× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
1 / 3

تفکر خارج از چارچوب برای مدیران موفق

نوع اثر : کتاب

ناشر : افریز

نویسنده :

مترجم : کورش محمودی ده ده بیگلو , فائزه حاجلو

صفحات کتاب : 181

کنگره : ‏‫‬‭HD۳۱/۲‏‫‬‭/ر۲ت۷ ۱۳۹۵

دیویی : ‏‫‬‭۶۵۸/۴۰۶۳

کتابشناسی ملی : 4058435

شابک : 978-600-96539-2-8

سال نشر : 1395

خلاصه اثر

کتاب تفکر خارج از چارچوب برای مدیران موفق اثر ویلیام اف. راث و ترجمه کوروش محمودی ده ده بیگلو و فائزه حاجیلو، با بررسی تعداد زیادی از شیوه های مدیریت که دهه ها محبوب بوده اند، نقاط ضعف آن ها را به صورت دقیق مطرح می کند و توضیح می دهد که چرا آن ها پیوسته مانع تلاش برای بهبود بهره وری می گردند.

این کتاب به شیوه ای کاربر پسند و گاهی طنز توضیح می دهد که چرا این شیوه ها در برخی موارد بر اساس منطق فرسوده و در سایر موارد بر اساس دروغ کامل است که باید با گزینه های دیگری جایگزین گردند. اما این کتاب، در این جا متوقف نمی شود و پس از نشان دادن این که نقص ها، کجای این افسانه ها قرار دارند، رویکردهای دیگری نیز ارائه می دهد که فرهنگ مثبت تر و مولدتر در محل کار را تشویق می کنند. به عنوان مثال چرا ارزیابی عملکرد سنتی را در یک زمان کنار نمی گذاریم؟ به غیر از قرار دادن یک مسئولیت دیگر بر دوش مدیرانی که در حال حاضر بیش از حد مسئولیت دارند، چه نقشی واقعاً به درد می خورد؟

کتاب تفکر خارج از چارچوب برای مدیران موفق (Out of the box thinking for successful managers)، طیفی از نظریه های مدیریت از جمله شش سیگما، کوچک سازی و مدیریت بر مبنای هدف را بررسی می کند. پس از نشان دادن این که مشکل کار کجاست، رویکردهای جایگزینی ارائه می دهد که در حال افزایشی از سازمان های بخش خصوصی و دولتی از جمله سازمان هایی که فرهنگ محیط کار مثبت تری فراهم می آورند، به گونهٔ اثر بخشی اثبات گشته اند.

انسان ها، موجوداتی هستند که به شدت بر حسب عادت هایشان رفتار می کنند و به انجام کارها به یک روش خاص عادت می نمایند. حتی زمانی که ثابت می شود آن روش منسوخ شده است و می دانیم نتایج مورد نظر را ایجاد نمی کند و نیز حتی زمانی که متوجه می شویم در تمام مدت، این روش اشتباه بوده است و پیوسته پیامدهای منفی برای اهداف بلند مدت ما ایجاد کرده است، باز هم نسبت به تغییر، محتاطانه سخن می گوییم درحالی که از الگوی رفتاری قدیمی "بر هم نزدن آرامش" رنج می بریم.

کتاب پیش رو با توضیح برنامه های کاربردی با استفاده از مطالعات موردی، پیشنهادات ساده ای برای تغییر ارائه می دهد که می توانند برای سازمان شما بسیار مفید باشند. به علاوه، افسانه های مهمی را عنوان می کند که مدیران باید بررسی نمایند و در نهایت آن را حذف یا حداقل با نسخه های اصلاح شده ای جایگزین کنند که در محیط کسب وکار بسیار رقابتی امروز، معقول تر هستند.

تعداد انگشت شماری از سازمان ها، موضوع را بهتر درک کرده اند و چنین شیوه هایی را به عنوان شیوه هایی کاملاً ضدتولیدی با توجه به حد سودآوری بلندمدت، رها نموده اند. اکثر این سازمان ها، این کار را به خوبی انجام می دهند. با این حال، تعداد بسیار زیادی از سازمان ها، حداقل تا حدی به واسطهٔ این شیوه ها و نیز محیط کار ایجاد کنندهٔ اضطراب، در نهایت از بین می روند و از کسب وکار خارج می شوند که برای کل سلامت اقتصاد ما، موضوع خوبی به حساب نمی آید.

