امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چاشنی احساس

وقتی صحبت از طبخ غذا می شود، آشپزی و آشپز ماهر و لذت آشپزی به میان می آید که در کتاب چاشنی احساس اثر مریم زنگویی و حمیدرضا غلامرضایی، به همه ی آن ها به خوبی اشاره شده است. در این کتاب، آشپزی از هر لحاظ با نگرش بهتری بررسی می شود و عزیزان را به شوق می آورد تا بدانند چگونه عمل کنند.

غذاخوردن نیاز طبیعی انسان و هر موجود زنده ی دیگری است و آگاهی از غذاهای معنوی و مورد نیاز بدن و شیوه ی مناسب طبخ غذا برای جذب بهتر، بسیار اهمیت دارد. بخش های جالب و کاربردی کتاب چاشنی احساس درباره ی آشپزی و اثرات آن بر روح و روان افراد سالم و بیمار یا شخصیت های متفاوت بسیار مفید و ارزشمند است؛ همچنین مباحث تهیه ی غذا با عشق، اشتیاق در آشپزی، خودباوری در آشپزی، تصویرسازی ذهنی، قدرت کلام و موسیقی، همگی مباحثی جدیدند که خواننده را به فکر وامی دارند و تأثیر مثبتی بر آشپزی و غذاخوردن ایجاد می کنند.

در فرهنگ ایران زمین، آشپزی هنری ارزنده است. شادابی، تندرستی و توانایی انجام کارها، مقاومت در برابر بیماری ها، تولید مثل و طول عمر اعضای خانواده همگی در گرو برنامه ریزی صحیح غذایی است. شرایط امروزی ایجاب می کند که نگرش به آشپزی مثبت باشد. در این مهارت، اگر به خوبی بدانیم چه باید بخوریم، چطور بخوریم و کی بخوریم و از مواد به شیوه ای سالم استفاده کنیم، بدنی سالم خواهیم داشت. در هنگام آشپزی، باید از تهیه ی مواد گرفته تا مصرف آن، با برنامه ریزی صحیح عمل کنیم.

در ترکیب مواد، نهایت ذوق، سلیقه، خلاقیت، اشتیاق و خودباوری را به کار ببریم و با صبر و حوصله عمل کنیم تا غذای خوبی داشته باشیم. در کتاب چاشنی احساس، آشپزی از هر لحاظ با نگرش بهتری بررسی می شود و عزیزان را به شوق می آورد تا بدانند چگونه عمل کنند. در جهان امروز که رقابت و کیفیت در هر مهارتی بسیار بالاست، باید برای هنر آشپزی ارزش بیشتری قائل شویم. در تمام مراحل، نگهداری از مواد، استفاده ی بهینه و چگونگی به کارگیری آن ها بسیار اهمیت دارد.

در آشپزی توجه به شکل و بو و طعم غذا کافی نیست؛ باید میزان چربی، ویتامین، پروتئین و کربوهیدرات مواد مصرفی را هم در نظر بگیریم، تا سلامت بدن تأمین شود؛ برای مثال کودکان در حال رشد به پروتئین و مواد قندی بیشتری نیاز دارند، درصورتی که سالخوردگان باید از این مواد به میزان کم و بااحتیاط استفاده کنند. خواندن این کتاب جامع و پرمحتوا به شما کمک می کند با مهارت های یک آشپز ماهر آشنا شوید و با تهیه ی غذاهای خوب و مناسب، موجب سلامت روح و جسم خود و عزیزانتان شوید. کتاب چاشنی احساس پر از مباحث متنوع است که مطالعه ی آن برای هر کسی که با آشپزی سر و کار دارد، لذت بخش است.

گزیده کتاب چاشنی احساس 

کلمات و تصاویر ذهنی شما تأثیر زیادی دارند. تصویر و کلام تان را درباره ی آشپزی تغییر دهید، تا تغییر در آشپزی تان را هم خودتان و هم خانواده تان احساس کنید. کسی که تصورش از آشپزی مطلوب نیست و همیشه از دیگران شنیده که دستپخت بدی دارد یا هیچ وقت آشپز نمی شود، نباید توقع داشته باشد غذای خوبی بپزد. کسی که از آشپزی ترس دارد و همیشه از این که غذایش خراب شود و مورد سرزنش دیگران قرار گیرد هراسان است، تصویر خوبی از خود در ذهن ندارد، ولی می تواند با جملات تأکیدی همه چیز را به نفع خود تغییر دهد.

کتابشناسی ملی :
4185155
شابک :
978-964-23673-6-8‬‬‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
270
کنگره :
TX725‭‬ /آ1‏‫‬‮‭ز874 1395
دیویی :
641/5

کتاب های مشابه چاشنی احساس