کتاب اصول استاندارد تست های تشخیصی میکروب شناسی وسنجش حساسیت میکروبی pdf

به روش انتشار از دیسک

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟
در این کتاب سعی شده است که کلیه آزمایش های اختصاصی و کاربردی تشخیصی باکتری شناسی پزشکی با استفاده از منابع معتبر بخصوص میکروب شناسی تشخیصی بیلی اسکات ویرایش چهاردهم و میکروب شناسی بالینی ماهون، به صورت کامل ذکر و کلیه جزییات تخصصی موارد ذکر گردند. سعی شده است که از مبحث کنترل کیفی تمامی آزمایش ها استفاده شود. علاوه بر راهنمای آزمایش ها بحث مهم کنترل کیفی در میکروب شناسی پزشکی به صورت جامع و کاملا کاربردی ذکر گردیده است و نیز راهنمای جمع آوری و حمل نمونه ها نیز ذکر گردیده شده است.

در اﻳﻦبخش، روش اﺳﺘﺎﻧﺪارد اﻧﺘﺸﺎر از دﻳﺴک در ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺣﺴﺎﺳﻴﺖ ﺑﺎﻛﺘﺮیﻫﺎی ﻫﻮازی را در ﺷﺮاﻳﻂin vitro اراﺋﻪ شده است. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ روش ﺗﻬﻴﻪ ﻇﺮوف ﭘﺘﺮی آﮔﺎردار، ﺷﺮاﻳﻂ آزﻣﺎﻳﺶ(ﺷﺎﻣﻞ ﺗﻬﻴه ﻣﺎﻳﻪ ﻣﻴﻜﺮوﺑﻰ، اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻛﺮدن آن، ﻣﺪت زﻣﺎن و دﻣﺎی ﮔﺮﻣﺨﺎﻧﻪ ﮔﺬاری)، ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﺘﺎیج، روشﻫﺎی ﻛﻨﺘﺮل ﻛﻴﻔﻰ و ﻣﺤﺪودﻳﺖﻫﺎی روش اﻧﺘﺸﺎر از دﻳﺴک را ﺗﻮﺿﻴﺢ داده می شود. در اﻳﻦ بخش ﺑﻪﻣﻨﻈﻮر ﻛﻤک ﺑ ﻪ آزﻣﺎﻳﺸﮕﺎهﻫﺎی ﺑﺎﻟﻴﻨﻰ، ﭘﻴﺸﻨﻬﺎدﻫﺎﻳﻰ درﺧﺼﻮص اﻧﺘﺨﺎب دﻳﺴکﻫ ﺎی آﻧﺘﻰﺑﻴﻮﺗﻴﻜﻰ ﺑ ﺮای اﻧﺠ ﺎم آزﻣﺎﻳﺶ روﺗﻴﻦ و ﮔﺰارش آﻧﻬﺎ ﺑﻴﺎن ﺷﺪه اﺳﺖ.

در این کتاب سعی شده است که تمامی جداول و راهنماهای جامع از منابع معتبر و استاندارد به ویژه CLSI2018، گنجانده شود. کارشناسان محترم می توانند با استفاده از این جداول و راهنماها و با تشکیل کمیته های کنترل عفونت خود در مراکز به مناسبترین تصمیم و دقیق ترین روند های کاری در انجام آزمایش تعیین حساسیت میکروبی و گزارش آنها دست پیدا کنند.

امیدواریم مطالب برای کلیه دانشجویان، همکاران و متخصصین امر متناسب و کاربردی باشند.
صفحات کتاب :
230
کنگره :
QR۶۷‏‫‭/ف۷‮الف‬۶ ۱۳۹۷
دیویی :
۶۱۶/۹۰۴۷۵‬
کتابشناسی ملی :
5536638
شابک :
978-600-184-163-7‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه اصول استاندارد تست های تشخیصی میکروب شناسی وسنجش حساسیت میکروبی