ویلیام اف. راث (William F Roth) در خصوص برخی از این شیوه ها، مطالبی را در کتاب هایی نوشته است که عبارتند از: بهبود کیفیت (چشم انداز سیستم ها در سال 1998)، ریشه ها و آیندهٔ تئوری مدیریت (چشم انداز سیستم ها در سال 1999)؛ اخلاق در محل کار (چشم انداز سیستم ها در سال 2005)؛ بهداشت و درمان جامع برای ایالات متحده (مدل ایده آل در سال 2010). تعدادی از آن ها را نیز در مقالات مطرح نموده است. اکنون بیش از 50 مقاله در طیف گسترده ای از مجلات ملی و بین المللی وجود دارد.

کوروش محمودی را می توان یکی از مطرح ترین نویسندگان و مترجمان کتب دانشگاهی در ایران دانست که آثار بسیار زیادی از وی بجای مانده است. در میان آثار وی در حوزه مدیریت و بازاریابی می توان به کتب رستوران های موفق وی اشاره نمود که در چندین مجلد به چاپ رسیده، همچنین مطرح ترین آثار برایان تریسی نیز توسط وی به جامعه مارکتینگ کشور عرضه شده. در حال حاضر نیز آثار بسیاری از این دست (تفکر خارج از چارچوب برای مدیران موفق) که از جمله کتب به روز رشته مدیریت و بازاریابی است در دست تهیه است۔

در بخشی از کتاب تفکر خارج از چارچوب برای مدیران موفق می خوانید:

بسیاری از تفکرات و مطالعات، آشکارا به سمت توسعه ی شش سیگما رفتند. این مورد، از بسیاری از بهترین مدل های بهبود، گرفته شده است که با مدیریت علمی فردریک تیلور آغاز می گردد. شش سیگما تا نزدیکی مرز جدا کننده ی رویکردهای روابط انسانی و مکانیکی می رود و کارکنان از تمام سطوح را در بهبود فرآیندهای کلیدی می گنجاند و برای یکپارچه کردن تلاش ها، کوشش می کند و نیز سیستم پاداشی فراهم می کند که به بهبودهای حد سودآوری وابسته می باشد.

