کتاب روز سوم pdf

برگ های از زندگی نامه شهید حاج محمود(عبدالله) نوریان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟
کتاب حاضر اثری از مصطفی محمدی می باشد که توسط انتشارات فاتحان منتشر شده است.
روز سوّم، روایتی است از اقامت بیست وچهارساله فرمانده عارف و دلاور گردان تخریب و یگان مهندسی رزمی لشکر 10سیدالشهدا علیه السلام تهران، در عرصه خاک: شهید حاج محمود (عبدالله) نوریان، متولد آذرماه 1340محله رستم آباد شمیران که در نبرد والفجر8 (فاو) از ناحیه سر مجروح شد و پس از سه روز بسر بردن در حالت اغماء و بی هوشی، عصر روز دوشنبه چهارم اسفندماه سال 1364 در بیمارستان اهواز به شهادت رسید.

او یکی از مردان خداجوی بود. البته در این اثر، تنها صحبت از شهید نوریان در میان نیست؛ بلکه سخن برادران رزمنده ای در میان است که ضمن انجام تکلیف شاق جنگ، به پرورش روح و خودسازی می پرداختند و صدالبته پیش قراولان آنان، یکی چون شهید حاج عبدالله نوریان بوده است؛ عارف و مجاهدی که گاه چنان در شناخت خویشتن و عرفان غرق می شد که گویی در معرکه و فضای جنگ نیست و گاه چنان دلیرانه و بی باک درگیر با دشمن بود که گویا به هر چیزی می اندیشد به جز مرگ! و به راستی مصداق کلام مولا امیرالمؤمنین علیه السلام که می فرماید: «لایبشرون بالاحیاء و لایعزّون عن الموتی.»

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" تانک ها جلو می آمدند که من دیدم یک تانک در فاصله سی چهل متری من است و دارد نزدیک و نزدیک تر می آید. هر چه داد زدم، بچه ها نشنیدند. انگاری کسی توی آن گیر و دار، متوجه من و تانک نشد. اگر از پهلو می آمد، بیش تر بچه ها را شهید می کرد. خودم را آماده مرگ کردم: دو سه تا نارنجک برداشتم و شهادتین را زیر لب خواندم و به طرف تانک خیز برداشتم.

ناگهان از سمتی دیگر، متوجه شدم که تانک های دشمن دارند فرار می کنند! باور کنید که اگر آن موقع این مزدورها را می گرفتی و ازشان می پرسیدی که برای چه دارید فرار می کنید؟ خودشان هم نمی دانستند چرا؟!"
کتابشناسی ملی :
2259570
شابک :
978-600-6033-30-3
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
200
کنگره :
DSR1626‭‬ ‭/ن958‏‫‬‭م3 1389
دیویی :
955/0843092

کتاب های مشابه روز سوم