کتاب از پیدا به ناپیدا pdf

مباحثی در نوگرایی و مسئله ی روش

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از پیدا به ناپیدا

کتاب از پیدا به ناپیدا نوشته بختیار علی توسط انتشارات افراز منتشر شده است. کتاب از پیدا به ناپیدا مشتمل بر دو بخش و دربردارندۀ مباحثی در نوگرایی و مسئلۀ روش است. برخی عناوین موجود در کتاب عبارت اند از: “تاوان های نوگرایی، “امپراتوری وهم (معانی نوگرایی و رابطه آن با کارکردهای گفتمان)، “معنای «ناپیدا» و نقش آن برای درک معنای «نوگرایی»، “ساختار «پیدا» و نقش آن در آشفته نمودن معنای نوگرایی، “گفتمان، “دلایل جدایی (تک افتادگی) گفتمان، “زیربنای گفتمان ویژه، “چگونگی گرد هم آمدن گفتمان ها (زبان انشایی، صفت اصلی متن کردی)، “مساله ی روش در روشنفکری کردی.

گزیده کتاب از پیدا به ناپیدا

 یکی از اشتباهات بزرگ و اساسی این است که «ناپیدا» و «پیدا» را به مانند دو سطح جدا از هم و مختلف در نظر بیاوریم. یعی ناپیدا را به عنوان قالب و چهارچوبی قلمداد کنیم که مانند وجودی مستقل، بیرون از پیدا قرار خواهد گرفت و «پیدا» نیز به عنوان ساختاری مستقل از ناپیدا و عرصه ها و مفاهیم آن است. به راستی که در کروکی و نقشه ی رابطه ی میان پیدا و ناپیدا انقسام سفت و سختی وجو ندارد؛ تقسیم شدنی نیست که در آن هر یک از این دو، سطح یکسان و مشخصی را دربرگرفته باشند.

 دو سطح کاملاً بسته که در آن پیدا به ناپیدا نرسد و ناپیدا نیز از پیدا دور باشد وجود خارجی ندارد. در اینجا لازم است یکبار دیگر به صورت دقیق به ساختار این دو وجود مهم و مخالف هم بپردازیم. ناپیدا تنها چیزهای را در برنمی گیرد که وجود ندارند، حاضر نیستند و پوچ و بدون پاسخ هستند، بلکه تمامی چیزهایی نیز است که درباره ی پیدا از آن ناآگاهیم. به این ترتیب یکی از پروژه های اصلی نوگرایی این است که تمامی امور پنهان، معانی و آشفتگی های ناپیدا را عیان سازد و واقعیاتی که درباره ی ناپیدا نمی دانیم را بر ما معلوم کند. در حقیقت ما با دو نوع از جهت گیری ناپیدا روبرو هستیم. ناپیدا نیز همانند پیدا به دو شیوه ظهور خواهد کرد که منبع هرکدام از این دو مختلف است. 

صفحات کتاب :
160
کتابشناسی ملی :
3538640
شابک :
978-600-326-183-9‬‭‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه از پیدا به ناپیدا