کتاب درمان مشکلات حسی اختلالات طیف اتیسم pdf

با رویکرد یکپارچگی حسی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
نظر شما چیست؟
اتیسم طیف اختلال است بدین معنی که نشانه ها، توانایی ها و ویژگی ها در ترکیب ها و با میزان شدت متفاوت بروز می کنند در یک سر طیف ممکن است با کودکی که فاقد توانایی صحبت کردن است، در گوشه ای از اتاق کزکرده، فعالیتی تکراری را ساعت ها انجام می دهد و در سوی دیگر طیف با پژوهشگر دانشگاهی که توانایی عهده دار شدن مشاغل مشارکتی را دارد روبه رو باشیم کودکان مبتلابه اختلال طیف اتیسم در توانایی های شناختی، زبانی، اجتماعی با یکدیگر تفاوت دارند.

کودکان اتیستیک به دلایل مختلف عصب شناختی از دو ویژگی حساسیت بیشتر یا کمتر از اندازه طبیعی در مقابل محرک های محیطی برخوردار هستند. آن ها ممکن است در مقابل محرک هایی مثل نور، صدا، لمس و نظیر آن واکنش شدید یا خفیف تر از حد معمول نشان دهند. این ویژگی حتی زمانی که آن ها را مورد خطاب قرار می دهیم ممکن است کاملاً تظاهر نماید به گونه ای که کودک یا واکنش افراطی نشان دهد یا وانمود سازد که صدا را نشنیده است.

به همین دلیل غالباً تصور می شود که نمی شنوند؛ اما ممکن است علاقه غیرعادی به صدای یک ساعت مچی یا حرکت آب در یک بطری نشان دهند. برخی ممکن است نسبت به محرک های دردناک واکنش خفیفی نشان دهند و بسیاری از برخی تحریکات مانند دور خود چرخیدن، تاب خوردن و بالا و پایین پریدن های افراطی لذت خاصی ببرند. صداها، بوها و مزه ها یا تماس با لباس کمی ضخیم ممکن است برای این کودکان آزارنده باشد.

برخی صداها مانند صدای شوفاژ، جاروبرقی، زنگ تلفن، حرکت امواج و سروصدای فروشگاه های بزرگ ممکن است باعث شود آن ها گوش هایشان را بگیرند یا قشقرق به راه اندازند. آن ها به نظر می آید قادر به تعدیل کردن دریافت های حسی از محیط نیستند.
صفحات کتاب :
92
کنگره :
RJ506‭‬‭‬ ‭/ک86‏‫‭‮الف‬7 1397
دیویی :
618/9285882
کتابشناسی ملی :
5440981
شابک :
978-600-309-438-3
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه درمان مشکلات حسی اختلالات طیف اتیسم