کتاب الکترونیکی

7,000 تومان

حجم : 830.1 کیلو بایت

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

افزودن به سبد خرید

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 175

موضوعات

فهرست

مقدمه
پیشگفتار
فصل 1:مروری دوباره بر شش سیگما
ظهور مکاتب فکری روابط انسانی و مکانیکی: آغاز مبارزه
دمینگ و رویکرد سیستم ها: واقعاً چرا هیچ کس گوش نمی دهد؟
مهندسی مجدد و همر (Hammer)
شش سیگما، آخرین رویکرد برای ارائه
تغییر زیادی واقعاً رخ نداده است
گزینه ی جایگزین و این که چرا ما صحبت کردن جدی در مورد آن را نمی پذیریم
فصل 2:کوچک سازی: درمانی که می تواند کشنده باشد
جنبه های تاریک متعدد کوچک سازی
استراتژی های جایگزین برای کاهش هزینه ها
فروشگاه ناگت مارکت (Nugget Market)
شرکت تولیدی درنر (Dorner)
ظاهراً کوچک سازی، بیشتر از این که یک ضرورت باشد، حاصل یک مدل ذهنی است
لینکلن الکتریک (Lincoln Electric)
کارخانه ی کاغذ سازی بین المللی لوئیزیانا (International Paper’s Louisiana Mill)، تمام این روش را انجام می دهد.
شاید به عنوان آخرین راه حل
فصل 3:افسانه ی این که رقابت در محل کار، بهترین روش برای افزایش بهره وری است
ارائه ی تعاریف لازم
اکنون، اثباتی واقعاً ساده که افراد را بسیار عصبانی می کند
غم انگیز ولی واقعی
منشأ این نگرش از کجاست؟
مکتب تفکر قدرت طلبان
جمع آوری توجیهات عقلانی
روان شناسان در خصوص ریشه های این رفتار چه می گویند؟
اتخاذ شیوه ی درمانی افراطی
تفکر جهانی جدید
فصل 4:آیا زمان احتمالی شکست مدیریت بر مبنای هدف فرا رسیده است؟
MBO یا مدیریت بر مبنای هدف به عنوان نقطه ی شروع
چالش های محل کار به سرعت در حال تغییر
چرا MBO دیگر وابسته به جدول نیست
یک بار دیگر، راه جایگزین چیست؟
دبلیو ال گور
خداحافظی با بازیکنی که زمان او گذشته است
فصل 5:ارزیابی های عملکرد را رها کنید
آیا تا حد زیادی اتلاف وقت است؟
معیار واقعی
بدتر کردن مسائل
چرا این رویکرد، مفید نیست؟
روش انجام
کشف چیزی نو
دنیایی بدون ارزیابی های عملکرد
اگر راه بهتری وجود دارد، پس چرا ...
فصل 6:انجام اشتباه کار یا چگونه می توان تلاش های بهبود کیفیت را بسیار پیچیده نمود؟
شروع با عوامل منفی
رفتن در مسیر فردی شده
ماندن بر سر دو راهی
برنامه ریزی به عنوان یک تهدید
زمینه سازی مختصر برای ایجاد تنوع
فصل 7:انجام درست کار یا حرکت فراتر از بالدریج
ایده آل یا چیزی که باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم
توانمندسازی جزئی کارکنان به منزله ی سلب مسئولیت از مدیر نمی باشد
قرار دادن تمام چیزها کنار هم در مدلی که عملی می باشد
قوانین اصلی به عنوان عناصر سازمان دهنده
کرازبی به آن ها چیزی که می خواهند، می دهد
آیا باید این را موفقیت بنامیم؟
بالدریج، یک نقطه ی شروع خوب است، اما همچنان با شرایطی سخت مواجه نمی گردد
روش انجام آن
چرا بالدریج هرگز نتایج بلند مدت مورد نظر را ایجاد نمی کند؟
سازمان ها معمولاً بدون ادغام درست، به بخش های کوچک، تقسیم می شوند
فصل 8:چه کسی اثربخش ترین مدیریت اجرایی را انجام می دهد؟
اطمینان از این که کارمندان، حقوق خود را می گیرند
روش جایگزین دیگر
شخصیت یا آموزش؟
از پهلوان دروغین به متخصص فناوری
از متخصص فناوری تا متخصص افراد
آیا متفکران چپ مغز می توانند استعدادهای متعلق به افراد راست مغز را نشان دهند؟
مشکل واقعی کجاست؟
فصل 9:چگونه باید کسب و کار سود آورتری را طراحی نمود؟
بازگرداندن وظایف پشتیبانی به مراکز سود
سیستم پاداش سه لایه، جایگاه پیدا می کند
طراحی سیستم های مدیریت برای سازمان دایره ای
مسئولیت های هر هیئت مدیره به شرح زیر می باشند.
قوانین نیروهای وظیفه ای اصلاح شده
برنامه ریزی از چشم انداز سیستم ها
فصل 10:اهمیت اصول اخلاقی
خوب است، اما ...
و قسمت واقعاً سخت آن ...
برخورد با کارکنان، بسیار آسان تر خواهد بود اگر افراد بسیار بی ارزشی نباشند
بنابراین، چگونه این موضوع را درک کنیم؟
ارتباط بین علم اخلاق و نظریه ی سیستم ها
قطعه ی گم شده
فصل 11:جایگزینی اخلاق کار مذهبی با اخلاق توسعه
دقیقاً چه چیزی مفید واقع می گردد؟
بازگشت به اخلاق کاری
مارتین لوتر (Martin Luther) برای نجات
حقوق در کانون توجه
هنوز هم به اندازه ی کافی خوب نیست
اخلاق توسعه به عنوان یک جایگزین
اخلاق توسعه، تعهد به بهره وری بهبود یافته ایجاد می کند
زمان یک تغییر، فرا رسیده است
فصل 12آموزش برای عصر مدرن
آغاز کار بر روی توانمندسازی
اما این مورد، همچنان بسیار خوب عمل می کند
اما چگونه این سناریو را تغییر دهیم؟
واقعاً معقول و منطقی است و موجب پس انداز پول نیز می گردد
تمام انواع مزایا (بزرگ و کوچک)
فصل 13:آیا بهبود ایمنی ممکن، رویکرد بهتری است؟
این کار چگونه انجام می شود و چه چیزی با این رویکرد، اشتباه است
فراتر رفتن از روشی غیر اخلاقی برای انجام کسب و کار و به دست آوردن پول
روشی دیگر برای مقابله با مسائل ایمنی
آیا ارزش امتحان کردن دارد؟
فصل 14:اتحادیه ها: از رهبری تا تلاش برای جلو زدن از رقیب
پیدایش و پیدایش دوباره ی جنبش اتحادیه در ایالات متحده
چرا اتحادیه ها رفته رفته قدرت خود را از دست دادند.
جایی که نبرد واقعی قرار می گیرد
تمرکز بیش از حد بر مسائل محلی
نیاز به بهداشت جهانی به عنوان نقطه ی آغاز
پرداخت پاداش خارج از کنترل به مدیران اجرایی به عنوان دومین تمرکز
فناوری: دوست یا دشمن؟
بازگشت به پیشروها
فصل 15:تفسیر دوباره ی مفهوم اقتصاد بازار آزاد
با کمک آدام اسمیت، مردم بریتانیا فرآیندی را آغاز نمودند
تأکید کردن بر گزینه ای اشتباه
اقتصاد آزاد سازگار با محل کار مدرن امروزی
شروعی جدید؟

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات