امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟
کبری سبزعلی یمقانی در کتاب ومک: ورزش های محیط کار - جلد دوم، تعداد فراوانی ورزش جذاب، ساده و هیجان انگیز معرفی می کند تا با کمترین هزینه و ابزارها بتوانید آن ها را در ساعات کاری انجام دهید.

جذابیت این ورزش ها در قابلیت به اجرا درآوردن تیمی و تک نفره ی آن است. نام ومک از مخفف حروف اولیه ی "ورزش های محیط کار" یعنی جمع "و: ورزش"، "م: محیط" و "ک: کار" شکل گرفته است.

همه ی انسان ها می خواهند که کار، یک تجربه مثبت و جذاب برایشان باشد. چه شخصی خیال این را ندارد که هر روز با شور و اشتیاق سر کار برود؟ روانشناسی مثبت گرا نمایش می دهد که چطور هیجانات مثبت با فواید بی شماری از جمله بهبود سلامت، طول عمر و کیفیت زندگی بهتر ارتباط دارد. از سوی دیگر، عصبانیت، دلهره، افسردگی و نگرانی با پیامدهای نامطلوب در سلامتی مرتبط هستند.

ژن های ما مأمور حدود 50 درصد از سطوح خوشبختی ما هستند، اقدامات و نگرش های ما 40 درصد از شادی ما را تشکیل می دهند. از این رو اگر انتخاب و نگرش های ما تأثیر به سزایی در شادی ما داشته باشد، چطور می توانیم وضعیت مثبت و آسایش در محل کار را حفظ کنیم؟ تحقیقات بیانگر آن است که بعضی واکنش های مثبت روانشناختی با نتیجه بهتر سازمانی مرتبط هستند. احساسات مثبت و فرآیندهای در ارتباط با آن می تواند به انگیزه بالاتر، شکل گیری کاری و توانایی مقابله با اضطراب و بی اعتباری منتهی شود. از مدت ها پیش، این تصور وجود داشته است که انتشار روحیه در محل کار، بهره وری را افزایش می دهد؛ اگر چه امکان دارد، امتیازات آن از چنین نتیجۀ نهایی فراتر رود.

کبری سبزعلی یمقانی در گذر سال ها همکاری با مجموعه های کوچک و بزرگ کارآفرینی در شکل واقعی و حقوقی، دائماً فکرش درگیر این موضوع بوده که بتواند محیط مفرحی برای اشخاص حاضر در مجموعه ها فراهم کند، به شکلی که طبقه کارمند، کارگر و مدیر با بالاترین آسایش و آرامش در کنار هم کار کنند.

به همین دلیل اغلب روی مبحث های روانشناسی صنعتی و سازمانی نیم نگاهی داشت و حتی کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی سازمانی را در کنار دکتری بازرگانی بازاریابی گرفت. او با تحلیل های بیشتر متوجه شد که باید هر چه بیشتر بر روی مبحث های مثبت بودن در محیط کار تمرکز کند؛ چون خلاء مطالعاتی آن در جامعه احساس می شد. به همین دلیل شروع به ترجمه 3 جلد کتاب در زمینه روانشناسی مثبت در محیط کار کرد.
صفحات کتاب :
100
کنگره :
‏‫‬RC۹۶۹‭‬‭/س۸‏‫‬‮‭س۲ ۱۳۹۸
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۵۸/۳۸۲
کتابشناسی ملی :
5614879
شابک :
‏‫‬‮‭‭978-622-95065-6-1‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ومک