کتاب مابرگزیدگان!

25 گفتگوی خودانی با نوجوانان دوره راهنمایی و دبیرستان

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مابرگزیدگان!

کتاب ما برگزیدگان مجموعه ای است، متشکل از بیست و پنج گفت و گوی خودمانی با نوجوانان که در دوره های راهنمایی و دبیرستان تحصیل می کنند. از نوآوری تا مد سازی و ما برگزیدگان. محمدرضا سرشار در این گفت وگوها می کوشد امور و مطالب آموزنده علمی - دینی برای نوجوانان را با استدلال و در قالبی کاملا منطقی مطرح کند. چراکه اعتقاد دارد نوجوانی سن پایه ریزی تفکر منطقی در انسان است. 

نویسنده در مقاله نخست این مجموعه با نام «پیش از آنکه دیر شود» تأثیر همنشین بد را یادآوری می کند و فساد و تباهی را به لکه خرابی روی میوه ای تشبیه می کند که ابتدا کل میوه را خراب می کند و در ادامه تمام میوه های اطراف خود را دچار فساد می سازد. سپس از قول قدیمی ها می گوید: «یک بُز گر، گله ای را گر می کند.» سرشار در مقاله ای دیگر به بی تفاوتی در جامعه اشاره می کند و نوجوانان را از بی تفاوتی و بی اهمیتی در برابر موضوعات برحذر می دارد. 

همچنین در مقاله ای از تجربیات خود سخن می گوید. سرشار تا پایان این کتاب در مقاله های جداگانه ارزش های اخلاقی را در قالبی استدلالی برای مخاطب خود شرح می دهد و نوجوانان را به رعایت آنان رهنمون می کند. او در این مقالات، حرف خود را با عطوفتی دلنشین بیان می کند. اساساً او در «ما برگزیدگان» از زبانی ساده و درخور فهم نوجوانان بهره برده است و صادقانه به آن ها می آموزد که بهترین شانس برای انسان، حق حیات اوست. لحن صمیمی و خودمانی سرشار به همراه منظری که در کتاب مابرگزیدگان! برگزیده است و از موضع بالا با مخاطب خود حرف نمی زند، «ما برگزیدگان» را به اثری خوشخوان و البته آموزنده بدل ساخته است.

صفحات کتاب :
112
کنگره :
PIR8075/ه77‏‫‭م2 1388
دیویی :
8‮فا‬4/62
کتابشناسی ملی :
1704023
شابک :
978-964-506-739-5
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه مابرگزیدگان!