوادگی را فراهم ساخته و زمینه مداخله گری نادرست دولت و گروه ها و نهادهای اجتماعی در خانواده را از بین می برد.»

«تغییرات، چالش ها و آینده خانواده ایرانی» کتابی نوشته تقی آزاد ارمکی است که مباحث مربوط به جامعه شناسی خانواده را در بستر جامعه ایرانی واکاوی و تحلیل کرده است. در ابتدای کتاب، نویسنده مروری بر نظریات حوزه خانواده داشته و در ادامه مهم ترین تغییرات و چالش های خانواده ایرانی را شناسایی و تحلیل کرده است، چالش ازدواج و طالاق، چالش تربیت فرزند، چالش بی معنایی، چالش مداخله گری، خانواده و رسانه، روابط بین نسلی در خانواده و... پس از این تحلیل ها، چشم اندازی از آینده خانواده ایرانی در ابعاد مختلف ارائه داده است؛ تغییر الگوها در آینده خانواده ایرانی، بحران کاهش ازدواج و افزایش طلاق، نوع نگاه به مسایل خانواده و نفوذ سیاست در خانواده، تعدادی از این چشم اندازها هستند.

در انتهای کتاب نیز خلاصه مباحث برای یادآوری و نتیجه گیری گنجانده شده است.

مطالعه این اثر برای دانشجویان، پژوهشگران و متخصصان جامعه شناسی به ویژه کسانی که در حوزه جامعه شناسی و آسیب شناسی خانواده فعالیت می کنند سودمند خواهد بود، علاوه بر این، خوانندگان عادی و غیر متخصصان نیز می توانند برای افزایش اطلاعات خود در این زمینه از این اثر بهره ببرند.
شابک :
978-600-7683-42-2
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
320
کنگره :
1395 7ت4آ/4/666HQ
دیویی :
850955/306
کتابشناسی ملی :
4131352

کتاب های مشابه تغییرات، چالش ها و آینده خانواده ایرانی