1 / 3

آموزش و فناوری

مباحث کلیدی در تکنولوژی آموزشی

موضوعات


دانلود کتاب آموزش و فناوری

نوع محصول: کتاب الکترونیکی
حجم دانلود: 1.2 مگا بایت
صفحات کتاب : 228
9,000 تومان
افزودن به سبد خرید

خلاصه اثر

این کتاب به موضوعی نهفته در قلب آموزش و پرورش معاصر می پردازد. در حال حاضر استفاده از فناوری، و به ویژه فناوری دیجیتال، یکی از ویژگی های برجسته اشکال مختلف آموزش و یادگیری است. با این حال و به رغم اهمیت این کاربرد، مسائل مربوط به استفاده از فناوری هنوز حوزه ای از آموزش است که فقط گاهی اوقات، توجه انتقادی و تفکر مستمر، به ویژه از سوی کسانی که بیشتر درگیر و متأثر از آن هستند، را دریافت می کند.

در واقع، به نظر می رسد تمایل بر این است که فناوری آموزشی از سوی بسیاری از معلمان، شاگردان و والدین به جای اینکه به عنوان پدیده ای تأمل برانگیز باشد، به عنوان یکی از امور عادی مورد توجه قرار می گیرد. این تلقین همچنین در مورد بسیاری از سیاست گذاران، سیاستمداران و صاحبان صنایع نیز صادق است. منافع بهره گیری از فناوری در آموزش اغلب امری بدیهی فرض می شود. عقلانیت قرن بیست و یکمی در آموزش و یادگیری بدیهی فرض شده است و این بخشی از عقلانیت آموزش و یادگیری قرن بیست و یکم است.


در بهترین حالت، بحث های عمومی مرتبط با آموزش و فناوری، مانند آنچه که در رسانه های خبری و گفتگوهای سیاسی دیده می شود، به سطح بیان نگرانی هایی در باره اینکه آیا یک فناوری خاص "خوب" است یا "بد" کاهش یافته است. به ندرت به تناقضات، همخوانی ها و مشکلات نهفته در ورای واقعیت های استفاده از فناوری در آموزش توجه کافی شده است.

برچسب ها

مشخصات

نوع اثر : کتاب

صفحات کتاب : 228

کنگره : LB۱۰۲۸/۳‏‫‬‭/س۸آ۸ ۱۳۹۶

دیویی : ‏‫‬‭۳۷۱/۳۳

کتابشناسی ملی : 3456913

شابک : 978-600-309-080-4‬‬‬

سال نشر : 1396

فهرست

پیش گفتار
1- منظور ما از "آموزش" و "فناوری" چیست؟
مقدمه
آموزش چیست؟
فناوری چیست؟
از "فناوری آنالوگ" تا "فناوری دیجیتال"
تعریف فناوری های دیجیتال
نتیجه گیری ها
سوالات بیشتر برای بررسی کردن
2- یا فناوری الزاماً آموزش را تغییر می دهد؟
مقدمه
ضرورت های خارجی برای استفاده از فناوری در آموزش
ضرورت های داخلی برای استفاده از فناوری در آموزش
شناسایی مفاهیم بیشتر تغییرات فناورانه در آموزش
شکل 1، چهار طرح برای یادگیری انعطاف پذیر (اقتباس از کولیس و گومر2001).
تفکر دقیق تر درمورد آموزش و فناوری
نتیجه گیری ها
سوالات بیشتر برای بررسی
3- تاریخ در مورد آموزش و فناوری چه می گوید؟
مقدمه
چشم انداز تاریخی آموزش و فناوری
تاریخچه اخیر آموزش و فناوری
فیلم آموزشی
رادیوی آموزشی
تلویزیون آموزشی
میکرو الکترونیک ها و تولد رایانه آموزشی
درس هایی از گذشته
نتیجه گیری ها
سوالات بیشتر برای بررسی
4- آیا فناوری یادگیری را بهبود می بخشد؟
مقدمه
نظریه ی رفتارگرایی یادگیری و فناوری
نظریه های شناخت گرایانه ی یادگیری و فناوری
ساختن گرایی و نظریه های ساختن گرایانه ی یادگیری و فناوری
نظریه ها ی فرهنگی- اجتماعی آموزش و فناوری
اظهارات متناوب از فناوری، یادگیرنده ها، اطلاعات و دانش
شواهد تاثیر فناوری بر یادگیری
نتیجه گیری ها
سوالات بیشتر برای بررسی
5- آیا فناوری آموزش را عادلانه تر می کند؟
مقدمه
فناوری، آزادی و عدالت
فناوری و عادلانه تر ساختن آموزش برای افراد
افزایش تنوع آموزشی
کاهش موانع آموزش
افزایش کنترل فرد بر آموزش
محدودیت های آزادی فردی در زمینه آموزش مبتنی بر فناوری
فناوری و عدالت اجتماعی در آموزش
استفاده از دسترسی به فناوری به عنوان ابزاری برای دستیابی به آموزش
راه حل های منابع آزاد در آموزش و فناوری
محدودیت های عدالت اجتماعی در آموزش مبتنی بر فناوری
نتیجه گیری ها
سوالات بیشتر برای بررسی
6- آیا فناوری جایگزین معلم می شود؟
مقدمه
اثرات فرضی فناوری بر معلمان
انتظارات از آموزش و تعلیم و تربیت افزایش یافته
انتظارات مربوط به حذف معلم
انتظارات از معلم تقلیل یافته
توجه به اثرات واقعی فناوری بر معلمان
فناوری دیجیتال و شغل تدریس
فناوری دیجیتالی و توجهات راهبردی معلم
فناوری دیجیتالی و عملکرد معلم
فناوری دیجیتالی و مقاومت معلم
فناوری و تداوم معلمی؟
نتیجه گیری ها
سوالات بیشتر برای بررسی
7- آیا فناوری جایگزین مدارس خواهد شد؟
مقدمه
فناوری و بازسازی مدارس و مدرسه رفتن
فناوری وآموزش مجازی
فناوری و رفتن به مدرسه
فناوری و مدرسه نرفتن
دلایلی برای تعریف مجدد و به مدرسه رفتن مبتنی بر فناوری
فناوری به عنوان روشی بهتر برای "آموزش"
مدرسه به عنوان فناوری نا کارآمد
فناوری دیجیتال و افزایش کنارگذاردن مدارس
باز نگری ایدئولوژی مدرسه زدایی دیجیتالی
آیا فناوری جایگزین مدارس می شود؟
نتیجه گیری ها
سوالات بیشتر برای بررسی
8- آموزش و فناوری- نگاهی به آینده
مقدمه
نگاهی به آینده آموزش و فناوری
بازبینی چشم اندازهای آینده با نگاه به گذشته
بازبینی چشم اندازهای آینده از منظر زمان حال
بازبینی ماهیت رقابتی آینده
دروسی که درباره آموزش و تکنولوژی یاد گرفته شد
نتیجه گیری ها –تبدیل مباحث آگاهی دهنده به عملکرد آگاهی دهنده
سوالات برای بررسی بیشتر

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات