امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
115,000
10%
ت 103,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا، روایت تجربیات ویکتور امیل فرانکل در دوران فاجعه باری است که به  عنوان یک یهودی در اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی حضور داشت و در خلال  آن، به اهمیت معنای زندگی برای انسان در سخت ترین شرایط می پردازد. ویکتور امیل فرانکل (۱۹۹۷- ۱۹۰۵)، روانپزشک اتریشی و پدیدآورنده معنادرمانی (لوگوتراپی) است. فرانکل اگزیستانسیالیست بود. او واژه «هستی نژندی» را در مورد اختلال عاطفی ابداع کرد و اختلال عاطفی را حاصل عدم توانایی فرد در یافتن معنا برای زندگی می دانست. در کتاب انسان در جستجوی معنا، به نظر فرانکل آزادی به معنای رهایی از سه چیز است: ۱ غریزه ها ۲ خوی ها و عادت ها ۳ محیط.

در زمینه «نظریه شخصیت» فرانکل معتقد است در آدمی انگیزه ای بنیادی وجود دارد و آن «اراده معطوف به معنا» است. مکتب روان شناسی لوگوتراپی یا معنا درمانی که ویکتور فرانکل بنا نهاد امروز یکی از مکاتب مطرح روان شناسی در جهان است. فرانکل در این کتاب تجربه و آزمون هایی را تبیین می کند که باعث ایجاد و توسعه روش درمانی «لوگوتراپی» شد. او مدت زیادی در اردوگاه کار اجباریِ نازیان، اسیر بود و همه چیز خود را از دست داد: پدر، مادر و همسرش یا در اردوگاه اسیران به کوره های آدم سوزی سپرده شدند یا از بیماری جان سپردند.

خواهرش تنها فرد خانواده بود که از اردوگاه های کار اجباری جان به سلامت برد اما با وجود اینکه وی همه چیز خود را از دست داده بود و همه ارزش هایش را فنا شده می دید، باز هم با وجود رنجِ گرسنگی، سرما، بی رحمی و خشونت و نیز هر لحظه در انتظار مرگ بودن، زندگی را شایسته و ارزشمند می دانست.

کتاب انسان در جستجوی معنا ترجمه امیر لاهوتی

این نسخه ترجمه آقای امیر لاهوتی است و شما می‌توانید در فراکتاب نسخه الکترونیک و یا چاپی کتاب را دریافت کنید.

سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
184
کنگره :
D810‭‬ ‭/ی9‭ف4 1394‬
دیویی :
940/5318
کتابشناسی ملی :
3744182
شابک :
‏‫‭978-600-176-115-7‬‬

کتاب های مشابه انسان در جستجوی معنا