کتاب زندگی را خودت بساز pdf

افراد موفق افکارشان را درباره ی موفقیت و شادکامی بازگو می کنند

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟
کتاب زندگی را خودت بساز نوشته ی نایجل آلستون و همکاران، شما را به یک سفر درونی خلق خوشبختی دعوت می کند، سفری که از درون شروع می شود و به بیرون از شما ادامه می یابد و به شما نشان می دهد که چگونه قدرت تان را با استفاده ی مؤثر از افکار و احساسات تان به نمایش بگذارید.

کتاب زندگی را خودت بساز (Success and happiness) چکیده ای از پاسخ های افراد موفق در زمینه خوشبختی در زندگی را ارائه می دهد که با خواندن آن بینش های مربوط به موفقیت شخصی در زندگی خود را به دست می آورید.

همچنین این اثر شرح می دهد که چگونه خوشبختی می تواند از شناخت خواسته ها و خودتان ناشی شود و اینکه به خود اجازه دهید که خود واقعی تان باشید و شعله ای در درون تان می افروزد تا شوق و اشتیاق تان را برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی برانگیزاند.

نایجل آلستون (Nigel Alston) یکی از نویسندگان کتاب زندگی را خودت بساز یک سخنران انگیزشی، مقاله نویس و مربی است که مأمور رساندن پیام های انگیزشی و الهام بخش است.

این پیام ها برای تشویق مردم به موفقیت طراحی شده اند. «نایجل دی آلستون» از کالج لیوینگستون در رشته ی مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شده است. در سال 2002، او دکترای افتخاری در رشته ی ادبیات انسانی را از این کالج دریافت کرد. آلستون همچنین مدرک مربیگری موسسه ی آموزشی دیل کارنگی و مدرک بین المللی DDI17 را دارد و مدیر یک کلیسا و انجمن فعال نیز است.

جملات برگزیدۀ کتاب زندگی را خودت بساز:

- از خود نپرسید که جهان به چه چیز نیاز دارد؛ بلکه از خود سؤال کنید چه کاری به شما سرزندگی و شادابی می بخشد؛ آنگاه دست به کار شوید و آن کار را انجام دهید، چرا که چیزی که دنیا به آن نیاز دارد مردمانی سرزنده و شاداب است.
- زبینش بی عمل یک رؤیای روزانه است. عمل بدون بینش یک کابوس شبانه است.
- موفقیت کلید شادکامی نیست بلکه شادکامی است که عامل موفقیت به شمار می رود. اگر کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید، حتماً موفق خواهید بود.
- زبان، راه اندیشیدن ما را شکل می دهد، بنابراین مشخص کنید که درباره ی چه چیزی می خواهید بیندیشید.
- من آموخته ام که چنانچه کسی با اطمینان در جهت رؤیاهایش گام بردارد و برای زیستن در یک زندگی دلخواه تلاش کند، دیر یا زود با یک موفقیت غیرقابل انتظار ملاقات می کند.

در بخشی از کتاب زندگی را خودت بساز می خوانیم:

ایرل نایتنگل جایی گفته است: «موفقیت در زندگی می تواند بسط مدام شادی و تحقق روزافزون اهداف ارزشمند تعریف شود». من به شخصه از این تعریف خوشم می آید چرا که او بر دو مسئله ی کلیدی و مهم تأکید می کند: شادکامی بیشتر و پیگیری مادام العمر «اهداف ارزشمند». این عقیده همچنین به من یادآوری می کند که موفقیت یک سفر دائمی است نه قطعاً یک مقصد. خواندن و نوشتن برای موفقیت شخصی امری اساسی است، راهکاری که هر روز در پیش می گیرم؛ هر چیزی که برای دانستن به آن نیاز دارم کشف می کنم و برای این کار وقت می گذارم. تعریف موفقیت در زندگی از شخصی به شخصی دیگر متفاوت است و به اهداف آن ها بستگی دارد. برای برخی از افراد داشتن یک شغل مناسب در یک زمینه ی خاص و پول درآوردن بیشتر، هدف زندگی شان به شمار می رود و برای برخی دیگر، داشتن یک زندگی خانوادگی شاد و خوشبخت مهم است؛ و برای اغلب مردم یافتن راهی برای ایجاد هماهنگی در تمام زمینه های زندگی، هدف اصلی به شمار می رود؛ اما خود من سعی داشته ام که روشی متعادل و کارآمد برای تحقق تمام اهداف زندگی ام در پیش بگیرم تا بتوانم از تمام مراحل زندگی ام بر پایه ی اهداف انسانی لذت ببرم.

در کتابم به این موضوع اشاره کرده ام که در سرتاسر جهان، موفقیت یک معنا ندارد. برای من، موفقیت در داشتن پول زیاد، ماشین شیک و گران قیمت، خانه ی بزرگ و داشتن مقامات بالا خلاصه نمی شود. هر بار که چیزی در زندگی به دست می آورید درصدد کسب اهداف دیگر برمی آیید و همواره خلائی در درون خود احساس می کنید. این نوع موفقیت، بیرونی و زودگذر است. موفقیت روانی با مسائلی مانند لذت بردن از عزت نفس بالا، اعتماد به نفس، رضایت و هدفمندی در زندگی برآورد می شود. این نوع موفقیت، درونی و مداوم است. یک بار که خواسته های واقعی درونتان را شناختید، یک روش زندگی برای خود برمی گزینید که صلح، آرامش و شادی در قلبتان منعکس خواهد شد و اثرات آن جاودانه و ماندگار خواهد بود (حتی زمانی که مادیات از بین برود).
شابک :
1-1-96850-600-978
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
174
دیویی :
۱/158
کتابشناسی ملی :
445228

کتاب های مشابه زندگی را خودت بساز