کتاب سوال های درست pdf

ده پرسش ضروری که راهگشای شما به سوی زندگی بی نظیرتان خواهد بود

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سوال های درست

کتاب سوال های درست نوشته دبی فورد و ترجمه الهام شریف به ده پرسش ضروری که راهگشای شما به سوی زندگی بی نظیرتان خواهد بود، پاسخ می دهد. کتاب سوال های درست سیزده فصل دارد که در ده فصل از آن سوال هایی مانند: آیا این انتخاب، آینده ای امیدبخش برایم رقم خواهد زد یا مرا در بند گذشته نگه خواهد داشت، آیا در اوج ایستاده ام یا فقط برای خشنودی دیگران تلاش می کنم، آیا این عمل از روی خویشتن دوستی است یا خودتخریبی مطرح شده است.

هر روزه همه ما دست به هزاران انتخاب می زنیم که زندگی مان را تحت تأثیر قرار می دهد. بعضی از این انتخاب ها جزئی هستند و فقط ممکن است چند لحظه، چند ساعت یا چند روز ما را تحت تأثیر قرار دهند، درحالی که بعضی دیگر مسیر زندگی ما را به طور کلی تغییر خواهند داد. بعضی از این انتخاب ها ساده و بعضی از آن ها دشوار هستند. برخی ما را مستقیم به هدف می رسانند، درحالی که بعضی دیگر ما را با شکست مواجه خواهند کرد. بعضی از آن ها به شدت مهم و بعضی دیگر به طور کلی بی اهمیت به نظر می رسند؛ اما آنچه همه ما باید بدانیم این است که هر انتخابی می کنیم، فرقی ندارد کوچک یا بزرگ، آسان یا سخت، فردی یا گروهی مسیر زندگی ما را تغییر خواهد داد. کیفیت انتخاب های ما تعیین خواهد کرد که آیا با ناامیدی دست و پنجه نرم خواهیم کرد یا روزهایی شگفت آور؛ یعنی همان زندگی رویایی مان در انتظارمان خواهد بود.

توانایی ما در انتخاب، حاکی از حقوق و آزادی های ویژه ای است. اگر قدرت انتخاب داشته باشیم می توانیم درباره بدن، سلامتی، روابط، امور مالی، شغل، زندگی اجتماعی و اعتقادات خود تصمیم بگیریم. انتخاب ها به ما اجازه می دهند مسیرهای مختلفی برگزینیم، به راست یا چپ، به جلو یا عقب برویم. شاد یا غمگین، عاشق یا بیزار، خشنود یا ناراضی باشیم. انتخاب ها به ما این قدرت را می دهند که میان شکست و موفقیت، خوب و بد، رنج و لذت یکی را برگزینیم. می توانیم میان شکلات یا وانیل، کار یا تفریح، ولخرجی یا صرفه جویی، مسئولیت پذیری یا قربانی بودن هر کدام را که می خواهیم انتخاب کنیم. همچنین می توانیم خود را به شدت مشغول کنیم یا به آرامی روزگار بگذرانیم، می توانیم پایبند باشیم یا خیانتکار، منضبط یا تنبل و مسیری را برگزینیم که انعکاس برترین وجه وجودمان باشد یا پایین ترین وجه آن؛ در نهایت این ما هستیم که انتخاب می کنیم.

دبی فورد (Debbie Ford)، نویسنده برگزیده نیویورک تایمز به عنوان پرفروش ترین کارشناس متبحر بین المللی در عرصه تحول فردی شناخته می شود. مجموعه نه گانه او با نام های سایه ات را در آغوش بگیر، جدایی معنوی، نیمه تاریک جویندگان نور، بهترین سال زندگی شما، چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند، راز سایه، پاکسازی آگاهی در 21 روز، شهامت و کتابی که در دست دارید، به ده ها زبان زنده دنیا ترجمه شده است و به عنوان ابزار آموزشی در بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی سرتاسر جهان به کار گرفته می شوند.

رسالت دبی فورد «الهام بخشیدن به بشریت و هدایت ایشان به مقصد زندگی یکپارچه» است. او علاوه بر سخنرانی در همایش ها و کنفرانس های مختلف در سراسر امریکا و کانادا کارگاه های «فرایند سایه» را خود برگزار می کند که کارگاه سه روزه متحول کننده ای است که افراد در آن عشق ورزیدن به خویش و رهایی عاطفی را تجربه می کنند.

گزیده کتاب سوال های درست

نیروی حیات ما کلید ماندگاری ماست. بدون این نیرو زندگی ما به پایان خواهد رسید. نیروی حیات که چینی ها آن را چی؛ ژاپنی ها؛ کی و هندو ها در آیورودا آن را؛ پرانا می نامند، به عنوان نیرویی توصیف شده است که زندگی را در بدن ما می دمد. نیروی حیات ما نگه دارنده ذهن، بدن و روحمان است. پرسیدن این سؤال که «آیا این انتخاب به زندگی ام نیرو خواهد بخشید یا نیروی مرا خواهد ربود؟» به ما اجازه می دهد ببینیم آیا انتخابی که قصد آن را داریم موجب تقویت نیروی حیاتمان می شود و به ما کمک می کند تا شعله درونی خود را فروزان و پرتوان نگه داریم یا نیروی ما را می رباید. ما با انتخاب ها، رفتار و کردار خویش یا نیروی حیات خویش را تقویت می کنیم یا آن را تضعیف می کنیم. این پرسش به ما یادآوری می کند که هر انتخاب، تصمیم یا کاری که می خواهیم انجام دهیم می تواند به شدت عمیق ترین بخش وجود و احساس خوب بودن ما را تحت تأثیر قرار دهد.

بسیاری از ما نیروی حیات خود را امری طبیعی و ابدی می پنداریم. ما ناآگاهانه زندگی می گذرانیم و گمان می کنیم جاودان خواهیم ماند، ما سلامتی خود را بدیهی می انگاریم و نیازهای بدنمان را نادیده می گیریم؛ اما لحظاتی که در هوشیاری کامل به سر می بریم، امکان ندارد بتوانیم موهبت بزرگی را که به ما ارزانی شده است؛ یعنی موهبت زنده بودن را احساس نکنیم و قدر آن را ندانیم. اگر ما ارزش نیروی حیات خود را درک می کردیم، مانند نوزادی از آن مراقبت می کردیم. آن گاه با احترام و شگفتی نسبت به معجزه خلقت مان زندگی می کردیم. هنگامی که از ارزش زندگی آگاه باشیم روزهای خود را با توجه به این حقیقت سپری می کنیم که این نیرو به تقویت و مراقبت نیاز دارد و همواره در صدد آن هستیم که از آن مراقبت و نگهداری کنیم.

صفحات کتاب :
168
کنگره :
BF611‏‫‬‮‭/ف9س93 1395
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
4225579
شابک :
9789642367573
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سوال های درست