امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهریار

کتاب شهریار نوشته نیکولو ماکیاولی با ترجمه مرتضی ثابت فر توسط انتشارات جامی منتشر شده است. زندگی نیکولو ماکیاول (به ایتالیایی، ماکیاولی) همزمان با گذارفرهنگ و تمدن غرب از عصری کهن به نو گذشت. استادان تاریخ اجتماعی اروپا درباره ی علت اصلی تحولات زمانه ی او با هم اختلاف نظر داشته اند.

جمعی از ایشان که پیشرفت های اقتصادی را عامل تحولات سیاسی و مذهبی می دانند برآنند که کشف قارّه ی آمریکا به همّت کریستوف کلمب و کشف دماغه امید به همّت «واسکودو گاما» در قرن پانزدهم نظام اقتصادی جهان را دگرگون کرد. پیدا شدن منابع بیکران ثروت و گشوده شدن راه های تازه بازرگانی به سرمایه داری امکان داد تا از آن پس به آهنگی بی سابقه رو به گسترش بگذارد و بر نیروهای مخالف خود که از همه آن ها مهمتر فئودالیسم بود چیره شود و این تحوّل به زودی مایه ی ناتوانی سازمان ها و نهادهای سیاسی پاسدار منافع فرمانروایان دیرین گشت. نتیجه ی همه ی این دگرگونی ها پیدایی دو جنبش بزرگ رنسانس (نوزایی) و رفورم (اصلاح) بود که زندگی معنوی اروپاییان را جهتی تازه بخشید و ذهنشان را از بندهای تقلید و تعصب رهاند.

ولی گروهی دیگر از محققان اروپایی بر عکس عقیده دارند که این رنسانس و رفوم بود که سبب تحوّلات اقتصادی سیاسی شد، بدین سان که رنسانس با تشویق اروپاییان به بازگشت به منابع ذوقی و ...

صفحات کتاب :
200
کنگره :
‏‫‬‮‭JC143‏‫‬‮‭/م2ش9 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭320/1
کتابشناسی ملی :
3529116
شابک :
978-600-7436-11-0
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه شهریار