خرید و دانلود کتاب راهنمای زنان آلفا

درباره مردان و ازدواج، عشق چه تأثیری می گذارد

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمای زنان آلفا

کتاب راهنمای زنان آلفا اثر سوزان ونکر، یک کتاب فوق العاده برای زنانی که در نقش خود فرو رفته اند و از توجه و چگونگی رفتار با شوهر خود بازمانده‌اند. زنانی که در نقش شغلی خود و یا حتی در نقش مادری فرو رفته اند.

کتاب راهنمای زنان آلفا (The alpha female's guide to men & marriage: how love works) با تقسیم بندی افراد به دو گروه آلفا و بتا به بررسی در زمینه تفاوت های زنان و مردان پرداخته است. نویسنده که گرایش های ضدفمینیستی دارد، تلاش کرده تا زنان و مردان را برابر بداند؛ اما کماکان ادعا دارد که در بسیاری موارد با یکدیگر یکسان نخواهند بود.

 

کتاب زنان آلفا از سوزان ونکر

 

درباره کتاب راهنمای زنان آلفا

سوزان ونکر (Suzanne Venker) به طور خاص زنان آلفا را مخاطب قرار داده است و برای بهبود روابط این افراد با همسرانشان راهکارهای کاربردی ارائه داده است.
بخش های مختلف این کتاب فقط بر اساس عرف جامعه، تفکرات شخصی، داده های آماری بسیار محدود، فیلم ها و کتاب های سلیقه ای و به نحوی در مقابل موج دوم فمینیسم نوشته شده است.

نویسنده در مقدمه خود اذعان داشته است که خواندن کتاب راهنمای زنان آلفا و پذیرش راهکارهای آن بسیار چالش برانگیز خواهد بود و ذهنی باز را می طلبد.
او به صورت پیش فرض می داند که امکان دارد خواننده را پرخاشگر و عصبی کند. لازم به ذکر است این کتاب می تواند برای خانم هایی مفید باشد که به شدت سلطه جو بوده و تمایل به مدیریت همسرشان مانند فرزندان یا کارمندان خود دارند، از این رو راهکارهای آن درباره تمام بانوان صدق نمی کند.
اما بدیهی است مطالعه طرز فکرهای موافق و مخالف، موجبات رشد بهتر ما را فراهم می کند.

 

درباره زنان آلفا

زنان آلفا پدیده ای جدید نبوده؛ اما زمانی نادر بودند. آن ها در دوره مادران ما، زنانی بودند که بر خلاف جهت آب شنا کردند.
نویسنده، سیاست مدار، بازیگر، دانشمند، پزشک و هنرمند شده یا همسرانی سنتی بودند که «مادر» شدند و هیچ وقت از آن نقش بیرون نیامدند و هدایت و مدیریت همسرشان هم به بچه هایشان اضافه شد؛ اما هیچ مردی خواهان چنین چیزی نخواهد بود.

زن آلفا بیش تر از هرچیز مدیر خواهد بود. او را در مقام همسر در محل کار یا کنار فرزندانش پیدا می کنید.
اینکه او روزهای خود را چگونه سپری می کند مهم نیست. مهم این است که چه رفتاری در پیش گرفته است.
او مسئولیت همه چیز و همه کس را به عهده گرفته و در یک کلام، او رئیس است. اما مشکل اینجاست که هیچ مردی در منزل رئیس یا رقیب نمی خواهد. شاید آن رابطه موقت پیش برود؛ اما سرانجام نابود می شود. راهنمای زنان آلفا برای زنانی است که می خواهند از رخ دادن چنین اتفاقی جلوگیری کنند.

استقلال، نظم، اعتماد به نفس بالا، سخت گیر بودن و پایبند به اصول شخصی از ویژگی های زنان آلفا است. این ویژگی ها در محیط کار و هنگام تربیت فرزندان ویژگی های مثبت تلقی می شوند؛ اما وقتی پای روابط عاطفی به میان بیاید، داستان کمی فرق می کند. غر زدن، کوتاه نیامدن یا بدخلقی کردن مسیری حتمی به سوی جهنم خانوادگی است، پس یک زن آلفا دقیقا چگونه می تواند ملایم تر یا مثل زنان بتا رفتار کند؟

سوزان ونکر عقیده دارد بیشتر مردان دوست دارند با زنان مهربانی ازدواج کنند که به آسانی راضی می شوند.
منظور این نیست که در جست وجوی زنان توسری خور هستند یا زنانی را ترجیح می دهند که طرز تفکر و زندگی شخصی ندارند. این یک اشتباه رایج درباره زنان بتاست.
زن بودن به معنی بی هویت بودن و چسبیدن به همسر نیست.

جامعه زمان زیادی صرف می کند تا به اعضای خود بیاموزد خودشان را همان طور که هستند بپذیرند، طوری که انگار به هیچ تغییری نیاز ندارند؛ اما این کتاب به زنان آلفا کمک می کند تا بتوانند بتای درونی خود را بیدار کنند و بار دیگر زنانگی خویش را در اختیار بگیرند.

 

نظرات درباره ی کتاب راهنمای زنان آلفا

- سوزان ونکر راهنمایی جدید برای ازدواجی شاد نوشته است. زنان آلفا هدف اصلی اند؛ اما راز نهفته در این کتاب به همه زنان مربوط می شود. سوزان با این راز زندگی کرده است. او برای این کتاب مطالعه کرده است و چشم اندازها و پند هایش زندگی های بسیاری را نجات می دهد. من عاشق اشتیاق او به زندگی ام و مطمئنم تو نیز همین حس را خواهی داشت. «دکتر اسکات هالتزمن»

- سوزان ونکر به زنان می گوید به جای اینکه در خانه ریاست کنند، شریکی کامل برای همسرانشان باشند. «دکتر جاون تاوزند»

- کتابی خردمندانه و چالش برانگیز برای زنانی که آموخته اند به هر قیمتی مستقل باشند یا زنانی که از مردان و ازدواج رنجیده خاطر شده اند. سوزان زندگی خود را مثال می زند تا نشان دهد زن ها به تغییری کوچک نیاز دارند تا در زندگی با مردان به تفاهم برسند.
اگر زنی هستی که احساس می کنی در امور کاری موفقی، اما در امور عاطفی به مشکل خورده ای، دیگر جست وجو نکن، زیرا این کتاب پاسخ سؤال های توست. «سوزان پیج»

- سوزان ونکر نشان می دهد آلفا بودن با عشق و هماهنگی تفاوت ندارد. «دکتر شاون تی اسمیت»

 

بخشی از متن کتاب راهنمای زنان آلفا 

همه چیز از سُس اِستیک شروع شد. داشتم آخرین ظرف های روی میز ناهارخوری را جمع می کردم که متوجه شدم زیر صندلی همسرم یک شیشه سس استیک قرار دارد.
طبیعتاً برایم عجیب بود که شیشه سس روی زمین باشد، بنابراین وارد آشپزخانه شدم. همسرم در حال شستن ظرف ها بود.
از او پرسیدم: «شیشه سس روی زمین چی کار می کنه؟» پاسخ داد: «هیچ وقت از اینکه به غذام سس بزنم، خوشت نمی یاد.»

همان لحظه فهمیدم چه شخصیتی پیدا کرده ام: کسی که حرکات همسرش را موبه مو مدیریت می کند تا حدی که مجبور می شود شیشه سس را زیر صندلی اش پنهان کند تا بتواند شام کوفتی اش را با آرامش بخورد.

همسرم اسم من را «پلیس چهارراه» گذاشته بود. درواقع خیلی مؤدبانه می گفت من به او دستور می دهم چه کاری را چگونه و کجا انجام بدهد. هیچ مردی چنین زنی را نمی خواهد؛ اما همسرم به طورخاصی اصرار داشت به این نوع زندگی ادامه دهد.
او فرزند طلاق و از شش خواهر و برادر دیگرش کوچک تر بود (با بچه های پیش از خودش هفت سال فاصله سنی داشت).
همسرم در کودکی زمان زیادی را تنها سپری کرده و در نتیجه بسیار مستقل بود. او همچنین یک مرد است، چیزی که در آن لحظه متوجه گستره معنایی آن نبودم.
فقط می دانستم نمی توانم هیچ حرفی به همسرم بزنم چه کار کند، چه بگوید، چه بپوشد و هیچ چاره ای جز پذیرش این مسئله نداشتم.

دانلود کتاب راهنمای زنان آلفا 

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب pdf راهنمای زنان آلفا فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در از طریق وب سایت و اپلیکیشن دانلود و تهیه کنید.

صفحات کتاب :
182
کنگره :
‏‫‬‭‬‭HQ1206‏‫‬‬‭‬‭‭‭/و9ر2 1397
دیویی :
‏‫‬‭‭‬‭155/333
کتابشناسی ملی :
5479830
شابک :
978-622-220-005-3‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه راهنمای زنان آلفا