کتاب ازدواج عاقلانه pdf

چگونه از اشخاص و ارتباط های نامناسب اجتناب کنید و فرد یا ارتباطی را که برای شما مناسب است تشخیص دهید

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ازدواج عاقلانه

کتاب ازدواج عاقلانه اثر شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا در انتخاب همسر و زندگی مشترک عاقلانه کمکتان می کند. آن گاه می توانید از زندگی در کنار همسری که دوستش دارید، لذت ببرید. شما توانایی و شایستگی این گونه زندگی را دارید. کتاب ازدواج عاقلانه برگرفته از نظریات باربارا دی آنجلیس، نیل کلارک وان و پاتریشیا لاو است.

در قرن ما عشق و ازدواج به شدت با یکدیگر پیوند خورده است، بدین معنا که وقتی دو نفر احساس می کنند عاشق یکدیگر شده اند، ازدواج می کنند. ازدواج به مراسمی طبیعی و عادی در زندگی تبدیل شده است. در گذشته ازدواج ساده بود. زن به امور خانه می رسید و مرد مخارج را تأمین می کرد. هدف از ازدواج تشکیل زندگی و بچه دار شدن و رشد اقتصادی بود. در نتیجه احتمال موفقیت بیشتر بود. اما امروزه در همه جای جهان موفقیت ازدواج کاهش یافته است. امروزه ازدواج موقت یا دوستی های آزاد جای ازدواج را گرفته و موجب بالا رفتن آمار طلاق شده است.

امروزه فرآیند ازدواج دشوارتر شده است. اکنون سطح توقعات در ازدواج بالا رفته است. ما به جای این که خواهان رشد شخصی و خانوادگی باشیم، همسری می خواهیم که بتواند دوست و حامی قدرتمند ما باشد، رضایت کامل جنسی مان را فراهم آورد، تمام نقش های مورد نیاز ما را ایفا کند و هرآنچه می خواهیم باشد، یعنی بهترین دوست، شریک جنسی خوب، خانه دار، مربی، پرستار، آشپز و... همین طور که می بینیم عملی کردن تمام این خواسته ها ناممکن است.

بدیهی است وقتی تعداد گزینه ها افزایش یابد، انتخاب سخت تر می شود و سطح رضایت کاهش می یابد. با وجود این، ازدواج هنوز هم بسیار ارزشمند است. بسیاری از ما با وجود همهٔ دشواری ها، ازدواج یا ازدواج مجدد می کنیم. در این میان نخستین هدف ما داشتن ارتباط عاطفی ارضاکننده و اهداف دیگرمان شامل سلامت، آسایش و احساس امنیت است.

پژوهش ها نشان می دهند مردان و زنان متأهل در ازدواج خوب:

بیشتر عمر می کنند.

پول و ثروت بیشتری دارند.

کمتر مواد مخدر مصرف می کنند.

دستگاه ایمنی بدنشان در برابر بیماری ها نیرومندتر است.

میزان حملات قلبی و اضطراب و سرطان در مردان کمتر است.

احتمال ابتلا به سرطان در زنان متأهل دو تا سه برابر کمتر است.

شما نیز مجبور نیستید مجرد بمانید، نباید از ازدواج بترسید و تصور کنید نمی توانید همسری مناسب پیدا کنید. مسلم است که می توانید. اگر نگرش ها و باورهای نادرست خود را دربارهٔ ازدواج، عشق و همسر آرمانی رها کنید و در مسیری از آگاهی قرار بگیرید که اختیار زندگی عاطفی و عشقی تان را در دست بگیرید، بیش از یک همسر بالقوه برای شما وجود خواهد داشت که می توانید از بین آن ها شریک روحی تان را انتخاب کنید. زندگی عاشقانه از دیگر حیطه های زندگی متفاوت نیست. شما باید برای خلق زندگی زناشویی عاشقانه و خوب مسئولیت بپذیرید و تلاش کنید. درواقع ازدواج عاقلانه به همین معنا است.

فردی که برای ازدواج با شما مناسب باشد به طور تصادفی سر راهتان سبز نمی شود. شما باید خودتان را با اطلاعات، مهارت ها، راهبردهای مفید و باورهای عاقلانه مجهز کنید و برمبنای آن ها برنامه ای عملی بریزید و در همان مسیر حرکت کنید. برای رسیدن به چنین هدفی، در کتاب ازدواج عاقلانه از نظریات متخصصان امور ارتباط و ازدواج استفاده شده است. دکتر باربارا دی آنجلیس، دکتر نیک کلارک وارن، دکتر پاتریشیا لاو و سایرین به شما نشان می دهند که چطور در کمترین زمان فرد مناسب و نامناسب برای ازدواج را تشخیص دهید و با آگاهی کامل تصمیم نهایی تان را بگیرید.

صفحات کتاب :
271
کنگره :
‏‫‬‭HQ801‏‫‬‭/ح5‮الف‬4 1393
دیویی :
‏‫‬‭306/7
کتابشناسی ملی :
3308364
شابک :
978-964-236-456-5‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ازدواج عاقلانه