امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بزرگترین راز ثروت در طول تاریخ

جو ویتالی، کتاب بزرگترین راز ثروت در طول تاریخ را برای کسانی نوشته که علاقه مند به جذب پول بیشتری در زندگی شان هستند، کتابی الهام بخش، قدرت آفرین و بصیرت آور.

اگر پول می خواهید فقط مجبورید یک کار انجام دهید و آن کاری است که بعضی از ثروتمندترین انسان های روی زمین انجام داده اند و دارند انجام می دهند. کاری است که در فرهنگ های متعدد باستان از آن سخن گفته شده و امروز هنوز مورد حمایت قرار می گیرد. کاری است که برای هر کسی که آن را انجام دهد پول به ارمغان می آورد و در عین حال، بیشتر مردم از انجام آن می ترسند.

جان دی راکفلر از زمان کودکی این کار را انجام داد. او یک میلیاردر شد. اندرو کارنگی نیز این کار را کرد و یک غول اقتصادی شد. بزرگ ترین راز پول در آوردن در طول تاریخ چیست؟ آن چه کاری است که برای همه نتیجه می دهد؟ پول را ببخشید. درست است، آن را ببخشید. آن را به کسانی ببخشید که کمک تان کنند تماس تان را با دنیای درونی تان حفظ کنید. آن را به کسانی ببخشید که به شما الهام می دهند، به شما خدمت می کنند، شفایتان می دهند و به شما عشق می ورزند. آن را به دیگران بدهید بدون این که از آن ها انتظار داشته باشید آن را تلافی کنند؛ ولی این را بدانید که در عوض آن، چندین برابر دریافت خواهید کرد.

ما بیشتر مواقع فکر می کنیم چیزی برای بخشیدن نداریم؛ اما اگر دقیق تر نگاه کنیم خواهیم دید حتی چیز کوچکی را که داریم می توانیم با دیگران تقسیم کنیم. بیایید منتظر آن نباشیم که زمانی برسد که خیلی چیزها داشته باشیم و تازه آن وقت شروع کنیم به بخشش. با بخشیدن و تقسیم کردن چیز کوچکی که داریم مخزن جهان را می گشاییم و اجازه می دهیم رودهای نیکی به سمت ما جاری شوند. صادقانه سعی کنید ببخشید و از نتایج حاصله شگفت زده شوید. عموما نتایج از کسانی که به آن ها می بخشیم حاصل نمی شوند، بلکه از منابعی به دست می آیند که فکرش را هم نمی توانیم بکنیم. پس به ثروت راه بدهید.

این اصل جهان شمول را امتحان کنید. خودتان را امتحان کنید. اصول جهان شمول همیشه نتیجه می دهند. گاهی نتیجه ی بخشش مثل ماجرای فوق الذکر به سرعت حاصل می شود. گاهی نیز زیاد طول می کشد؛ اما مطمئن باشید که اگر ببخشید، دریافت خواهید کرد و خیلی بیشتر از آنچه بخشیده اید دریافت خواهید کرد.

هر وقت می خواهید ببخشید، نه با قلبی بیمناک بلکه با قلبی سرشار از سپاسگزاری ببخشید. از این که چه اثری خواهد گذاشت شگفت زده خواهید شد. اندکی از آنچه را دارید به نیازمندان ببخشید تا بدین وسیله، دروازه های ثروت را به زندگی تان باز کنید. همان طور که یک استاد بزرگ می گفت: «به دیگران ببخشید تا به شما ببخشند.» این را امتحان کنید. از آن خوشتان خواهد آمد.

اغلب مواقع فکر می کنیم که چیزی نداریم که بدهیم. ولی اگر به دقت نگاه کنیم می بینیم که چیزهای کوچکی داریم که می تونیم آن ها را به دیگران بدهیم. بیایید برای یک بار هم که شده فکر نکنیم که اول باید خیلی داشته باشیم تا بعد بتونیم بدهیم. با بخشیدن از همان مقدار کمی هم که داریم ما در واقع انبار دنیا رو روی خودمان باز می کنیم و اجازه می دهیم که خیلی چیزها به طرف مان سرازیر بشوند.

جو ویتالی (Joe Vitale) نویسنده بین المللی کتاب پرفروش "بازاریابی معنوی"، پرفروش ترین کتاب الکترونیک با عنوان "نوشتن خواب آور" و کتاب صوتی پرفروش "کاننت بلبل"، "قدرت بازاریابی تکان دهنده" و بسیاری از کتاب های دیگر است. او همچنین کتاب هایی برای انجمن بازاریابی آمریکا و انجمن مدیریت آمریکا نوشته است.

گزیده کتاب بزرگترین راز ثروت در طول تاریخ

عموم مردم بر این باورند که هر چه بیشتر بدهید بیشتر دریافت می کنید. هر چه بدروید همان را کشت خواهید کرد. این درست است؛ ولی فکر می کنم با یک توضیح می توان سوء تفاهمی را که در مورد قانون بخشش صورت گرفته است به راحتی تصحیح کرد. از این رو باید بدانید آنچه مهم است علت انجام کار است نه خود کار. نیت و انگیزه، همه چیز است.

این بدان معناست که فقط باید به این خاطر بخشید که از بخشیدن لذت ببرید. اگر به این خاطر می بخشید که انتظار دارید چیزی به دست آورید، ضد هدف عمل می کنید. کاینات به این راحتی احمق نمی شود. بخشیدن با انگیزه ی دریافت کردن واقعا شاهدی بر فقدان یا کمبود است. این که بگویید چون چیزی بخشیده اید باید چیزی به دست آورید مثل این است که به دنیا بگویید: «به اندازه ی کافی ندارم.» به زودی اثبات خواهد شد که این باورتان صحیح است. ارزش حاصله از فقدان یا کمبود فقط فقدان بیشتر را جذب خواهد کرد.

باز هم می گویم هر چه بکارید همان را برداشت خواهید کرد. بسیاری از افرادی را که من می شناسم زمانی که از پول یا وقت خود می بخشند به اکراه این کار را می کنند یا بعد از این که این کار را می کنند چیزی از آن ها کم می شود. اگر از روی حس وظیفه یا فداکاری ببخشید احساس زیر بنایی تان، احساس فقدان یا کمبود است. در زیر فقدان، نقاب سخاوتمندی را زدن فقط منجر به ناامیدی می شود. آنچه مهم است این نیست که چه کار می کنید، بلکه این است که چرا آن کار را می کنید.

صفحات کتاب :
126
کنگره :
‏‫‬‮‭HB251‏‫‬‮‭/و9ب4 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭332/024
کتابشناسی ملی :
3294834
شابک :
‭978-964-236-537-1
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه بزرگترین راز ثروت در طول تاریخ