کتاب زبان بدن pdf

بیاموزید چگونه ذهن دیگران را بخوانید و با اعتماد به نفس با انان ارتباط برقرار کنید

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب زبان بدن به قلم الیزابت کونکه، به معرفی تاثیر زبان بدن در چگونگی ارتباط با دیگران پرداخته و شما را در تشخیص قدرت زبان بدن، شناخت رفتار و افکار دیگران و نیز تبدیل شدن به یک ارتباط گر برتر یاری می دهد.

شخصی چیزی به شما می گوید، در حالیکه حالات و حرکات بدن او از چیز دیگری حکایت می کند و به این ترتیب شما گیج و آشفته می شوید. آیا شما به کلماتی که می شنوید یا به زبان بدنی که می بینید، باور دارید؟ تحقیقات و شواهد حاکی از این هستند که حقیقت بر مبنای روش ارائه قرار دارد.

الیزابت لیندسی کونکه (elizabeth kuhnke) یک مربی اجرایی است که در زمینه تأثیر نفوذ شخصی فعالیت دارد. او یک کارشناس متخصص و نویسنده کتاب های پرفروش در زمینه ارتباطات و رفتارهای غیرکلامی نیز می باشد. الیزابت با رهبران ارشد و ستارگان برجسته در سازمان های جهانی کار کرده و به آنان کمک کرده است که خود را در بهترین حالت شخصی با اعتماد به نفس و متعهد به نمایش بگذارند.

او در کتاب زبان بدن (Body language) نشان می دهد این کلمات نیستند که اهمیت دارند، البته نه این که ارزش نداشته باشند اما اگر کلمات یا روش بیان آن ها با یکدیگر سازگار نباشد، شنوندگان بیشتر به مشاهدات باور دارند تا آنچه که بر زبان آورده می شود.

بدون ادای حتی یک سیلاب، شما می توانید افکار، احساسات و نیات خود را از طریق زبان بدنتان انتقال دهید. زمانی که کلمات بیان شده اطلاعاتی مانند اعمال و داده ها را انتقال می دهند، بدن شما اطلاعات دیگری همچون نگرش، نیات و حالت عمومی وجودتان را آشکار می سازند. به این ترتیب، شاید شما یک یا دو دروغ مصلحتی بگویید یا ممکن است به خاطر مصلحت اندیشی تمام حرف هایتان ساختگی باشد، اما چنانچه بدنتان بازی را طور دیگری دور زد، تعجب نکنید.

برای مثال، اگر به همکاری که شغل مورد نظر شما را به دست آورده است بگویید که از این مسئله بسیار خوشحال هستید، مشکل اینجاست که چشمانتان به جای دیگری دوخته شده است، بین ابروان تان خط افتاده است، انگشتان تان مشت شده است؛ در واقع زبان تان یک چیز می گوید و بدنتان چیزی دیگر. بنابراین تعجب نکنید چنانچه همکارتان با حالتی ناامیدانه و یا حتی بدتر به حالت تنفر از شما دور می شود.

شما با آگاهی از پیام های ارسالی و یا تمرین حرکات، حالات و وضعیت بدنتان، می توانید تأثیرگذار باشید و پیام های دلخواه خود را به دیگران انتقال دهید. بعلاوه، با مشاهده و تفسیر کنش های دیگران، نسبت به درک افکار و رفتارشان یک قدم جلوتر هستید.

بنابراین چنانه مایل هستید که روابط خود با دیگران را بهبود بخشید، یاد بگیرید چگونه زبان بدن دیگران را بخوانید و نشانه ها و علائمی که حرکات و حالات چهره تان را انتقال می دهد، کنترل کنید. کوتاه سخن اینکه چنانچه روابط برای شما از ارزش بالایی برخوردار است و اگر می خواهید بدانید که مردم راجع به شما چه فکری می کنند، و چنانچه به احساس دیگران نسبت به خودتان اهمیت می دهید، زبان بدن را بیاموزید. هر چه بیشتر درباره پیام های ناگفته آگاه تر باشید، روابط بهتری را برقرار خواهید نمود، واکنش هایتان حساب شده و رفتارتان سازگارتر با محیط پیرامون تان خواهد بود.

