نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فوق العاده باش

کتاب فوق العاده باش نوشته ی رابین شارما، به شما کمک خواهد کرد تا در شغل و زندگی شخصی تان به درجه ی بالاتری از عظمت دست یابید و نبوغ، عشق و اشتیاق را در جهت فوق العاده شدن کشف کنید.

فوق العاده باش (The greatness guide, book 2) که تا حدودی اعلامیه ای برای بهبود شرایط کاری و یک همراه الهام بخش محسوب می شود؛ جدیدترین افکار رابین شارما (Robin Sharma) را در 101 درس ساده اما قدرتمند را شرح می دهد تا شما را جهت دستیابی به کار هوشمندانه و زندگی زیبا یاری کند. بینش درخور توجه نویسنده و راهکارهای قدرتمند او به شما انرژی می دهد و باعث رشدتان در سطح جهانی می گردد. او استعداد کمیابی برای نوشتن آثاری دارد که حقیقتاً زندگی را تغییر می دهند.

برای همه ی شما اتفاق می افتد که گاهی ناامید می شوید. به سختی می کوشید، به آرزوهای خود معتقدید و آرمان هایتان را دنبال می کنید ولی اتفاقی نمی افتد یا این طور به نظر می رسد. هر تصمیمی مهم است و هر قدم مهم به حساب می آید. زندگی راه شما را طی نمی کند بلکه خط مشی خود را دارد. صبور و مثل سنگ تراشی باشید که روزانه مدام سنگ را می تراشد. عاقبت یک ضربه ی ساده، سنگ را می شکافد و الماس نمایان می شود. اشخاص فداکار و پرتلاش که در کارشان عالی هستند، نمی توانند نادیده گرفته شوند.

اگر در شرایط ناامن، نامناسب و ترسناکی قرار گرفته اید و به جای فرار از آن موقعیت با قاطعیت با آن روبه رو می شوید و اموری را که می دانید باید انجام شوند، انجام می دهید، شاهد اتفاق بسیار تعجب برانگیزی خواهید بود: اول آن که، آن ترس واهمه ای بیش نبوده است. دوم آن که، برای شجاعت تان یک پاداش غیر منتظره به شما می رسد.

پشت هر ترس، هدایای زیبایی وجود دارد که شامل رشد شخصیتی، اعتماد به نفس و دانایی است. شارما نویسنده ی این اثر حدس می زند که این قانون زندگی است. بنابراین به سمت ترس بدوید، به تدریج شروع کنید، آهسته و پیوسته رفتن موفقیت را همراه دارد و موفقیتی که لایق آن هستید، کم کم آشکار می شود؛ وقتی که واقعاً به آن احتیاج دارید.

چرا چیزی را که امروز به انجام دادنش قادر هستید تا زمانی دیگر و به آینده دور به تعویق بیندازید؟ چرا بازیگری خود را در این نقش عظیم موکول به وقت دیگری کنید؟ چرا برای لذت بردن از زندگی و گذران لحظه های عالی تا پیری و کهولت صبر کنید؟ وقت آن رسیده است تا با مطالعه ی این کتاب، تمام روزهایتان را رنگین کنید. بهترین را همین امروز به دست بیاورید، زیاد بخندید، عاشق شوید، رؤیاپردازی کنید و اگر موقعیتی است که در هر ساعت برای تان نمایان می شود، گریبانش را بگیرید زیرا زندگی به سرعت عبور می کند.

گزیده کتاب فوق العاده باش 

یکی از اصول سازماندهی به زندگی آن است که موفقیت نتیجه یک تعادل ملایم بین انجام دادن کارها و اجازه دادن انجام گرفتن کارها به خودی خود است. بله، ما مسئول هستیم که اهداف مان را مشخص کنیم و پتانسیل های خود را تشخیص دهیم و بهترین خود را ارائه دهیم. ما باید کار خود را انجام دهیم. اتفاقات خوب حتماً برای کسانی که برای انجام دادن کارهای خوب جدیت می کنند، خودنمایی خواهند کرد. من فکر می کنم که ما احتیاج داریم تا به اتفاقات زندگی، این فرصت را بدهیم که خود را نمایان کنند. به عبارت دیگر، سعی خود را بکن، بعد به زندگی اجازه انجام دادن بقیه امور را بده.

زندگی همیشه تو را به جایی که بهتر است، هدایت می کند. (حتی وقتی این طور به نظر نمی آید.) من این موضوع را یاد گرفته ام که خیلی مهم است که اجازه دهی، زندگی رهبر تو باشد. (درس آسانی نیست، می دانم، خودم هنوز دارم تمرین می کنم) اگر هر چه را که ممکن بوده است، برای انجام دادن کاری که سعی کرده ای، آن را به نتیجه اش برسانی، انجام داده ای و نقشه هایت عملی نشده اند، دیگر زیادی سعی نکن، آرام باش، شاید اشتباه یا غلطی وجود نداشته باشد، شاید زمان درستش فرا نرسیده.

شاید چیزی را که می خواستی برایت زیاد مناسب نبوده است. شاید به جای دری که به رویت بسته شده، در دیگری به رویت باز شود. (خدا گر ز حکمت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری) اغلب اوقات اگر چیزی را که فکر می کردی، بهترین بود؛ رها کنی، فضایی برای یک اتفاق بهتر، برایت باز خواهد شد زیرا هر پایانی یک شروع جدید را برایت مهیا می سازد.

صفحات کتاب :
217
کنگره :
BF637‭‬ ‭/خ9‏‫‬‭ش14 1397
دیویی :
‏‫‬‭158/1
کتابشناسی ملی :
5245251
شابک :
978-964-236-967-6
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه فوق العاده باش