کتاب آداب معاشرت برای مدیران pdf

راهنمای برندینگ شخصی و تعاملات اثربخش مدیران با افراد، گروه ها و ملیت ها

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب آداب معاشرت برای مدیران، راهنمایی است جامع برای برندینگ شخصی و تعاملات اثربخش مدیران با افراد، گروه ها و ملیت ها و... که توسط کبری سبزعلی یمقانی نوشته شده. بنابراین این اثر پیش زمینه ی برنامه ریزی برای تعاملات اثربخش، کسب آگاهی و اطلاعات است.

امروزه کلید حضور موفق در موقعیت‏ های تجاری در کشورهای مختلف آگاهی از فرهنگ و شیوه معاشرت آن ها است. انسان‏ ها بر اساس ادراکات خود تصمیم می گیرند. بنابراین ادراکات و برداشت های ذهنی دنیای اطراف ما را شکل می دهند. ادراکات انسان ‏ها ریشه در فرهنگ دارد و هر فردی تحت تأثیر محیط های مختلف فرهنگی از جمله خانواده، سازمان تا فرهنگ ملی قرار دارد. هر فرهنگی مختصات و ویژگی های خاص خود را دارد. لذا تعامل با هر فرهنگ مستلزم شناخت آن فرهنگ، آداب و رسوم و سپس برخورد برنامه ریزی شده با آن است.

کتاب آداب معاشرت برای مدیران (etiquette for managers)، اطلاعات و آگاهی های لازم را در خصوص آداب معاشرت موثر ارائه می دهد، به نحوی که از طریق آن بتوانید تعاملات خود را در محیط های مختلف کاملاً برنامه ریزی شده و سنجیده عمل کنید.

در این اثر با پوشش مناسب جلسات مختلف که در فرهنگ های گوناگون معانی مختلف دارند، آشنا می شوید. همچنین می آموزید هر رنگی در هر کشور نماد چه چیزی است و چه رنگ هایی را در جلسات نباید پوشید. همچنین می آموزید کدام اعمال در کشورهای مختلف بی احترامی یا حتی توهین تلقی می شود. شما با آخرین یافته های جدید علم روانشناسی صنعتی و سازمانی، زبان بدن، جذابیت های ظاهری و کاریزماتیک، با جذبه صحبت کردن و معانی که می توان با آن ها منتقل کرد؛ آشنا می شوید.

بدین ترتیب خواهید آموخت برای متقاعد کردن طرف مقابل چه چیزهایی حائز اهمیت است. یاد می گیرید از طریق یافته های علمی بازاریابی حسی، فضای فیزیکی جلسات و نشست های خود را به تأثیرگذارترین شکل ممکن تغییر دهید و پیروز مذاکرات باشید. فرا می گیرید در عین رسمیت، به عوامل غیر رسمی تعاملات خود توجه کنید.

آینده از آن کسی است که دانش بیشتری دارد. ذهن خالی از اطلاعات همیشه مقهور ذهن هایی می شود که علم، هدف و برنامه ریزی دارند. امروز برای ساختن فردای بهتر و موفقیت بیشتر تلاش کنید. در کتاب آداب معاشرت برای مدیران خواهید دید، چطور می توانید با تغییر عادات بد، رعایت نکات مثبت و پسندیده، استفاده از تکنیک های مختلف در محیط کار، دیدگاه، و ذهن دیگران را در راستای مناسب تغییر دهید و موقعیت شغلی خود را ارتقاء بخشید.

این کتاب دارای نکات ارزشمندی است که می تواند برای مدیران و مسئولان در تمامی بخش ها، دیپلمات ها، سفرا و کاردارهای فرهنگی، استادان دانشگاه، مربیان ورزشی و تمامی کسانی که به نوعی خواستار تعامل سازنده و اثربخش با دیگران هستند، مفید واقع شود.

شایان ذکر است پس از تألیف و چاپ موفقیت آمیز کتاب «همانند یک پرنس و پرنسس باشیم!» و استقبال ارزشمند دوستان، همکاران، مشتریان و افراد مختلف که در راستای ارتقای برندینگ شخصی و آداب معاشرت خود بودند؛ درصدد آمدیم برای مبحث آداب معاشرت در فضای کار و اجتماع در قالب سمت های مدیریتی، سرپرستی یا معاونتی مختلف، کتابی متفاوت تحت عنوان «آداب معاشرت برای مدیران» ارائه دهیم که خلاء مطالعاتی آن به وضوح در جامعه حس می شد. همچنین این اثر به شما در تکوین نقشه ذهنی یا مدون کردن افکارتان در جهت انجام یک مذاکره پیروزمندانه کمک می‏ کند.

در بخشی از کتاب آداب معاشرت برای مدیران می خوانیم:

پوشیدن لباس های مختلف در شغل های مختلف می توانند کدها و سیگنال های متفاوتی را به طرف مقابل ارسال کنند.

- در صورتی که به شغلی سنتی همانند وکالت مشغول به کار هستید قطعا برخی از مشتریان خود را به صرف نهار دعوت می کنید یا از سوی آن ها به صرف نهار یا شام دعوت می شوید. برای حضور در چنین قرار ملاقاتی بهتر است از یک سبک محافظه کارانه تر در لباس پوشیدن استفاده کنید. آقایان بهتر است یک دست کت و شلوار ساده بپوشند و خانم ها نیز می توانند از مانتو و شلوارهای رسمی تر استفاده کنند. بهترین سبک برای لباس پوشیدن در قرار ملاقات هایی از این دست، سبک کلاسیک است.

- اگر در یک محیط غیر رسمی و یا در محیط هایی با تکنولوژی پیشرفته کار می کنید بهتر است از سبک لباس های راحت استفاده کنید. پوشیدن کت و شلوار و لباس های بسیار رسمی برای کار کردن در چنین محیط هایی مناسب نیست.

- امروزه معمولاً در سازمان های رسمی یک سبک خاص از سوی واحد مدیریت منابع انسانی برای کارکنان تعیین می شود و همه کارکنان موظف هستند مطابق با سبکی که برای آن ها تعیین شده است، لباس بپوشند. اگر شما در چنین سازمانی کار می کنید سعی کنید حتماً مطابق با سبک تعیین شده لباس بپوشید و از لباس هایی که سازمان در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید. در صورتی که سازمان شما سبک خاصی را برای کارکنان تعیین نکرده است سعی کنید به سبک لباس پوشیدن رئیس سازمان دقت کرده و به صورت هماهنگ با او لباس بپوشید.

اگر رئیس شما همیشه لباس های رسمی می پوشد شما هم حتماً یک دست کت و شلوار برای خودتان تهیه کنید و ظاهرتان را همیشه کلاسیک نگه دارید و در صورتی که رئیس شما لباس های راحت می پوشد سعی نکنید که شیک تر و رسمی تر از او به نظر برسید. چند دست لباس راحت و غیر رسمی تهیه کنید و سبک لباس پوشیدنتان را با وی هماهنگ کنید.
صفحات کتاب :
132
کنگره :
‏‫BJ۲۰۰۷‭ /‮ف‬۲۳‏‫‭س۲ ۱۳۹۷‮الف‬
دیویی :
۳۹۵‬
کتابشناسی ملی :
5357409
شابک :
978-622-95065-2-3‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه آداب معاشرت برای مدیران