کتاب هنر برقراری ارتباط pdf

با ارتباط کلامی قوی زندگی خود را تغییر دهید

امتیاز
5 / 4.3
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هنر برقراری ارتباط

کتاب هنر برقراری ارتباط به قلم جودی اپس، به شما نشان می دهد که چگونه گام به گام، در خانه، خیابان و یا در محل کارتان با استفاده از قدرت کلام، با دیگران ارتباط برقرار کرده و آن ها را به خود جذب کنید.

یک گفت و گوی خوب در ارتباطات شما تأثیر فراوانی دارد. این تاثیر را در جلسات کاری، مصاحبه ها، مذاکرات و همچنین در ارائه قابلیت هایتان به وضوح خواهید دید. یک گفت و گوی خوب به شما کمک کند تا شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید و با اطرافیانتان روابطی قوی و مستحکم برقرار کنید.

کتاب هنر برقراری ارتباط (The art of conversation) کمک می کند تا با شکستن سکوت، مکالمه را شروع و با درک انواع مختلف مکالمه و نحوه به کارگیری آن ها، ضمن استفاده از مهارت گوش دادن مؤثر، از ارتباطات غیر کلامی بهره جست. در یک کلام این کتاب راهنمایی است برای استفاده از گفت و گو برای ایجاد روابط، بهبود دوستی، توسعه کسب و کار، نفوذ در دیگران، متقاعدسازی و حتی گپ زدن با مردم.

گفتگو! رایج ترین کار در دنیا همین است؛ گفتگویی بسیار عادی، بسیار طبیعی، همه جا و همه وقت. در سر تا سر دنیا مردم در حال گفتگو با یکدیگرند. یک آگهی تبلیغاتی هست که می گوید: «صحبت کردن خوب است.»

خوب، آیا همه توانایی صحبت کردن را دارند؟ انسان ها اساساً موجوداتی اجتماعی هستند و با هم صحبت می کنند. یقینا غارنشینان هم راهی برای ارتباط و مکالمه با یکدیگر داشته اند. بسیاری از شما قبل از اینکه دهانتان را باز کنید تا حرفی بزنید، راجع به آن فکر نمی کنید. این خودجوش ترین کار در دنیاست.

اما سؤال این است که شما چگونه صحبت می کنید. بسیاری از شما حرف زدن را از راه تقلید از والدین یا کسانی که در کودکی از شما مراقبت می کردند، آموخته اید. بسیاری از شما عناوین و زیر ساخت های مکالمه را در مدرسه نیاموخته اید. شما هرگز نیاموختید به درستی از امکانات بالقوه و خارق العاده گفتگو استفاده کنید و حتی انجامش را نیز نیاموختید. در واقع هنر گفتگو رایج ترین مهارت نادیده گرفته شده در دنیاست. اگر شما در ایام جوانی بتوانید بر هنر مکالمه و گفتگو مسلط شوید، در همه ادوار زندگی تان از مزایای بی شماری بهره خواهید برد.

جودی اپس (Judy Apps) متخصص ارتباطات بین المللی، مربی، نویسنده و سخنران انگیزشی است. او که مربی حرفه ای دارای مدرک از فدراسیون مربیگری بین المللی و عضو کاملاً واجد شرایط مربیان جهانی دانشگاه اِن ا ِل پی و شبکه مشاوران است، افرادی را در همه مراحل زندگی در مورد ارتباطات، اعتماد به نفس و صدا آموزش می دهد.

بخش اول کتاب هنر برقراری ارتباط به شما نشان می دهد که چطور مکالمه همچون رقصی زیبا عمل می کند و می تواند دو نفر را که با یکدیگر سر و کار دارند، به هم پیوند بزند. در بخش دوم کتاب به مهارت هایی دست می یابید که شما را به سخنوری حرفه ای و ماهر تبدیل می کند. نحوه تأثیرگذاری در دیگران را می آموزید و صحبت هایتان را به سمت هدفی مشخص هدایت می کنید. در بخش سوم کتاب، گفتگو و مکالمه را وارد زندگی روزمره تان می کنید تا بتوانید مشکلات رایجی را که هر کسی با آن مواجه است، حل و فصل کنید. شما مهارت های ارزشمندی را فراخواهید گرفت تا با دیگران مخالفت کنید بدون آنکه آنان را ناراحت کنید و رابطه تان مخدوش شود.

گزیده کتاب هنر برقراری ارتباط 

اَل پاچینو، بازیگری که نقش «پدر خوانده» را در این فیلم ها ایفا کرد، یک بار به یک مصاحبه کننده گفت: «بدترین چیز مشهور بودن این است که مردم همیشه با آدم خوب رفتار می کنند.» آنچه او در این مصاحبه گفت، هر قدر هم مسخره باشد، مردم صرفاً با آن موافقت می کنند. او مشتاق دیدن کسی بود که فقط یک بار چیزی را به او بگوید که او نمی خواست بشنود. اما شاید حتی تصور عدم توافق در گفتگو در شما تنش ایجاد کند. 

شاید از این می ترسید که مبادا مخالفت با کسی باعث آزردگی او شود و بگو مگو پیش بیاید یا اینکه آن فرد به شما به صورت کلامی حمله کند و باعث خشم شما شود. شاید در گذشته تجربه بدی در تلاش برای مخالفت با کسی داشته اید و واکنش آن فرد پس از این عدم موافقت مثل این بوده که انگار شما او را به مبارزه ای مرگبار دعوت کرده اید. به طور قطع فرهنگ های مختلف در جهان وقتی بحث عدم توافق پیش بیاید، به گونه ای متفاوت واکنش نشان می دهند؛ مثلاً آنچه در امریکا عادی است، چه بسا در برخی از کشورهای واقع در اقیانوس آرام توهین محسوب شود. اما حتی اگر پای فرهنگ هم وسط باشد، به این معنا نیست که شما همیشه باید با افراد موافقت کنید؛ روش هایی برای ابراز مخالفتی که حداقل تضاد و کشمکش را به همراه داشته باشد، وجود دارد.

این واقعیت مهم را درک کنید: ارتباط خوب به معنای موافقت نیست. شما می توانید بدون از دست دادن ارتباط با طرف مقابلتان مخالفت کنید. قبلاً فهمیدیم که ارتباط به لحن صدا و زبان بدن شما بیشتر بستگی دارد تا محتوای مکالمه تان. اگر ارتباطی خوب با طرف مقابلتان داشته باشید، می توانید به او بگویید که چه چیزی از نظر شما درست است و این حمله به او محسوب نمی شود.

صفحات کتاب :
248
کنگره :
‏‫‬‭BJ۲۱۲۱‏‫‭/‮الف‬۲ھ۹ ۱۳۹۸
دیویی :
‏‫‬‭۳۰۲/۳۴۶
کتابشناسی ملی :
۵۲۰۶۸۱۱
شابک :
978-964-236-955-3
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه هنر برقراری ارتباط