کتاب عاشقانه ها pdf

برگزیده ی اشعار و نامه ها، سرگذشت ها و سخنان کوتاه

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عاشقانه ها

کتاب عاشقانه ها برگزیده ی اشعار و نامه ها، سرگذشت ها و سخنان کوتاه نوشته ویکتور هوگو توسط انتشارات جامی منتشر شده است. ویکتور هوگو در صحبت و سخنوری، مخصوصاً در مواقع انس و خصوصیت، خیلی ساده و خودمانی بود. در مقابل زنان بی اندازه ادب و احترام را مراعات می کرد. همیشه مقاصد و عقاید عالی خود را بدون کبر و غرور و با بیانی حاکی از خلوصِ نیّت و خیرخواهی و با حالتی صمیمی و پدرانه بر زبان می راند.

تا آخر عمر قوت و نیروی تعجب آوری داشت. پیری او احترام همه را جلب می کرد. با این که در کودکی ضعیف و کوچک اندام و به طوری که همسر او می گوید کوچک تر از یک قلم تراش و باریکتر از نای بوده و برادرانش پس از تولد، او را عروسک مصنوعی تصوّر می کردند، در جوانی و پیری خود صحتی کامل و قوایی کافی داشت.

مردی متوسط القامه و خوش هیکل و چهارشانه بود. سری بزرگ و پیشانی و چهره ای بزرگتر داشته و قیافه ی او هر بیننده را به خود جلب می کرد. در ایام کودکی ضعیف، بی اندازه محزون و عزلت گزین و مایل به تنهایی بود.

غالباً او را می دیدند که در گوشه ی خلوت یا زیر درخت دور افتاده ای نشسته، سر به زانوی غم نهاده اشک از دو چشمش جاری است و هیچ صدایی از او شنیده نمی شود. لکن در بزرگی روحی بشاش و وضعی شادمان داشت و همیشه تبسم شیرینی در لبانش دیده می شد.

صفحات کتاب :
261
کنگره :
PQ2524‭‭‬ /آ2‏‫‬‭1392
دیویی :
‏‫‬‭841/8‭
کتابشناسی ملی :
2063954
شابک :
978-600-176-003-7‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه عاشقانه ها