نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب منطق گزاره ای

کتاب منطق گزاره ای نوشته داود حیدری توسط انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است. انسان ها چه در زندگی روزانه و چه در فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود، پیوسته نیازمند فکر و اندیشه اند؛ زیرا زندگی با علم و دانش معنا می یابد و بدون اندیشیدن، علم و دانشی نخواهد بود. معلوماتی که انسان به طور مستقیم و بدون توسل به فکر به دست می آورد، در مقابل دانشی که از طریق اندیشیدن کسب می کند بسیار اندک است. اگر عقل و فکر را از انسان بگیریم بسیاری از حقایق از دسترس بشر خارج خواهد بود.

از سوی دیگر حیات فردی و جمعی انسان ها و رشد و پیشرفت آن ها بر اساس تصمیم ها و انتخاب های آنان رقم می خورد. هیچ انتخاب و تصمیمی بدون خردورزی صائب و راه گشا نخواهد بود. بنابراین فطرت دانش دوستی و حقیقت طلبی و نیاز انسان به تفکر برای تصمیم گیری ها و انتخاب های خود در زندگی، اندیشیدن را جزء جدایی ناپذیر حیات وی ساخته است.

انسان ها از روزگاران کهن همواره تلاش داشته اند با تکیه بر تفکر و اندیشه خود، جهان پیرامون را به درستی بشناسند و اعتقادات خویش را بر معارف صحیح استوار ساخته و از باور به امور نادرست و ناسازگار اجتناب ورزند، اما اندیشه و تفکر همانند اغلب فعالیت های بشری در معرض لغزش و خطا قرار دارد. با مراجعه به تاریخ علم و تفکر و نیز مشاهدات روزمره خود، شواهد بسیاری بر حاکمیت باورهای نادرست و ناسازگار می توان یافت.

چه بسیار انسان هایی که با دوری از خردورزی و عقلانیت، خود و جوامع خود را گمراه ساخته و از طریق حق و صواب دور نموده اند و با کج اندیشی و نابخردی خسارات جبران ناپذیری بر انسان ها وارد کرده اند. بنابراین آنچه اندیشیدن را ارزشمند می کند و موجب رشد و تعالی انسان می شود، درست اندیشیدن و جلوگیری از خطای در تفکر است.

کتابشناسی ملی :
3748495
شابک :
978-600-7044-12-4‬‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
396
کنگره :
BC181‏‫‬‭/ح9م8 1393
دیویی :
160

کتاب های مشابه منطق گزاره ای