کتاب تحلیل آمادگی صادرات pdf

با نگاهی آسیب شناسانه در راستای صادرات غیر نفتی (همراه با انواع چک لیست های ارزیابی)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟
هدف کتاب تحلیل آمادگی صادرات با نگاهی آسیب شناسانه در راستای صادرات غیر نفتی نوشتۀ احمد روستا و کبری سبزعلی یمقانی، فراهم آوردن راهنمایی برای شرکت هاست تا به وسیله آن آمادگی خود را برای صادرات محصولات و خدمات ارزیابی نمایند.

صادرات در لغت به معنای انتقال کالا یا ارسال و فرستادن کالا از جایی به جای دیگر چه در داخل کشور و یا از داخل به خارج کشور است. در این پژوهش منظور از صادرات، خروج کالا از قلمرو گمرکی کشور مورد نظر است.

به طور کلی صادرات رکن اصلی افزایش و توسعه حجم فروش شرکت های مختلف است. کتاب تحلیل آمادگی صادرات می تواند یک راهنمای کامل در این زمینه باشد. این کتاب، برای بسیاری از مدیران و کارآفرینان در راستای پیاده سازی سیاست های استراتژیک شرکت برای افزایش فروش، کاربردهای زیادی خواهد داشت.

همچنین در کتاب تحلیل آمادگی صادرات معیارهایی برای صادر کنندگان فراهم شده است که از طریق آن می توانند توان صادراتی خود را ارزیابی کرده و میزان کامیابی خود را برای فعالیت در عرصه های بین المللی بسنجند. به ویژه اینکه در تحولات نوین اقتصاد جهانی که به سمت حذف کلیه موانع غیر تعرفه ای و کاهش تعرفه ها حرکت می کند، جهش صادراتی غیرنفتی به منظور افزایش سهم کشور در اقتصاد جهانی و دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی پایدار، امری الزامی بوده و عزم جدی را می طلبد.

صادرات به زمان، منابع و تعهد نیاز دارد. صادرکنندگان باید در تشخیص و ارزیابی نقاط ضعف، قوت، اهداف و استراتژی های شان موفق باشند، به نحوی که بتوانند فرصت های موجود در بازارهای خارجی را کشف نمایند. راز یک صادرات موفق آماده سازی یک برنامه صادراتی است که با دقت در مورد آن تحقیق شده باشد.

این برنامه می تواند به شما کمک کند تا استراتژی های بازاریابی و ترفیع خود را اجرا کرده و مشارکت مالی موردنظر خود را به دست آورده یا سرمایه گذاران و شرکای خود را مکان یابی کنید. یک برنامه ریزی تعاملی صادرات عبارت از سیستمی کامل برای توسعه برنامه صادرات است. در این راستا، تحقیقات بازار یک تصویر روشن از عوامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی مؤثر بر قدرت شما برای فروش کالاها و خدمات تان ارائه می دهد و از این طریق به شما کمک می کند تا تصمیمات بازاریابی صادراتی دقیقی اتخاذ نمایید و آمار دقیقی از تجارت، اطلاعات بازار و صنعت و حتی شرکای بالقوه و رهبران تجاری فراهم کنید.

فراموش نشود که بازاریابی بین الملل مشابه بازاریابی داخلی نیست. مشتریان بین المللی گاهی دارای سلایق، نیازها و آداب و رسوم مختلفی هستند. استراتژی های بازاریابی مؤثر به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی بین الملل به صادرکنندگان در درک و پیگیری این تفاوت های بالقوه کمک می کند.

کتاب تحلیل آمادگی صادرات با نگاهی آسیب شناسانه در راستای صادرات غیر نفتی، قصد دارد تا به تمامی کسب وکارهای موجود در سراسر کشور کمک نماید. همچنین، اطلاعات کاملی از صادرات و ارائه خدمات هم به صادر کنندگان تازه وارد و هم به صادر کنندگان با تجربه بدهد که باعث پیشرفت آن ها در بازارهای جهانی بشود.

جذابیت عمده این کتاب گردآوری، بررسی، تلخیص و تجمیع بیش از 70 اسلاید از همایش ها، کنفرانس ها و سمینارهای ملی "پدر بازاریابی نوین دکتر احمد روستا" می باشد که به زبانی کاملاً سلیس، روان، گویا و به دور از پیچیدگی بیان شده است و از جذاب ترین عناوین آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- پرسش های مهم صادراتی
- تاکتیک های مذاکره موفق در صادرات
- بررسی و کارکرد مدل شتابان صادراتی
- صادرات علمی و اجرایی از آغاز تا پایان
- روش عملی تحلیل آمادگی برای صادرات
- بررسی اصولی توانمندی های سازمانی برای صادرات
- مراحل، گام ها و اقدامات موردنیاز برای توسعه صادرات
صفحات کتاب :
190
کنگره :
‏‫‭HF۳۷۷۰/۲‭‬ /ی۵‏‫‬‮‭ر۹ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۸۲/۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
4689656
شابک :
‭978-600-459-074-7‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه تحلیل آمادگی صادرات