در سرتاسر کتاب حاضر، شما به معنایی که در ورای اشارات، حرکات و حالات چهره قرار دارند، پی خواهید برد و یاد خواهید گرفت که چگونه دروغ ها را کشف و رفتارهای دلسوزانه را ثابت کنید؛ و نیز می آموزید که چگونه پیام تان را به طور روشن و واضح بیان کنید و آنچه را که ترجیح می دهید از دیگران پنهان دارید، استتار کنید. پیش از هر چیز، این نکته را به خاطر داشته باشید که برای مطالعه زبان بدن با احترام و حس مسئولیت اقدام کنید.

جملات برگزیدۀ کتاب زبان بدن:

- ارز رایج شبکه سازی نه حرص و طمع، بلکه بخشندگی است.
- در جسور بودن تهور و یک نوع قدرت و اعتماد به نفس وجود دارد.
- گوش دادن یک عمل مثبت است. شما مجبورید خود را خارج از انجام آن قرار دهید.
- نیروی بی قید و شرط نیست اما تنها متقاعد کردن و ایمان است که پادشاهان این جهان هستند.
- او نگاه شخصی را داشت که یک فنجان آب حیات نوشیده بود و یک سوسک مرده را در پائین پیدا کرده بود.
- با توجه کردن به انتخاب کلمات و روش ارائه آن، شما می توانید پی به خلق و خوی گوینده ببرید و رفتار مناسبی با او در پیش گیرید.

در بخشی از کتاب زبان بدن می خوانیم:

افرادی که ارتباطات جسارت آمیز از طریق افکار، احساسات و باورهایشان به روشی باز را صادقانه و مستقیم بدون تجاوز به حقوق دیگران به نمایش می گذارند، حس خوبی نسبت به خود دارند و نسبت به اجرا کردن تصمیمات خود وفادار هستند. آنان با احترام با دیگران رفتار می کنند و بر این باور هستند که همه مردم ارزش دارند.

افراد جسور به دیگران اجازه نمی دهند که از ایشان بهره برداری کنند و شما را نیز مورد حمله قرار نمی دهند. وقتی که متوجه این موضوع شوند که نظراتشان همیشه برنده نمی شود، به آسانی به کسانی که سر راهشان قرار می گیرند، نزدیک می شوند و رفتار مؤدبانه ای دارند.

مزایای جسور بودن بسیار است. افراد تازه کار وقتی که از خود رضایت داشته باشند و به روش مؤدبانه با دیگران رفتار کنند، عزت نفس شان بالا می رود. شانس آن ها برای دستیابی به خواسته هایشان بالا می رود به محض آنکه با احترام و صداقت با دیگران برخورد کنند. به همین خاطر افراد جسور می توانند در هر زمان خود را مطرح کنند، بدون آن که رنجش یا دلخوری پیش بیاید. بنابراین وقتی که نیاز به مراقبت از خود را احساس نکنید و کمتر احساس خجالت و سرگرم شدن با نیازهای خود کنید، بیشتر در تعامل با دیگران به روشی راحت و آسوده هستید.

شوخی و تفریح کافیست! چنانچه در حال گذر از منفعل یا پرخاشگر بودن به سمت جسور بودن هستید، ممکن است کمی این انتقال دردناک باشد. خانواده و دوستانی که از روش پیشین شما سود برده اند، ممکن است درصدد این باشند تلاش های شما را خراب کنند. شاید احساس ترس کنید مبادا به باورها و ارزش های قبلی بازگردید. بعلاوه، این امکان وجود دارد که یک رنج احساسی را تجربه کنید، و تضمینی برای بار نشستن تلاش هایتان وجود نداشته باشد.
صفحات کتاب :
216
کنگره :
BF۶۳۷‭‬ ‭/ز۲‏‫‬‮‭ک۸۷ ۱۳۹۶
دیویی :
۱۵۳/۶۹
کتابشناسی ملی :
4890176
شابک :
978-600-98132-6-1‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه زبان بدن