کتاب تسلیم نشو بانو... تو شگفت انگیزی pdf

شادی را زندگی کن

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تسلیم نشو بانو... تو شگفت انگیزی

کتاب تسلیم نشو بانو... تو شگفت انگیزی : شادی را زندگی کن اثر آناهیتا آقاطاهر و حمیدرضا غلامرضایی، مجموعه ای منحصر به فرد، کاملا علمی و البته کاربردی است که اگر هر دختر خانم یا مادری با دقت و ایمان به مطالعه آن بپردازد و نیز تمرین های کتاب را انجام دهد، شاهد تغییراتی معنادار در خلق و خو و احساسات خود خواهد بود.

آگاهی از این موضوع که زنان بیشتر از مردان در معرض افسردگی قرار می گیرند، قرار نیست دختران و زنان جامعه ما را به سوی نگرانی و ناامیدی سوق بدهد؛ بلکه با افزایش دانش و آگاهی می توانید با قدرت بیشتری در راستای رهایی و کمک به خود گام بردارید. زندگی با تمام مسائل و پیچ وخم هایش و با پذیرش این موضوع که هسته و بنیان زندگی را جمع اضداد تشکیل می دهد، مجموعه ای است از تحرک و سکون، انتخاب و جبر، راحتی و سختی، شادمانی و غم، شروع و پایان، سیری و گرسنگی، سرما و گرما، به دست آوردن و از دست دادن و دیگر مواردی که به صورت متضاد در کنار یکدیگر به زندگی معنا می دهند؛ در این میان شاد بودن و شادمان زیستن شاید یکی از بزرگ ترین موهبت های زندگی هر فرد باشد.

شاید به جرأت بتوان گفت برای ادامه حیات و برخورداری از یک زندگی غنی، زنده بودن کافی نیست، بلکه زندگی کردن با کیفیت اهمیت دارد. ما به انرژی روانی بالایی نیاز داریم که شادی یکی از تأمین کنندگان قدرتمند آن است. این که صرفا کسی بخندد یا مشکل بزرگ و خاصی در زندگی نداشته باشد، به معنای شاد زیستن نیست؛ برخورداری از ظرفیت روانی بالا، انرژی حیاتی مناسب، غنی زیستن، رهایی از زندگی تک بُعدی، توجه به تفریح و ورزش و سرگرمی، توانایی بیان راحت احساسات و نه گفتن به موقع، در کنار احترام و علاقه به خویشتن را شاید بتوان مجموعه ای از ویژگی های یک فرد شادمان دانست.

درخصوص شادمانی دختران ارجمند، خانم های گرامی و مادران گران قدر شایان ذکر است که تحقیقات نشان می دهد در کل دنیا، زنان بیشتر از مردان به افسردگی و اضطراب دچار می شوند و علت آن ساختار ذهنی، نوع ادراک، احساسات و همچنین تمرکز زیاد بر جزئیات، شرایط خاص هورمونی و گاهی اثرات فقدان ها و مصائب خاص زندگی است. بسیاری از اوقات مردان به انرژی و شادمانی همسران، مادران و خواهران خود نیاز مبرم دارند. انرژی و شادمانی یک همسر می تواند به شوهر خسته، خشمگین یا ناامیدش کمک شایانی کند. فرزندان نیز هنگامی که با مادری شاد و پر انرژی رشد و پرورش می یابند در ویژگی هایی مانند خلق و خو، ابراز عشق و محبت و برخورداری از احساس امنیت و عزت نفس و اعتماد به نفس نسبت به کودکانی که با مادری ناشاد، عصبی و غمگین و مضطرب زندگی می کنند، تفاوت های معنادار خواهند داشت.

ذکر این موارد و تمرکز بر نقش زن به این معنا نیست که مردان و پدران عزیز نقشی در موارد مذکور ندارند، بلکه قطعا یک زن نیز در طول زندگی اش نیاز به وجود پدری شادمان، برادرانی پر انرژی و همسری شاداب دارد؛ اما به دلیل نقش کلیدی زن و مادر در هستی و ایفای نقش پررنگ تر در پرورش فرزندان و همچنین هدف کتاب تسلیم نشو بانو... تو شگفت انگیزی : شادی را زندگی کن، تأکید و توجه بیشتر به موضوع شادمانی خانم ها شده است. در نهایت هر جامعه ای به افرادی شادمان و پر انرژی نیاز دارد که حال شان خوب باشد؛ اعم از مردان، زنان، کودکان و حتی سالمندان.

صفحات کتاب :
188
کنگره :
‏‫‬‮‭HQ1206‏‫‬‮‭/آ64ت5 1396
دیویی :
‏‫‬‮‭158/1082‬‬
کتابشناسی ملی :
4712612
شابک :
978-964-236-843-3‬‭
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه تسلیم نشو بانو... تو شگفت انگیزی